Laden...

Spanningsregelaar defect?

PASO t/m ST3.
Gebruikersavatar
MuktaII
Berichten: 56

Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#1 » 06 sep 2016 15:55

Hallo allemaal,

Gisteravond laat reed ik terug naar huis van een afspraak, en uiteraard had ik de lichten aan.
Toen ik bij een stoplicht stilstond en het knipperlicht aan had, ging de lichtsterkte van het display mee met het knipperlicht....
Dat was dus voor het eerst dat ik het zie, en kan ook vast niet de bedoeling zijn ;)

Het starten van de motor gaat prima, en ik merk verder niets aan het lopen, stationair of anderszins, dus wat kan dit zijn?
De accu is vrij nieuw, pas een maand of 5 geleden gekocht.
Kan dit te maken hebben met een kapotte/kapot gaande spanningsregelaar?
Of moet ik de dynamo verdenken?
Van elektronica weet ik weinig af, dus doormeten en zo kan ik wel maar alleen met een goede gebruiksaanwijzing.
De topics op het forum heb ik doorgespit, maar ben er helaas nog niet veel wijzer van geworden.
Graag jullie advies-tips etc.!

mvg, Mark


Nothing to do, nowhere to go, just be! Be happy, be in vacation :grin:

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4222
Contacteer:

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#2 » 06 sep 2016 18:24

heb ik ook maar met noodstop aktief (dus op stop ipv run). het is overigens bij mij wel in verhouding weinig, maar heb wel LED achter zitten met weerstand en origineel 10W lampjes voorin.

als je de spanning meet op de accu stationair lopend dan kan het zijn dat ie iets onder de 12V ligt maar met iets verhoogd toerental tot aan de bovengrens zou de spanning tussen de 13 en 14V moeten blijven.

boven de 15V is de regelaar wrs stuk.


ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
Duc@t!
Berichten: 90

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#3 » 06 sep 2016 18:48

Ik zie dat bij mijn 996 ook, nog nooit problemen mee gehad of druk overgemaakt.
Misschien massa controleren of om uit te sluiten een draad van massa punt dash naar min accu.
Je kunt wel de stekker welke de SR met de dynamo verbind controleren, denk niet dat dit de oorzaak is, maar deze stekker wil wel eens in rook opgaan.



Gebruikersavatar
MuktaII
Berichten: 56

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#4 » 07 sep 2016 22:10

Heren,

Hartelijk dank voor de reacties.
Is er nog mee te rijden of raden jullie dit af tot het probleem bekend is? Ik lees daar ook weer allerlei verschillende meningen over nl.

gr, Mark


Nothing to do, nowhere to go, just be! Be happy, be in vacation :grin:

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4222
Contacteer:

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#5 » 08 sep 2016 11:26

de plof doet het verder gewoon zeg je, dus ik zou me geen zorgen maken.


ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
Duc@t!
Berichten: 90

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#6 » 08 sep 2016 18:26

Dat denk ik ook,
Als je toch wat wilt controleren voor de zekerheid, check de connector tussen dynamo en Spanningregelaar of deze niet aan het verbranden/ oxideren is.
Als deze het onderweg begeeft sta je wel stil.



Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4222
Contacteer:

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#7 » 08 sep 2016 19:49

en de grote hoofdzekering (40A), heb ik al eens gehad in een verre verleden. en dan is een st de brug over drukken eg geen pretje!! wat een zekering al niet kan doen voor de lichamelijke conditie...


ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
MuktaII
Berichten: 56

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#8 » 08 sep 2016 22:16

Haha, ja duwen van de Duc is niet mijn hobby.

Toen ik hem had gekocht en naar huis reed met, naar later bleek, een rotte accu dacht ik nog ff te tanken.
Motor uit, tanken en nooit meer starten natuurlijk.....;)
Dat werd 300 meter duwen. Te ver vond ik al na 25 meter, dat kreng is nog best zwaar zeg!

Mijn schitterende, met de oh zo mooie knetterende Ducati sound gedroomde entree op mijn allernieuwste super aankoop viel ietwat in het water..........geluidloos aankomen, al druipend van het zweet zat niet in het pakket........ :)

Maar goed, kan ik morgen weer wat checken!
gr


Nothing to do, nowhere to go, just be! Be happy, be in vacation :grin:

Gebruikersavatar
humphrey
Berichten: 406

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#9 » 09 sep 2016 06:17

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4727

Re: Spanningsregelaar defect?

Ongelezen bericht#10 » 09 sep 2016 08:19

Bij mijn 996SPS idem dito, knipper van dashboard licht, ik zie zelfs het toerental veranderen wanneer ik licht aan of uit zet, B te Oi verklaarde dat dit vrij 'normaal' is..............


Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer