Monster 695 bezinepomp

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
PeterK

Monster 695 bezinepomp

Ongelezen berichtdoor PeterK » 10 jun 2017 22:03

Zoajuist heft mij bezinepomp geweigerd, ik stond dus stil. Wegenwacht heeft er 18V spanning op gezet en daarna deed hij het weer. Maar ik moet hem waarschijnlijk vervangen.

Heeft iemand dit ook eerder gehad en wat kost een nieuwe pomp.

TinTin
donateur
donateur

Re: Monster 695 bezinepomp

Ongelezen berichtdoor TinTin » 10 jun 2017 22:51

weet je zeker dat het je pomp is en niet de stroomvoorziening naar je pomp?
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

PeterK

Ongelezen berichtdoor PeterK » 11 jun 2017 21:27

Ja er staat stroom op en ondertussen doet hij het ook wel, maar ik ben bang dat hij ieder moment weer kan haperen. Ik zou eerst alle kabels en stekkers kunnen controleren, maar ik weer niet zeker wanneer hij er weer mee stopt. Weet iemand wat een dergelijk pompje kost en waar ik die het beste kan krijgen?

Alvast bedankt,
Peter

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor TinTin » 11 jun 2017 21:34

ik denk dat de goedkoopste en makkelijkste vervanging als eerste het relais is wat de brandstofpomp aanstuurt, kost rond de 5 euro en is in één minuut vervangen.
Die dingen gaan ook gewoon stuk omdat de brandstofpomp veel stroom trekte, branden de contacten in en wordt de werking zeer onbetrouwbaar (soms wel soms niet genoeg porrie om de boel gaand e te houden)
buiten dat: brandstofilter bij de pomp al eens laten vervangen? Als die dicht zit moet de pomp extra hard werken en krijg je eerder problemen als de stroomvoorziening niet optimaal is... (filtertje vervangen kost 15 euro bij de plaatselijke motorboer mits je zelf de pomp los aanlevert)

PeterK

Ongelezen berichtdoor PeterK » 19 jun 2017 14:24

Ondertussen het relais vervangen en het brandstof filter schoon gemaakt. Paar nieuwe ringetjes en een ring voor de afdichting op de tank. Alles gereed en rijd weer goed. Hopelijk was dit de oorzaak.

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor TinTin » 19 jun 2017 14:36

ik hoop dat je inderdaad probleemloos het seizoen gaat genieten!
nog een vraag: je zegt het brandstoffilter schoongemaakt... heb je alleen dat gaasfiltertje (gele cirkel)schoon gemaakt en filter (rode cirkel) niet vervangen? Dan zou ik dat alsnog doen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.