Laden...

restauratie 916 Strada 1994 met blokschade.

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Ducatinus

Re: restauratie 916 Strada 1994 met blokschade.

Ongelezen bericht#76 » 24 jun 2017 20:12

Plaatjes startkoppeling.

De nieuwe sartkoppelings delen zijn besteld en komen volgende week binnen.
Dan zouden ook de Mono zitjes klaar moeten zijn.

Zou de motor dan starten, wat kom ik nog meer tegen?

We zien het wel.

Met grote dank aan StarTwin voor de hulp en genereuze korting op de nieuwe delen. :good: :good:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Droomduc

Ongelezen bericht#77 » 24 jun 2017 21:05

Je komt nu heel dicht bij het eindresultaat, en dat is echt prachtig.
Ook al werkt de startkoppeling nu even niet mee, dat komt ook wel weer goed.
Ben er heel benieuwd naar als hij helemaal klaar is.

Ducati 900ss 1992
Achter wolken...... :smile:

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#78 » 25 jun 2017 19:35

spuitwerk ziet er goed uit. Succes met het afbouwen

Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Niels23

Ongelezen bericht#79 » 27 jun 2017 03:33

Prachtig resultaat tot dus ver!!

'94 916 Strada, '95 748SP, '03 999S........'91 GSXR750, '91 GSXR750, '87 GSXR750,

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#80 » 31 jul 2017 10:54

Ik kom met enige regelmaat bij je kijken in de garage, maar had hier nog niet gereageerd. Het gaat erg strak en wel doordacht bij je, respect! Erg mooi ook om zo te zien hoe een racebike is samengesteld, de eenvoud van sommige zaken, het snelle demonteren, de toegang tot de onderdelen, duidelijk een motor die met de ervaringen op de paddock is samengesteld. Niet alleen een pareltje in de styling en vormgeving, maar ook in de toegepaste techniek. Rij graag mee de eerste rit, zal ik je op de film zetten met je eigen actie camera. ;-)

Logic will get you from A to B
Imagination will get you anywhere
A. Einstein

Ducatinus

Ongelezen bericht#81 » 05 aug 2017 14:23

thnx voor de aardige woorden. top.

Ralf996

Ongelezen bericht#82 » 04 okt 2017 21:46

Hoe lijkt het met deze fiets? Al wat vorderingen? Ziet er top uit.

Ducatinus

Ongelezen bericht#83 » 05 okt 2017 18:15

Klaar maar nog geen tijd gehad hier te posten.Veel gebeurd privé .
Komt binnenkort,

Ducatinus

Ongelezen bericht#84 » 29 okt 2017 16:22

Zoals gezegd heeft het even moeten duren met dit bericht ,maar, hij is klaar.
Hoewel de opbouw eigenlijk vrij probleemloos verliep heb ik toch meerdere keren de kuipdelen er weer af moeten halen om diverdse kleinigheidjes te verhelpen.
Ongelofelijk hoe trillingen ook echt vastgezette bouten en moeren met gemak in een paar kilometer rijden ahw los kunnen krijgen.

Ducatinus

Ongelezen bericht#85 » 29 okt 2017 16:52

Gevaarlijk was wel even dat de moer van de achteras , niet die van het wiel maar aan de andere kant
los liep.
En echt, ik weet het zeker, die heb ik met de momentsleutel op het juiste moment vastgezet.
Gelukkig hield de borging de moer op de as. Nu maar een drupje Loctite als extra bij gedaan.....
Vervelend was ook een niet te traceren olie lekkage. Rechtsonder bleef het maar lekken. Alles gecheckt en aangedraaid, hielp niks, wilde ook niks forceren dus ook zijdeksel opnieuw geïnstalleerd met iets meer vloeibare pakking, hielp allemaal niks. Olieleidingen van blok naar koeler ook losgetrild, vast gezet, toch nog lekkage. Oliefilter meerdere keren toch nog iets strakker, hielp niks.
Blok meerdere keren in baby talk poeder gezet om bron te traceren, bleef allemaal vaag.

Nu heb ik all eens eerder een oliefilter gehad ( origineel, net als deze!) die maar niet goed wilde afdichten dus ik heb een nieuw filter besteld. ditmaal van K&N omdat deze een aansluiting hebben voor dop 17. De afdichtingvlakken op filter en in blok niet met olie maar met vet ingesmeerd en..........
Opgelost, geen lekkage meer.

Inmiddels heeft het blok 1800 km gelopen waarbij het steeds stiller ging lopen. Op zich gek omdat ik de zuigers en cilinders zo weer heb terug gebouwd en lagers niet hoeven in te lopen, toch?
Ik heb geen olie verbruik kunnen vast stellen.
Wel zag ik bij het aflaten van de olie om het zijdeksel gaande koppelingskant opnieuw te kunnen plaatsen dat er wat aluminium schaafsel mee kwam. Klein en fijn maar toch. Het kan dus niet anders dat de draaiende onderdelen toch iets van het carter hebben geraakt. Toch? graag hoor ik jullie mening.
Als ik bedenk hoe los de versnellingsbak assen er in lagen moeten deze nu wel anders zitten met de juiste shims.
Gelukkig schakelt het ding als een warm mes door de boter, gelukkig omdat ik heel veel tijd heb besteed aan het shimmen en aan het afstellen van de vork.
De StarTwin koppeling werkt goed, aanrader als je een nieuwe koppelingskorf en frictieplaten nodig hebt Een set kost 200 euro ipv bijna 500 origineel.
Het blok liet zich makkelijk synchroniseren en loopt volgens mij mooi op de Termis', Een afstelling op de bank volgt nog net als het uitlezen van de P8.
Ik weet nu niet van alle sensoren of ze nog goed zijn.

Na het nodige omhoog/omlaag van voor-en achterkant ben ik zeer tevreden over het sturen van de 916. Achter mis ik wat demping maar dat komt omdat de schokbreker waarschijnlijk nog nooit is geserviced. Gaat nog gebeuren. Voorvork is volledig geserviced en voelt prima. De remmerij valt wel wat tegen als je het radiale spul van tegenwoordig gewend bent maar ja, dat hoort bij de charme denk ik maar van een meer dan 20 jaar oude motor,

Al met al ben ik zeer tevreden met het eindresultaat. Ik denk dat hij in het echt maar moeilijk te onderscheiden is van een nieuwe maar dat laat ik aan anderen, aan jullie over als we elkaar eens zien.
Het was zeer leerzaam voor mij, ik had nog nooit een blok helemaal uit elkaar gehaald en weer zelf opgebouwd. De koppen heb ik wel bij StarTwin laten doen.
Spannend hoor, als je hem de eerste keer keer door de compressie draait en daarna voor de eerste keer start. Ook dat ging gelukkig goed, wat een opluchting.
Ik kan het iedereen aanraden ook eens te proberen.
Nu heb ik een motor waarvan ik weet dat de cruciale delen vervangen zijn, alles gecheckt is, alles nieuw gespoten is en dus van binnen en van buiten als nieuw is. en dat voor hetzelfde geld als ik er ook een had kunne kopen bij een dealer maar dan wist je niks over het binnenste van het blok en hoe er mee ongegaan is.

Ducatinus

Ongelezen bericht#86 » 29 okt 2017 16:54

Dat wiel,......zo gaaf.

De motor is een 916 van 1994 en ik heb geprobeerd zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven.
De kleur van de zuipdelen en de achterbrug is exact goed, die van de frame en de wielen niet helemaal maar zeer close. Het is een parelmoer metallic met matte blanke lak, De kleur varieert dus met de licht inval zoals bij de foto van dit wiel te zien is. Het is nu wat lichter. Met ander licht is het de juiste kleur.

De kleur van de kuipdelen is weliswaar goed, de witte vlakken horen eigenlijk niet op een 94 Strada, Ze zijn een compromis omdat ik dat mooier vindt dan een egaal rode motor. Het zijn overigens geen stickers maar zijn gespoten.

De komende tijd wil ik zaken handvatten en spiegels ook weer origineel maken, die uitlaat hitte schild en hielplaten laat ik ff zo, het origineel heb ik maar vind ik erg lelijk.

franserna

Ongelezen bericht#87 » 29 okt 2017 19:01

Tijdens het bouwen kwam je helaas nogal wat verrassingen tegen, maar ik vind het knap hoe je die allemaal hebt opgelost. Bij weinig projecten zag ik een bouwer die net zo'n "Pietje-precies" was als jij. Je hebt al ontelbare complimenten gekregen, maar je hebt die ook allemaal verdiend. Ik wens je heel veel plezier met deze Duc en het zou leuk zijn om hem eens in het echt te bewonderen. Ga je toevallig naar de Big-Twin in Houten? Zoja, dan ga ik de 916 zeker bekijken.

Ralf996

Ongelezen bericht#88 » 29 okt 2017 20:01

Super super netjes gedaan veel rijplezier er mee !!

Chriskx

Ongelezen bericht#89 » 29 okt 2017 20:35

Fantastisch gedaan!! Diepe buiging!! Je hebt deze bloedmooie dame weer hersteld in haar oude glorie. Geniet ervan, veel fantsastische kilometers toegewenst! Ik zou haar graag eens in het echt willen bewonderen, misschien kom ik je wel eens een keer tegen. Groet Chris

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#90 » 29 okt 2017 22:51

beter dan af fabriek... hulde!

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Ducatinus

Ongelezen bericht#91 » 30 okt 2017 08:34

Iedereen, hartelijk dank voor alle complimenten.
You're so kind!

Frans; ik zal niet op de Big Twin zijn maar wellicht komen we elkaar bij een ander evenement tegen.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#92 » 30 okt 2017 11:09

Ziet er echt super super uit. Als het schip met geld komt dan wil ik ook nog eens een 916.

Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Droomduc

Ongelezen bericht#93 » 30 okt 2017 20:36

Onwies mooi gedaan.
Zoals jij ook de details hebt aangepakt, grote klasse.
Heb het geluk gehad om je 916 al int echt te bewonderen, heb ze nooit nagelnieuw gezien, maar kunnen nooit zo mooi zijn als de jouwe.

Ducati 900ss 1992
Achter wolken...... :smile:

Ducatinus

Ongelezen bericht#94 » 31 okt 2017 06:57

Wederom bedankt voor de mooie complimenten. Heel fijn.

Niels23

Ongelezen bericht#95 » 13 dec 2017 04:04

Prachtige fiets geworden! Ik hoop dat ik met de mijne eenzelfde resultaat kan behalen. Periode correcte opties kunnen imho altijd, de witte vlakken op de mono seat komen er bij mij ook zeker (weer) op.

'94 916 Strada, '95 748SP, '03 999S........'91 GSXR750, '91 GSXR750, '87 GSXR750,