Ruitje Multistrada 1200

620, 1200 S, 1200 S D|air
bram

Ruitje Multistrada 1200

Ongelezen berichtdoor bram » 20 okt 2015 13:46

Na een heleboel jaren monster (met een 1150gs er naast) ben ik deze week overgestapt op een multi 1200S sport uit 2010. Ik merkte dat ik eigenlijk alleen de BMW maar gebruikte maar vond hem wat gezapig. Dat probleem lost de Multi wel op moet ik zeggen :grin:

Ik was ook niet meer zo actief hier. Lurkte nog wel af en toe wat mee maar posten deed ik eigenlijk nog weinig. gaat nu weer meer worden denk ik.

Ik rijd zo'n beetje 3x per week 200km woon werk en ik moet zeggen dat ik de kuipruit maar matig vind. Zeker met dit weer. Oriënteren op een grotere kuipruit dus...

Zijn er mensen hier die een andere dan een originele kuipruit gebruiken ? Mij lijkt de PUIG touring wel ok, en die van california cycle schijnt ook goed te zijn (maar wel duur).

Alle info is welkom;
"Als je aan een hond begint, moet je hem ook afmaken "

wjn

Re: Ruitje Multistrada 1200

Ongelezen berichtdoor wjn » 21 okt 2015 11:22

Ik heb de iets hogere GT kuipruit erop gezet.

Met name omdat ik met mijn helm (Schubert S1) nogals last had van de turbulentie. Met de hogere GT ruit was dat wat minder, maar nog niet over. Heb nu een andere helm (Shoei GT Air) en geen last meer.

Qua regenbescherming voldoet de GT ruit voor mij, als je echt een forse ruit wilt hebben, moet je hier eens kijken:

Edit: Voor ouw model:
___________________________________________________________________________________________
Wolfgang

2008 Hypermotard -> 2014 Multistrada

Voskuh

Ongelezen berichtdoor Voskuh » 04 apr 2016 16:11

Ik weet niet wat voor ruit je nu hebt, maar ik heb nog een originele mts touring ruit van een 2010 model.
Die zal wat hoger zijn dan van een sport denk ik.
Voor 50 eu is ie van jou :)

bram

Ongelezen berichtdoor bram » 05 apr 2016 10:15

Oh ja, ik had even moeten afsluiten. Ik heb inmiddels een toerruit van Puig. Bevalt goed. Het grootste verschil maken de wind deflectors die ik heb gemaakt en een paar vulbusjes die de ruit iets verder naar voren plaatsen.

Ben er wel een tijdje mee bezig geweest tot ik het goed had. Het is nog niet helemaal perfect maar voorlopig voldoende.
"Als je aan een hond begint, moet je hem ook afmaken "