Laden...

remappen eprom/ecu

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Gebruikersavatar
tedjeparre
Berichten: 13

remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#1 » 11 aug 2017 20:38

Hallo,

Bij mijn 695 heb ik af en toe het idee dat ie zich "verslikt", zeg maar stottert.
Kan dit komen door een arm te mengsel? Dat kwam ik op het forum ergens tegen en dat dit op te lossen is door het remappen zodat er een rijker mengsel onstaat. Kan dit elke Duc dealer, of hoe gaat dit in z'n werk enkost dit veel tijd/geld?

Gr


Ducati M695 Dark, 2008
Harley-Davidson FLHS 1340, 1981
Suzuki Intruder VS750, 1986

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4198
Contacteer:

Re: remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#2 » 12 aug 2017 09:50

onze 2007 M695 heeft een Ultimap piggyback ecu icm open Bos dempers en open luchtkast, sindsdien niks met haperen of stotteren!

als jouw 695 nog "maagd" is dan heeft ze de emissie regeling nog, en daardoor loopt ze wat aan de arme kant.
er zijn diverse mogelijkheden, waaronder de originele ecu laten re-mappen, of een powercommander/ultimap, etc. piggyback ecu.

kosten: vraag het bij een capabele motorzaak.


ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
tedjeparre
Berichten: 13

Re: remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#3 » 20 aug 2017 18:27

Bedankt voor je reactie DucATIRadeon!
Nog een vraagje: ik wil een set Termignoni's gaan monteren. Is het schadelijk voor de motor om hiermee te gaan rijden voordat er "geremapt" is? Het gaat om korte stukken, dus geen hoogtoeren werk.


Ducati M695 Dark, 2008
Harley-Davidson FLHS 1340, 1981
Suzuki Intruder VS750, 1986

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3709

Re: remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#4 » 28 aug 2017 15:42

zou er niet te lang mee wachten, voor open dempers staat de motor standaard te schraal afgesteld wat op termijn problemen met o.a. de kleppen op kan leveren.


Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4198
Contacteer:

Re: remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#5 » 29 aug 2017 20:54

net wat Fedde zegt: korte stukken kan wel, maar uiteindelijk gaat het duur worden...
kort gezegd: ga je andere dempers monteren (en luchtfilter?) laat het dan meteen goed afstellen middels testbank, heb je daar geen omkijken meer naar en kun je zorgeloos rijden zelfs hoger in de toeren!


ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
Remquo
Berichten: 548
Contacteer:

Re: remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#6 » 30 aug 2017 08:21

De 695 staat bekend om z'n arm mengsel. Trek de lambda sonde stekker er maar eens af en je hebt een hele andere motor, alleen krijg je dan wel een foutmelding in het display. Met Rexxer software is je motor goed om te toveren, informeer maar eens naar de mogelijkheden. Zie aralmotorservice.nl voor info.


Het is leuker nieuwe koeien in de sloot te gooien, dan ouwe eruit te halen.


Gebruikersavatar
tedjeparre
Berichten: 13

Re: remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#7 » 31 aug 2017 12:58

Bedankt voor jullie reacties.
Afspraak is inmiddels gemaakt en laat munne monster nog maar stilstaan tot die tijd.
Welk luchtfilter kan ik bij open dempers het best monteren? Zoals gezegd gaat het me om het geluid en niet zo zeer om vermogen. Remappen wilde ik toch al laten doen ivm het standaard te arme mengsel.


Ducati M695 Dark, 2008
Harley-Davidson FLHS 1340, 1981
Suzuki Intruder VS750, 1986

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 5940

Re: remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#8 » 31 aug 2017 13:08



"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
tedjeparre
Berichten: 13

Re: remappen eprom/ecu

Ongelezen bericht#9 » 27 sep 2017 09:55

Ff een korte update: munne 695 is er behoorlijk van bekomen!! Wat een verschil: open termi's , open luchtfilter en een ECU met Rexxer mapping hiervoor. Geen dipjes en verslikkingen meer, gewoon in de lage toeren goed oppikken.
Nog laatste vraagje hierover: heeft het nog zin (of kan het kwaad) om de luchtfilterdeksel open te maken (boren, zagen...)?


Ducati M695 Dark, 2008
Harley-Davidson FLHS 1340, 1981
Suzuki Intruder VS750, 1986

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer