Laden...

Accu lamp st2

PASO t/m ST3.
Jorisss

Accu lamp st2

Ongelezen bericht#1 » 11 jul 2015 16:17

Hoi,

Sinds kort gaat het lampje van de accu branden als de motorfiets op temperatuur komt. Zo rond de 80 graden.

Waar kan dit door komen?
Ventilator? Of slaat die pas later aan.

Kuncing
donateur
donateur
Contacteer:

Re: Accu lamp st2

Ongelezen bericht#2 » 11 jul 2015 17:19

Bij branden van het acculampje moet ik toch als eerste denken aan een overlijdende spanningsregelaar.
Ik ken dit verschijnsel echter niet in combinatie met temperatuur, maar eerder met het toerental: probleem begint bij stationair, maar komt ook bij steeds hogere toerentallen voor naarmate de spanningsregelaar slechter wordt.

Maar als je nog een laadlampje hebt, betekent dit volgens mij dat je nog een oude (niet zo denderende) spanningsregelaar hebt, Een keer doormeten kan zeker geen kwaad.

imomarja

Ongelezen bericht#3 » 11 jul 2015 21:22

Defecte spanningsregelaar is een mogelijkheid. Andere mogelijkheid is de dynamo(niet zo waarschijnlijk) of verbrande stekker van de dynamo, of groen uitgeslagen stekkerverbinding van de dynamo of spanningsregelaar.
Imo

theost2
Contacteer:

Ongelezen bericht#4 » 11 jul 2015 21:34

Laatst ook gehad, was de accu, vervangen en opgelost. Meet die eens door, wordt vaak vergeten om water bij te vullen omdat ie op zo'n mooie klote plaats zit waar je alleen maar bij kunt als onderkuip er af is....Ook de massa van spanningsregelaar schoonmaken en stekkers inspuiten vanuit dynamo [2-polig geel] en uit de s.regelaar [zwart/rood] helpt ook trouwens. gr, Theo

Kuncing
donateur
donateur
Contacteer:

Ongelezen bericht#5 » 11 jul 2015 22:09

Jorisss

Ongelezen bericht#6 » 12 jul 2015 00:53

Bedankt voor de tips zover.

Ik zal volgende week de accu eens doormeten en het vloeistofpeil checken. Is in ieder geval een begin.

Houdt jullie op de hoogte