ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm OPGELOST!

PASO t/m ST3.
Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm OPGELOST!

Ongelezen berichtdoor Redhead » 26 jun 2012 22:40

Vandaag derde rit gereden met de ST. Vorige rit merkte ik wat inhouden bij bepaald toerental. Vandaag eerste 100km geen merkbare problemen, wel wat rauwe motorloop.
Ff gestopt, 100km verder gereden en toen begon hij steeds vaker tussen 4000 en 5500 rpm in te houden. Bij accelereren tot dat toerental loopt het goed. Maar bij constant houden van snelheid ging hij dus inhouden.
Bij terugschakelen en gas erop wilde hij wel doorpakken. Maar bij gas minderen bleef hij ook in lagere toeren beetje sputteren. Net of je de tank leeg rijdt. Op z'n tijd een stukje wel constant kunnen rijden. Maar echt mooi rond lopen doet hij niet.
200km terug gereden en toen was problemen vanaf begin aanwezig.

Bougies al vervangen, zat een te warme in, nu de juiste. Luchtfilter is nieuw, injectie cleaner tweede tank reeds. Stekkers nagelopen etc. Dacht aan slechte bobines, maar dat zou volgens mij juist bij vermogen vragen bij accelereren spelen. Dit juist bij constant rijden.

Kan het niet matchen klachten uit andere topics. Of wellicht slechte benzine toevoer of filter vuil toch? Alleen dan snap ik het doorhalen Naar hogere toeten niet. Loopt ook makkelijk 180+ zonder stotter.
Laatst gewijzigd door Redhead op 21 aug 2012 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Tiroler Mad Biker
Berichten: 429
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:03

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Tiroler Mad Biker » 26 jun 2012 22:51

Ontluchting brandstoftank misschien? Sissend geluid als je de tankdop open maakt direct na een flink eind rijden?

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5500
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor mkm » 26 jun 2012 22:52

Ergens een lek waardoor valse lucht wordt aangezogen?
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 26 jun 2012 22:58

ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 27 jun 2012 20:12

Zou hier wellicht aan kunnen liggen? http://www.ducati.ms/forums/40-sport-to ... rpm-3.html
TPS Sensor kan je alleen niet testen / resetten met ducatidialog op de 16m ecu. MS wel met een multimeter.
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 29 jun 2012 15:59

Ga de TPS sensor nakijken en zelf eerst de CO schroef iets terugstellen. Mogelijk loopt hij dan beter op het rijkere mengsel. Lees iig her en der wel wat succesjes daarmee. Als dat niet lukt ga ik bij MWS in Almere langs. Die kan ook een hoop doen voor het afstellen en diagnostiseren.
Mocht dat dood lopen dan zal ik wel naar een "specialist" moeten.
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4909
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 29 jun 2012 16:04

Benzinefilter vervuild?
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 29 jun 2012 16:27

Denk het niet omdat hij weg goed trekt op zich. Ging het nog wel nakijken. Stond op de lijst van "things to do when you'r having none..." ;)
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
superduc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2176
Lid geworden op: 16 sep 2003 22:45
Locatie: dussen

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor superduc » 29 jun 2012 16:36

Ook even een tip , weet niet of het het is , heb in het verleden wel eens last gehad van Vaporlock (heet dat geloof ik)
Bij mij lag een benzine leiding tegen de cilinderkop en die werd dus te warm met gevolg bellen , gebeurt eigenlijk alleen als de motor flink warm was
Ik vind dat Bagster hoezen verboden moeten worden (op een monster)

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 29 jun 2012 18:18

Grappig dat je noemt. Dat heb ik met mijn 907ie gehad toen ik op reserve de Gotthard tunnel door moest.
Motor werd zo heet toen, dat hij daardoor stopte en ik 3 km voor het einde wel ff knijp zat. Lijkt er inderdaad wel wat op. Alleen dan houdt hij tot afkoelen er gewoon mee op.
Maar we lopen het allemaal ff na.
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 30 jun 2012 15:40

Nah, CO afstelling alleen, is de oplossing niet. Merk wel verschil maar probleem blijft. Alleen in 6 en 5 feitelijk aanwezig bij die toeren dus verdenk dan toch de tps werking. Maar aan andere kant, je hebt dit probleem niet bij zelfde stand in andere versnelling. Zou het met de krukas sensor te maken kunnen hebben?
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
HagaSan
Berichten: 1053
Lid geworden op: 13 nov 2003 17:05

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor HagaSan » 10 jul 2012 09:17

even van uit de st4 s een idee,
hebben iets vergelijksbaar gehad
SENSOR aan de linkerzijde van het blok Biggelaar heeft hem uitgelezen en iets met de sensor gedaan .....klaaaar.
ga ff naar de dealergeen moeilijke rep laten doen.
overigens heb ik niet alles gelezen zo bekend kwam het mij voor;-))
Uit de band springen is alleen nodig als je iets onderdrukt.
you can take the boy out of the race but you cant take the racer out of the boy
racen gaat niet alleen om snelheid banden en een motorblok Het gaat ook om, plezier en het naar je zin hebben

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 10 jul 2012 09:43

Bedoel je de TPS sensor aan gasklephuis? Of de thermostaat op de kop?

Thermostaat werkt bij mij goed. Koelfan werkt op juistte temp. en display laat ook logische waarden zien.
TPS heb ik net afgesteld. Zou nog kunnen dat hij een storing heeft, maar vooralsnog geeft hij het bereik van de sensor goed weer bij verdraaien.
Staat nu op 150mV afgesteld als basis en ga van de week de gasklephuizen sync-en. Dan proefritje en hoop ik dat het goed zit.

Had al een sync gedaan met een eigen gemaakt setje maar die zijn te onrustig. Dempen werkte niet lekker, maar zag al wel een verschil tussen links en rechts. Ook zag ik al dat de gasklepstand niet juist was afgesteld geweest. Positie van de stops klopte niet.
Straks met een betere set ff netjes inregelen allemaal. Ga voor het bereik tussen 2000 en 5000 toeren als ijkpunt voor Sync.
Ga ook niet te veel op verschil met stationair letten. Dat is per slot niet waar hij lekker moet rijden straks.
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
HagaSan
Berichten: 1053
Lid geworden op: 13 nov 2003 17:05

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor HagaSan » 12 jul 2012 11:27

Nog steeds van uit de 4s geredeneerd aan de linkerzijde van het blok hebben ze bij mij een afstelling gedaan met een ringetje minder volgens mij gaat daar het vliegwiel langs .
linkerzijde in de buurt van dat het vliegwiel/dynamo.
heb er geen rekening van anders had ik het kunnen na lezen.

links onder in !

Biggelaar had het zo opgelost!
Uit de band springen is alleen nodig als je iets onderdrukt.
you can take the boy out of the race but you cant take the racer out of the boy
racen gaat niet alleen om snelheid banden en een motorblok Het gaat ook om, plezier en het naar je zin hebben

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 12 jul 2012 12:12

Zal eens kijken of ik op mijn 944 blok daar ook wat heb zitten dat is af te stellen. Wellicht iets met de krukas sensor dan ws.

thx. we zoeken het uit.
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

adriaanku
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2010 21:26

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor adriaanku » 14 jul 2012 20:57

Hoi
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en heb de TPS sensor verzet
Hij stond op 410 mv ,en dat was aan de hand van een Amerikaanse site waar ik had gelezen dat hij beter zou lopen op die waarde
Als hij koud was ging het aardig , maar warm inhouden bij het leven
Weer gou terug gezet naar 540 en nu geen probleem meer
Als je een multimeter heb kan je het makkelijk zelf
Even het linker kuipdeel er af de sensor zit links op de carburateur met 2schroevjes , als je die heb gevonden schroef je de computer los en kopel de stekker los, dan haal je dat hele kleine boutje er uit en maakt de stekker open, nu doe je de stekker weer terug en steekt de pins van de meter in de nr 16 en 30 dan de meter aanzetten op 2000 mv, draai nu het contact aan,niet starten, en bij gas dicht moet je hem volgens de fabriek tussen de 500-560mv staan,even je gas dicht laten vallen er zit wel eens iets in
Als de waarde sterk afwijkt moet je hem bijstellen ,dus boutjes los en draaien aan de sensor dan vast zetten en het gas nog eens dicht laten klappen voor de zekerheid
Als dit werkt alles weer terug monteren

Groeten en succes Adriaan

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 14 jul 2012 21:55

Bedankt maar heb de TPS al weer op OE settign staan. 150mV bij dichte gasklep.
Zit alleen op goed weer te wachten om de boel te synchroniseren. Denk morgen wel dat het gaat lukken.
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

adriaanku
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2010 21:26

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor adriaanku » 15 jul 2012 10:49

OK
maar dicht is in dit geval met stel schroeven terug gedraagt! Dan loopt de motor dus niet
Maar dat zal je wel weten denk ik

Groeten Adriaan

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 15 jul 2012 15:27

Klopt. Helemaal alles los op 0 gezet. Dan TPS op 150mV en weer stationair afstellen, syn-cen etc.
Net alles gedaan staat nu goed zelfs zonder stationair de CO schroefjes erbij te hoeven nemen.
De krukas sensor, die jij bedoelde nageken en weer terug gemonteerd. Zat wel een vuiltje op.
Motor pakt nu prima op accelereert goed en heeft er bijna geen last meer van. Bijna dus...

Heeft heel af en toe in 6 nog even een klein moment rond de 5000 dat hij niet helemaal zuiver loopt. Maar het is niet meer wat het was. Zou zeggen 97% van wat het moet zijn. Moet nu nog wat met de ecu CO schroef testen. Maar het begon onderweg weel te plensen net. En dan ga ik niet met de ecu lopen klooien.
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

adriaanku
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2010 21:26

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor adriaanku » 15 jul 2012 18:39

OK, goed bezig succes
Grt Adriaan

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor Redhead » 14 aug 2012 11:45

Was wat te vooringenomen met het resultaat. :cry:

Net terug van vakantie. Heb weer even kunnen testen. Met de ECU Co pot. meter op rijk is hij meer en deels stabiel te rijden. Maar af en toe gaat hij toch in een stotter. Lijkt nu toch of de temperatuur er mee te maken heeft. Boven 68 graden tot 70 graden geeft hij dan zo nu en dan een inhouden/onderbreking.
Als je dan stopt moet je de motor ook flink op het gas zetten om boven de 5000 rpm uit te komen. Daarna pakt hij wel weer op. Vreemd toch ?! Temp stijgt op dat moment zelfs nog. Maar heb ook een stuk met 83 graden gereden en toen deed hij niets bijzonders en liep goed.

Als ik de Co pot. meter armer zet, lijkt het eerder voor te komen. zonder dat de temp meter dan al op dezelfde waarden ligt.
Lijkt dan dus niet aan de temp meter gerelateerd te kunnen zijn. Maar meer op mengsel. motor loopt dan sowieso niet lekker, dus rijker is beter resultaat.

Ga nog of de afstellings afstand van de krukas opnemer hier mogelijk ook een rol speelt. Of de opnemer zelf niet juist functioneerd.
Wellicht dat er iets met de meetafstand, dat te krap zit bij warme motor?

Ben er dus nog niet uit :angry:

Edit: Net toch maar 2x een bosch sensor besteld ter vervanging. 9,90 op ebay, dus dat kost de kop toch niet. Scheelt weer met uitsluiten van problemen :smile: [ De 552.4.013.1A kan je dus vervangen voor Bosch 0 280 130 026 [blauwe stekker]]
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Gebruikersavatar
Redhead
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 jun 2012 19:28
Locatie: Almere

Re: ST2 wisselend inhouden ! OPGELOST !

Ongelezen berichtdoor Redhead » 21 aug 2012 20:12



Wat 2 onderdeeltjes een verschil kunnen maken :good:
Temp. Sensoren beide gewisseld en probleem is weg. Is ook stabieler in temp weergave. Bij heetstoken werkt ook de fan bij 102-103 graden. Langdurig geprobeerd het probleem gebied vast te houden en hij gaf geen slag verkeerd meer.

Nog iets aan het mengsel finetunen met Co pot.meter en dan is dat het wel.
:sunglasses:
ST2 '98

VT500C '83
907i.e. '92
SRX-600 [3SX] '90
SRX-600 [1JL] '86

Ron66
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 sep 2003 19:55
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm OPGELOST!

Ongelezen berichtdoor Ron66 » 24 apr 2013 19:34

Sorry dat ik inbreek op een ouder topic maar zit na koppen eraf te hebben gehad voor nieuwe o-ringen met een inhoudende ST2 tussen 3250 en 3750 rpm. Injectoren in geheel erafgehad maar verder niets aan blok gedaan. Verder loopt de fiets prima onderin en bovenin. Ik loop dit topic eens langs op mijn fiets om mijn brommertje weer top te krijgen.

Groeten, Ron
De Beneluxheads "een motorclub met een computerprobleem"

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 aug 2013 21:15
Locatie: krabbendijke

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm

Ongelezen berichtdoor rustige motorrijder » 05 jun 2014 20:08

Gass der op.
Ducati st2

Jake_Aerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2016 10:54

Re: ST2 wisselend inhouden 4000-5500rpm OPGELOST!

Ongelezen berichtdoor Jake_Aerts » 27 nov 2016 10:53

Dank je voor de tip!
Ik heb vandaag ook de koelmiddeltemperatuursensoren vervangen door Bosch 0280 130 026.
Voordien sputterde mijn ST2 hevig wanneer hij half warm was & was een warme start meestal een hele opgave.
Nu geeft hij geen kik verkeerd meer.
Het koste me 33€ incl. transport (autodoc.nl) en helemaal de moeite waard.
Groeten,
Jan