Laden...

Verbeterpunten MTS1200S DVT

620, 1200 S, 1200 S D|air
Jabberjaw

Verbeterpunten MTS1200S DVT

Ongelezen bericht#1 » 25 okt 2015 14:42

Mede Ducati Multistrada 1200SDVT, liefhebbers.

Ik zit nog niet zo lang op dit forum maar heb wel ervaring op een R1200GS forum waar men alles op kon schrijven en lezen om zo ervaringen en handige dingen te vinden ipv zelf alles uit te moeten zoeken.
Op mijn nog niet zo echt oude MTS1200S-DVT met slechts 6000 kilometers op de teller heb ik inmiddels wat ik vind verbeterpuntjes gevonden, herkent u hier ook iets van en zijn er mogelijk nog meer te verwachten, of zijn er wellicht al oplossingen bekend.

Verder is het een heerlijke motor als opvolger op mijn vorige motor een R1200GS die ook niet verkeerd reed en ook punten had die beter konden. Ik heb wel ernstig getwijfeld tussen deze MTS en een S1000XR, maar de twee cilinder rijd voor mij toch lekkerder.
Het was wel wennen aan een ketting qua schoonmaken en smeren, en besefte al heel snel dat een cardan toch wel heel gemakkelijk is.
Inmiddels een donkere ruit en een carbon schermpje aangeschaft en het laatste rijd het fijnst net wat meer wind op het lichaam en ziet er erg netjes uit. Ook de nu gemonteerde LED knipperlichten aan de achterzijde maken het net wat meer af en deze zwabberen niet zo als de originele grotere. Een gemonteerde navigatiesteun van ww.navihalter.de zet de Zumo 390 precies boven het tellerhuis goed in het zicht en achter het carbon schermpje. Ik ben ook gelijk met andere banden begonnen een set Metzeler Sportec M7 RR meer wegbanden daar ik absoluut geen “off the road” aspiraties heb.

Groeten Jabberjaw
Laatst gewijzigd door Jabberjaw op 05 feb 2016 20:59, 2 keer totaal gewijzigd.

bram

Re: Verbeterpunten MTS1200S DVT

Ongelezen bericht#2 » 25 okt 2015 17:21

@8 het verschil tussen krukas en achterwiel pk's ?

"Als je aan een hond begint, moet je hem ook afmaken "

Jabberjaw

Ongelezen bericht#3 » 25 okt 2015 19:15

Het grappige alhoewel zo grappig vind ik het niet is dat in die bewuste test de Kawasaki en de BMW op de testbank op hogere waarden uitkomen dan er op gegeven wordt in de brochures.
Zou het dan merk gebonden zijn de opgave pk aan de krukas of aan het achterwiel ???

wjn

Ongelezen bericht#4 » 25 okt 2015 20:06

1, 2 & 5 zijn garantiepunten. Tenminste punt 1 & 2 worden bij onze oosterburen onder garantie opgelost cq. vervangen.

Voor 7 bestaat een displayfolie dat het net even wat donkerder maakt, helpt uiteraard ook tegen krassen.

8 marketing versus techniek. In de Duitse homologatie papieren staat iets van 152pk (= krukasvermogen). Dat is ongeveer 140-145pk op het achterwiel.

Punt 9 moet je voor bij je dealer zijn, de verplichte reflector wordt eraf gelaten en de montagepunten dan meer of minder netjes "weggewerkt" (lees: afgezaagd).

10 & 11, waarschijnlijk gaan ze ervan uit dat je sowieso bij Ducati komt voor een lekke band oid. Voor een euro of 20 koop je een universele aluminium dop die zowel voor 30 als 55mm gebruikt kan worden.

Ikzelf heb een 2014 model, en eigenlijk maar 1 probleem gehad met het slotje van de buddyseat. Vervelend, maar niets ernstigs. Verder tot heden (1 jaar later) probleemloos. Ik rij wel de Pirelli Scorpions, eigenlijk ook alleen maar weg, ondervind er geen nadelen van en staan wel leuk bij de motor.

___________________________________________________________________________________________
Wolfgang

2008 Hypermotard -> 2014 Multistrada

bram

Ongelezen bericht#5 » 26 okt 2015 12:51

Ik kom van een bmw 1150GS en een Monster. Allebei verkocht en een 2010 multi terug gekocht.
Dus ik ken dit soort posts inderdaad via het gs forum. Vind het altijd wel nuttig moet ik zeggen. Hoewel ik het gezanik over een niet touratech afdekplaat schroefje van 300 euro of het niet originele ventieldopje wel een beetje vervelend vind (maar dat is bij de duc rijder niet veel anders).

7. Net even gekeken en in het settingsmenu kan ik de backlight terugzetten. wellicht is dit er uit gehaald.

Bij mij is de irritatie dat er geen gevarenlichten op zitten (vanaf 2013 wel) en dat de kuipruit weer helemaal ruk is (maar bij de GS heb ik er ook een jaar over gedaan om een beetje turbulentie vrij te rijden). Echte motorrijders vinden het denk ik heerlijk dat hun oogbollen uit hun kassen blazen en dat door de turbulentie hun trommelvliezen er door de oogkassen uit rammelen. Maar goed, dat zal hier ook wel weer goed komen. Had er bij de BMW tobinators, hamster spoiler en winglets voor nodig.

Ik vind die rijmodi helemaal geweldig. Rijd 3x per week 100 heen en 100 terug naar het werk en kan in het weekend een paar dijkjes op hoog tempo afraffelen. Had ik eerst 2 motoren voor nodig.

Ketting is inderdaad wel weer even wennen. Gooi er denk ik een scotoiler op bij de volgende set.

"Als je aan een hond begint, moet je hem ook afmaken "

tdmduc

Ongelezen bericht#6 » 05 apr 2016 16:38

Grappig: ik kom ook net van een R1200GS en wil nu al niet meer terug.
Na een 10 jarig uitstapje dus weer terug bij Ducati en ben ook zeer actief geweest op dat ene forum als Jabberjaw.
Mijn MTS 1200S pas gekocht en nog maar 600 km gereden.
Jammer: de oranje reflector op de voorvork(Euro4) standaard op alle nieuwe motoren m.i.v. 2016.
Wat een fiets, niet te vergelijken met de BMW. 160 pk in standje "sport" en het is een raket.
Heb nog heel even getwijfeld om een nieuwe R1200GS LC te kopen maar de kwaliteit, service en garantie van BMW is mij bitter tegengevallen, al vanaf dat ik hem nieuw kocht.
Allerlei terugroepacties waar je zelf achteraan moest bellen voor meer info en eigenlijk is de hele motor al op allerlei fronten stuk geweest waarvan ik dat bij Ducati nog nooit gezien had.
Nu hebben we Audi kwaliteit met deze Duc als ik het mag geloven dus erger dan de BMW kan het niet worden.
Net zoals topicstrarter heb ook ik gezocht naar een goede oplossing voor mijn Zumo 590. Startwin had het netjes op het stuur gezet maar de tanktas zat me dusdanig in de weg dat ik weer op zoek ging voor iets wat in mijn gezicht zat i.p.v. naar beneden kijken.
De www.navihalter.de -oplossing is perfect. Helemaal goed, net zoals ik op mijn R1200GS had maar dan aanzienlijk minder trillingen.