Riemen van de MOnster modellen

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Schutter

Riemen van de MOnster modellen

Ongelezen berichtdoor Schutter » 13 aug 2017 22:12

Ik ben van plan binnen kort een Ducati Monster aan te schaffen(gebruikt) en vraag me nu af wat het waarheidsgehalte is van alle enge verhalen op de fora over de vervanging van de riemen. Ik ben tegenwoordig een mooi weer rijder die per jaar niet zo veel km maakt. Als ik nu elke 2 jaar de riemen moet gaan (laten) vervangen dan wordt dat vrees ik een dure motorfiets gewoon voor zo erbij voor de hobby. Wie heeft er ervaring met een dergelijk gebruik?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Hans Akke
(ik heb momenteel een Kwasaki GPX600R, maar dat is niet echt mijn motor, ik eb in het verleden veel 2 cilinders gehad en dat bevalt me toch beter)#

walter74

Re: Riemen van de MOnster modellen

Ongelezen berichtdoor walter74 » 13 aug 2017 23:22

Riemen vervangen hoeft tegenwoordig maar eens per 5 jaar

750sport

Ongelezen berichtdoor 750sport » 14 aug 2017 07:34

Riemen gaan eerder kapot door versleten span en geleiderollen dan door ouderdom. Als een lager vastloopt ,slijt je riem door waardoor hij breekt. Ik denk dat je beter elk jaar je lagers van de span en geleide rollen kunt nalopen en eens in de 5 jaar je riemen vervangen ,dan je riemen elke 2 jaar laten vervangen. BTW riemen vervangen is een redelijk eenvoudig klusje dat je ,als je een beetje handig bent, zelf kunt doen.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Schutter

Ongelezen berichtdoor Schutter » 17 aug 2017 15:38

Hartelijk dank voor de reacties. Dat zijn goeie tips waar ik wat mee kan.
Vriendelijke groet
Hans Akke