Laden...

1200 dashboard -> controlelampjes probleem

620, 1200 S, 1200 S D|air
karimero

1200 dashboard -> controlelampjes probleem

Ongelezen bericht#1 » 28 sep 2015 12:23

Op Britse fora heb ik al behoorlijk veel meldingen gelezen over corrosie binnenin het 1200 dashboard, waardoor bijvoorbeeld het oliedruklampje of het motormanagementlampje (gedimd) te pas en te onpas oplicht. Ik heb ook gelezen dat dit onder fabrieksgarantie werd vervangen door Ducati. Maarrr: ik koop nu een Multistrada uit 2011 die het probleem heeft en dus NIET meer onder fabrieksgarantie valt. Heeft er iemand ervaring mee om dit tóch te claimen?
Het dashboard is blijkbaar niet met goed fatsoen open te maken en moet zodoende dus in zijn geheel vervangen worden (met als bijkomend probleem dat de km-stand niet meer klopt (vanaf modeljaar 2013 kan dat weer wél trouwens).

ducalf

Re: 1200 dashboard -> controlelampjes probleem

Ongelezen bericht#2 » 28 sep 2015 20:46

Als je motor alle beurten en updates bij de officiële dealer heeft gehad, dan kom je misschien toch wat verder.

Er bestaat nog zoiets als consumentenrecht.
Je kunt eraan appelleren dat je als consument mag verwachten dat het dashboard van een motor langer dan 4 jaar meegaat.
Dat je minstens een deel van de kosten onder coulance vergoed krijgt, is in zo'n geval redelijk.

In elk geval zul je er moeite voor moeten doen.
Succes.

ducalf

Re: 1200 dashboard -> controlelampjes probleem

Ongelezen bericht#4 » 29 sep 2015 21:06

Als hij uit een ander EU land komt en daar officieel alle beurten en updates heeft gehad, dan maakt dat gelukkig geen verschil.