Monster S4 aangeschaft

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
dveer

Monster S4 aangeschaft

Ongelezen berichtdoor dveer » 10 jun 2017 00:18

Goedeavond,

Eerst even voorstellen, mijn naam is Dave, 44 jaren jong en sinds gisteren in het bezit
van een Ducati Monster S4 , bouwjaar 2001, 45.000km op de teller.(mijn eerste Duc).
Altijd Honda VFR 800 gereden, qua bijgeluiden is ee Duc wel wennen (:
Super mooie Duc vindt ik persoonlijk, vol carbon, dubbele termignoni carbon dempers.

Na dag 1 heb ik toch wat vragen:

-Benzine lampje slaat niet aan terwijl de tank nagenoeg leeg is, wat kan dit zijn, sensor oid?
-De bike heeft in 2015, de laatste grote beurt gehad, riemen vervangen etc, dat is 2 jaren geleden, moeten de riemen nu worden vervangen? niet helemaal scherp op geweest,knappen die spontaan af? jaren Honda gereden, daar zitten geen riemen op );
-Waaraan kan ik vernemen dat de riemen niet meer goed zijn?
-De droge koppeling ratelt, dat is goed, waaraan herken ik een defecte koppeling, wat voor geluiden moet ik scherp op zijn?
-Is het normaal dat de koppeling bijgeluiden maakt tijdens het schakelen?
-Dienen net als de riemen, ook de kleppen om de twee jaren opnieuw worden afgesteld, waaraan herken ik dat de kleppen niet goed
zijn afgesteld?
-Volgens de historie is de complete koppeling in 2015 vervangen, hoelang gaan koppelinsplaten mee?

Ik heb 0 ervaring met Ducati, waarop moet ik extra scherp zijn?

Groeten,
Dave
Laatst gewijzigd door dveer op 05 jul 2017 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

vikingo

Re: Monster S4 aangeschaft

Ongelezen berichtdoor vikingo » 11 jun 2017 19:43

Gefeliciteerd met de aanschaf van je monster.
Een S4 heeft een super degelijk en betrouwbaar blok.
Ik zou de riemen wel even laten vervangen. De kosten daarvan vallen wel mee en wegen ruimschoots op tegen de eventuele schade van een gebroken riem. Als je de riemen bij een echte Ducati zaak laat vervangen kunnen zij je ook wel vertellen of de rest van de motor in orde is. Correct preventief onderhoud is wel belangrijker bij een Ducati dan bij de meeste Japanse fietsen. Maar een goed onderhouden Ducati is minstens even betrouwbaar. Vooral met het beproefde blok dat onder jou S4 zit.
Veel plezier met je Ducati, wie weet tot ziens.

surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 12 jun 2017 08:55

Welkom en wat betreft riempjes, er zijn er die er veul en veul langer mee rijden. Ik zelf doe ze om de 3 jaar. Koppeling(splaten) zou makkelijk 40Kkm mee moeten gaan, wat hoor je voor geluiden bij schakelen? Als het het rinkelen van de platen is, dan is het ok. Kleppen gaan met een grote beurt mee.
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

dveer

Ongelezen berichtdoor dveer » 17 jun 2017 13:20

Bij stationair draaien, en het koppelen normaal droge koppeling geluid.
Als ik rijd, dan hoor ik ze soms een beetje soort van slippen / rammelen, met name in 1e en 2e versnelling.