Laden...

Nieuw met vraagjes ivm Ignitech

SS350 t/m SS1000DS.
FredM

Nieuw met vraagjes ivm Ignitech

Ongelezen bericht#1 » 06 nov 2017 14:34

Nieuw hier op het forum dus even heel kort voorstellen:
Belg van net over de grens bij Tilburg. Bouwjaar 1970.

Na een 5-tal jaren motorloos geweest onlangs een Duc SS900 van 1997 aangeschaft in Nederland en ingevoerd in België. (vragen over invoer: vuur maar af, ik heb heel de bureaucratische toestand in Belgie doorlopen en weet nu hoe, waar en waarom.)

Eerdere motoren: van Suzuki's over Kawa's, Honda's (toen wist ik nog niet beter) tot mijn laatste M900 die ik verkocht in 2012 wegens geen tijd-verbouwingen-kleine kinderen-rugproblemen en meer van die ongein.

Nu dus een in prima staat verkerende SS900. Nagenoeg origineel buiten een K&N luchtfilter, open Bos-carbons en een zwarte kuipruit. Mogelijk zit er ook een Dynojet in (wegens de combinatie K&N en Bos) maar dat weet ik niet zeker. 50000km met op 40000km een blokrevisie bij een zekere Henk de Boer.
Tot zo ver de voorstelling.

En omdat een forum vooral op vraag en antwoord draait: enkele vraagjes:
- Hoe kom ik zo gemakkelijk mogelijk te weten of de SS met een dynojet-kit is uitgerust? Gewoon ergens kijken of moet ik de Duc half uit elkaar gooien? De vorige eigenaar wist ook niet of er een Dynojet in zat of niet.
- Ik denk eraan om de ontsteking wat te pimpen en had volgende onderdelen in gedachten: Ignitech ontsteking (wegens goeie ervaringen met dat kastje op een eerdere motor en beter qua prijs dan bv Carmo kastjes) icm CA Cycleworks Coils of Nology Coils.
Heeft er hier iemand ervaringen met één van die merken in combinatie met een ander van die merken?
Ik lees op het web over problemen met een Ignitech/CA Cycleworks-combinatie al lijken die problemen te voorkomen door resistor plugs te gebruiken. Is het echt zo simpel? Anderen raden dan weer Ignitech/Nology aan als ideale match. Iemand ervaringen met die combinatie?

De reden dat ik de ontsteking wil aanpakken is omdat a) de originele onderdelen niet meer in de beste staat verkeren (uiterlijk) en b) omdat ik een zo vlot mogelijk rijdende motorfiets zou willen met eerder de nadruk op een vlot vrijkomend koppel op lage en middentoeren dan op pk-winst bij hoge toeren.

P.s. Lange post ja, mijn excuses, maar als nieuweling gaf ik graag wat achtergrondinfo mee. Volgende posts hou ik korter. Beloofd.
Laatst gewijzigd door FredM op 07 nov 2017 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

fedde71
donateur
donateur

Re: Nieuw met vraagjes.

Ongelezen bericht#2 » 06 nov 2017 14:49

Ten eerste welkom op het forum. De revisie kan inderdaad door HdB oftewel Henk de Boer zijn uitgevoerd en dan is het bij een goed adres gedaan. Wellicht kan jij hem vragen over de Dynojet. http://hdeb.nl/

Wat de Ignitech betreft: type dat maar eens in de zoekfunctie in, er is hier veel informatie over Ignitech te vinden en er zitten hier ook een paar echte kenners.

Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

750sport

Ongelezen bericht#3 » 06 nov 2017 15:27

Ik rij zelf al jaren met de Ignitech ontstekingsmodule in combinatie met Dynacoils (volgens mij leverd CA cycleworks Dynacoils) met Dynawire1100. Ik heb begrepen dat programmeerbare electronica gevoelig is voor storingen uit de ontstekingkabels. Dit kan je ondervangen door bougieskabels met koolstof kern te gebruiken. Ik heb geen weerstanden in de kabels zitten, wel in de NGK iridium bougies.
Verder kan je op de site ven Ignitech de software al downloaden en alvast gaan bekijken wat je er allemaal mee kan.

Groeten Bauke

Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

FredM

Ongelezen bericht#4 » 06 nov 2017 18:27

De zoekfunctie is inderdaad een geweldige hulp! Die kreeg ik niet te zien toen ik nog niet aangemeld was.
Ondertussen al enkele blijkbaar heel belangrijke punten bijgeleerd.
-De bougiekabels niet zomaar ergens wegproppen maar zorgen dat ze uit de buurt blijven van pick-up kabels ed.
-Ofwel bougiedoppen gebruiken met weerstand ofwel bougies met weerstand maar niet beiden tegelijk.
-Ignitech module monteren ergens ver weg van andere draden/kabels.

Ik ga er nog uit geraken!
Met alles wat ik nu weet is de combinatie CA Cycleworks Coils/Ignitech prima te realiseren zolang je maar enkele punten in de gaten houdt.

Nog even qua aanschaf: de Ignitech lijkt mij het gemakkelijkst te bestellen bij de makers in Tsjechië zelf. Voor de coils vind ik geen dealer dichterbij dan ExactUK in Engeland. Heeft er iemand weet van een Nederlandse of Belgische dealer van deze spullen?

Goeie tip overigens van die software download, 750sport! Ga ik binnenkort zeker al eens doen!

FredM

Ongelezen bericht#5 » 06 nov 2017 19:36

[quote="750sport"]Ik rij zelf al jaren met de Ignitech ontstekingsmodule in combinatie met Dynacoils (volgens mij leverd CA cycleworks Dynacoils) met Dynawire1100.[/quote]
Destijds leverde CA Cycleworks inderdaad de Dyna Coils maar tegenwoordig zijn ze, als ik het goed begrepen heb, overgeschakeld op een eigen ontwerp. Ondermeer om de bevestigingsgaten passend te maken zodat je niet langer met een adapter moet werken. Hoe hun eigen coils zich qua verdere specificaties verhouden tov de Dyna's weet ik niet.
Ze worden in ieder geval wel geleverd incl. bougiekabels, bougiedoppen (met weerstand) en bougies (ook met weerstand). Mits gebruik in combinatie met een Ignitech module moeten dus ofwel de doppen ofwel de bougies vervangen worden door een model zonder weerstand.

JohnD

Re: Nieuw met vraagjes ivm Ignitech

Ongelezen bericht#6 » 02 dec 2017 13:37

Misschien eens informeren bij Rob Troost (hier op de site), of er weer een groepsaankoop ligt aan te komen?

Ducati 900 SS 1993
Guzzi Le Mans II 1979
Honda CB 1000 Big One 1998
Harley Heritage 1991
Suzuki GS 750 1977
Wie een put graaft voor een ander, is niet in z'n eigen tuin bezig... en zal flink moe zijn.