2011 Monster 696 ABS startprobleem warm blok

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
mello

2011 Monster 696 ABS startprobleem warm blok

Ongelezen berichtdoor mello » 03 jun 2018 20:40

Beste Ducateurs :sunglasses: ,

Ik heb een paar weken een probleem wat zich toch regelmatig voordoet met de Monster.
Als ik een poos heb gereden met de motor en maak een stop ,krijg ik regelmatig daarna de motor niet meer gestart.
Ik zet de motor als volgt neer :
- Sleutels eruit
- In neutraal
- Op de standaard

Als de motor weigert, dan is het naar mijn idee zo dat de startmotor niet draait of kan draaien. Als ik de startknop bedien hoor je het relais schakelen en de benzinepomp aangaan. Voor mij het teken dat hij zou moeten starten. Ik heb dan de standaard omhoog, de koppeling ingeknepen en de bak in neutraal (lamp brandt).
Nu komt het vreemde : Ik kan doen wat ik wil ( contact opnieuw aanzetten, standaard op en neer klappen, killswitch aan en weer uit) ,maar ik krijg hem soms pas weer gestart als :
- De bak van Neutraal naar 1 en weer terug (niet altijd!)
- De bak in zijn 1 zetten de motor heen en weer rijden tot het niet meer gaat

Als de motor op dezelfde plaats warm wordt gedraaid ,kan ik hem 10x opnieuw starten ,maar dan heeft hij tot nu toe nog niet geweigerd. De accuspanning was altijd oke 12-12,5 volt.

Ik heb het afgelopen weekend al met corne besproken, hij zegt de neutraalschakelaar.Echter bedien ik altijd de koppeling en je hoort tevens dat de relais bediend wordt + brandstofpomp. Lijkt het me geen elektrisch probleem, want de monster wil elektrisch gezien wel starten…..

Ik heb er een filmpje van gemaakt : https://youtu.be/5-mXIB-N2rI
Het getik is het relais en het gezoem de brandstofpomp……

Iemand dit probleem gehad of een idee wat het is ?

martijn76

Re: 2011 Monster 696 ABS startprobleem warm blok

Ongelezen berichtdoor martijn76 » 03 jun 2018 20:55

Ik zou het startmotor relais als hoofdverdachte zien, of de startmotor zelf.
851
ST4s