Monster 1100 evo gearing en 14t

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Boris
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2018 18:00

Monster 1100 evo gearing en 14t

Ongelezen berichtdoor Boris » 05 mei 2018 20:59

Beste mensen.

Ik lees veel over de 14t voor als een goeie upgrade.
Hoe rijden jullie met de toeren op de 1100 EVO? Onder de 4000 vind hij niet heel lekker lijkt het.
Is het echt veel beter met een 14t voor of andere ideeën?

Groetjes Boris

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1080
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Monster 1100 evo gearing en 14t

Ongelezen berichtdoor 750sport » 06 mei 2018 12:50

Een lichter vliegwiel. Dat scheelt een hoop gebok op lage toeren bij elke Ducati boven de 600cc.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

vikingo
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 jan 2017 17:21

Re: Monster 1100 evo gearing en 14t

Ongelezen berichtdoor vikingo » 06 mei 2018 21:28

Ik heb een combinatie gedaan van een aluminium vliegwiel en een achtertandwiel met twee extra tandjes. Mijn m900 is niet meer bokkig en de gasrespons is veel beter.

Gebruikersavatar
bikermouse
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 apr 2004 21:08
Locatie: opmeer

Re: Monster 1100 evo gearing en 14t

Ongelezen berichtdoor bikermouse » 13 mei 2018 15:47

Ik heb daar zelf totaal geen last meer van nadat ik bij Biggelaar de ECU opnieuw heb laten flashen nadat was gebleken dat de ECU van termignoni niet lekker bleek afgesteld. Nu is het een fijne fiets die op elk toeren gebied erg prettig rijd.
https://myalbum.com/photo/7hefeSULA05V/1k0.jpg