Monster S4 valt soms uit of valt uit de versnelling?

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Gebruikersavatar
dveer
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jun 2017 23:49

Monster S4 valt soms uit of valt uit de versnelling?

Ongelezen berichtdoor dveer » 26 jun 2017 11:32

Afgelopen week TT toertocht gereden, toch wat vreemde zaken meegemaakt tijdens deze rit.

-Na afremmen en terugschakelen naar de 1e versnelling, vervolgens optrekken in de 1e versnelling slaat de motor soms af?
-Soms schakel ik terug naar de 2e versnelling en schiet hij plotseling in neutraal?
-Schakelen van de 5e naar 6e versnelling, schiet hij soms uit de versnelling (levens gevaarlijk)

Iemand ervaring met dit soort ongemakken? ene dag no problems, andere dag dit soort akkefietjes.
Geen peil op te trekken ):

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4789
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Monster S4 valt soms uit of valt uit de versnelling?

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 26 jun 2017 12:30

Als ik persoonlijks iets goed vind aan onze Bella's zijn het wel de versnellingsbakken. Klinkt als een veer die los zit, of ergens een tandje af? Ben je zelf sleutelaar, anders even langs de specialist. Afslaan in eerste versnelling, gebeurt dat met oplaten komen van de koppeling?
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Gebruikersavatar
dveer
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jun 2017 23:49

Re: Monster S4 valt soms uit of valt uit de versnelling?

Ongelezen berichtdoor dveer » 26 jun 2017 13:57

Dat wordt dan de specialist, geen sleutelaar ):
Gebeurt met op laten komen koppeling.

Gebruikersavatar
dveer
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jun 2017 23:49

Re: Monster S4 valt soms uit of valt uit de versnelling?

Ongelezen berichtdoor dveer » 26 jun 2017 14:29

Als de Monster nog koud is kan ik het mij voorstellen dat hij moeilijk start, of dat ie afslaat na op laten komen koppeling ( ff wat meer gas geven)
Maar tijdens het rijden;, terug schakelen naar de 1 en vervolgens accelereren in de 1 terwijl de duc warm is zou hij toch niet af moeten kunnen slaan?