Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5500
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor mkm » 13 feb 2013 20:52

Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 963
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor 750sport » 13 feb 2013 21:09

Ik vind zelf omgekeerd schakelen prettiger en ik was er ook zo aangewent.
Door de boel om te draaien schakel je met opschakelen minder snel mis ,immers je duwt je pook makkelijker vergenoeg naar beneden dan omhoog. Met opschakelen geef ik gas dus als je dan misschakeld schiet je blok meteen hoog in toeren. Met terugschakelen heb je daar geen last van.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5500
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor mkm » 13 feb 2013 22:11

Op Lelystad zal je het voordeel merken Corné.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5283
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor Rich » 13 feb 2013 23:10

Ik rij ook al weer wat jaren met andersom schakelen.
Op de 997/996 moest ik wat kunstgrepen doen om het passend te maken maar het gaat met het originele spul door inderdaad het beugeltje ongeveer 180 graden te verstellen en een beetje veilwerk aan de schakelpook om het asje vrij te houden met schakelen.

Op de Monster 750ie (oud type) van Sylvia wordt het geregeld omgedraaid daar Sylvia normaal schakeld.
Ook hier het beugeltje omdraaien en op de stand terugzetten op de as zodat de versnellingspook op de zelfde hoogte blijft staan...
hierdoor is het geen 180 graden trouwens maar ongeveer.

werkt prima....voordeel opschakelen diep in de bocht zonder dat je laars wordt opgevreten door het asfalt..vooral op de Monster had ik hier snel last van.
Ja het is even wennen maar als je het eenmaal gewent ben...(kun je het beide rijden)
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk


Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4904
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 14 feb 2013 07:52

Ik rij heel mijn motor carriere met normaal schakelen en nog nooit ben ik met laars oid klem komen te zitten of schakel ik regelmatig mis, ligt dat nu aan mij? Komen we gelijk bij de volgende vraag, wie heeft uberhaupt bedacht dat we op deze manier met zijn allen 'moeten' schakelen?
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8470
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor Rules » 14 feb 2013 08:27

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse




Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5500
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor mkm » 14 feb 2013 09:04

Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8470
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor Rules » 14 feb 2013 09:15

Op de 748 heb ik natuurlijk meer grondspeling dan jij op de M1100.
Maar op mij vorige motor had ik ook nergens last van.
Misschien hang ik zelf wat meer en druk jij juist de motor wat meer onder je uit. :donno:
Daarbij schakel ik eigenlijk nooit midden in een bocht. Ik probeer van te voren in de goede versnelling te zitten.
Maakt allemaal niets uit. Iedereen rijdt anders en dat is maar goed ook :smile:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse




Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
cvhooij
Berichten: 1752
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:21
Locatie: Teteringen

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor cvhooij » 14 feb 2013 09:55

DUCATI Monster 1100 Evo
Ducati Monster 696+ (juli 2010 - oktober 2014)

“The major building block of the universe is stupidity.” F.Z.

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4904
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 14 feb 2013 10:08

Op de HM na rij ik enkel de knie aan de grond met 748/998/1098, op de HM knie, voetsteun en zijkant laars, maar zelfs opde HM nooit schakelproblemen in de bocht (zoals Roel zegt moet je zorgen dat je in goede versnelling zit maarja soms ben je tel even kwijt :blush: ).
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5500
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor mkm » 14 feb 2013 12:39

Ernaast hangen in de bocht doe ik nog niet.... misschien na augustus.

Goede versnelling voor de bocht is uiteraard belangrijk.
Op Lelystad, in de bocht voor de chicane ( die chicane met negatieve verkanting), heb ik wel een opschakelbehoefte.

En zo leren we steeds meer.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Gebruikersavatar
cvhooij
Berichten: 1752
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:21
Locatie: Teteringen

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor cvhooij » 14 feb 2013 13:13

DUCATI Monster 1100 Evo
Ducati Monster 696+ (juli 2010 - oktober 2014)

“The major building block of the universe is stupidity.” F.Z.

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5283
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor Rich » 14 feb 2013 13:52

die houden we erin.. :smile:
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk


Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5500
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Omgekeerd schakelen op de M1100, M796, M696

Ongelezen berichtdoor mkm » 14 feb 2013 16:43

:rofl: :rofl: :rofl:
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.