Verschil in motor karakter

620, 1200 S, 1200 S D|air
kelly

Verschil in motor karakter

Ongelezen berichtdoor kelly » 07 nov 2016 22:22

Ik overweeg om een multistrada 1200 aan te schaffen, echter kan iemand mij vertellen of er een merkbaar verschil te merken is in de eerste serie, de tweede serie met twinspark en de laatste serie met DVT?. En is het de moeite waard om voor de Ohlins / Skyhook te kiezen.?

Remquo
Contacteer:

Re: Verschil in motor karakter

Ongelezen berichtdoor Remquo » 08 nov 2016 19:24

1e/ 2e serie maakt niet veel uit, die extra bougie heeft maar weinig meerwaarde. Met Rexxer je software aan laten passen en/of een groter tandwiel achter en je bent al een heel eind in het verbeteren van de rij eigenschappen. De DVT is een ander verhaal, soepeler maar onderin weinig puf, en in dat toeren gebied rijd je voornamelijk. Naar wat ik verneem wachten de DVT rijders ook met smart op een beschikbare Rexxer map.

Het is leuk om met de vering instellingen te spelen en ik heb op alle versies gereden, maar heb niet het idee dat ik wat mis op het model waar het er niet op zit. Ik heb 1 MTS staan met een Öhlins SCU wat wel een leuke upgrade is, die voel je echt werken.
Het is leuker nieuwe koeien in de sloot te gooien, dan ouwe eruit te halen.

kelly

Ongelezen berichtdoor kelly » 09 nov 2016 08:17

Remquo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Remquo » 10 nov 2016 20:41

Via tekst omschrijven is lastig, proefrijden vertelt je meer ;-)
Het is leuker nieuwe koeien in de sloot te gooien, dan ouwe eruit te halen.

ducalf

Ongelezen berichtdoor ducalf » 10 nov 2016 21:09

De 2e serie met de extra bougie loopt wel zuiniger.
Heeft toch wel wat verbeteringen. Dus als je de keuze hebt zou ik altijd voor de 2e gaan.
Over DVT zijn de meningen verdeeld. Moet je inderdaad voor proefrijden. Is sowieso ook echt een andere Multistrada.