Laden...

Mijmeren over een caferacer

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
floris

Mijmeren over een caferacer

Ongelezen bericht#1 » 13 jan 2017 22:15

Ook ik,ws door het toenemen van de jaren :blush: , ben toch wel zo langzamerhand gegrepen door de stijl van dit type fiets.
Al een langere tijd zit ik hier overna te denken wat wijsheid is.
Het aanschaffen van een sport 1000 s, die ik ver schik kelijk mooi vind, is helaas geen optie:ze worden nauwelijks te koop aangeboden in Nederland en kijkend bij de oosterburen op mobile.de leert me dat dat financieel te hoog gegrepen is.
- prijzen vanaf 10/11K en oplopend-
Dus over op plan B; te onderzoeken of het zelf bouwen van een fiets die qwa looks goed in de buurt kan komen van de eerder beliefde sport 1000 s.
De reden van dit bericht is meelezers gevraagd die me wat opweg kunnen helpen met een paar eerste vragen die ik heb,om een richting te duiden waar ik wel maar vooral niet verstandig aan doe.
Het uitgangspunt denk ik zal gaan bestaan uit een 750 of 900 SS, de eerste generatie Monsters sluit ik ook niet uit.
Bovenstaande fietsen zijn voor redelijke todo prijzen te krijgen.
Maar hier al gelijk de eerste vraag, welk van de 2 type's zou het meest geschikt zijn, en vooral waarom?
Zelf neig ik naar een SS, gezien de meer horizontale bovenzijde van het frame tov een Monster.
In tegenstelling tot veel voorbeelden die ik de reveu heb zien langskomen wil ik niet gebruik maken van de wielen en achtervork van een SS, daar ik stereovering en spaakvelgen een min of meer basiseis vind zijn bij een caferacer.
Ook hier kom ik bij vraag 2; welke (ducati) achtervork zou het meest geschikt zijn voor een soort van poor mens lookalike
sport 1000 s alternatief?
Momenteel staat er een Paul smart vork te koop, echter een prijs van 500 euro..
Spaakwielen, ook hier, wie heeft de gouden tip? Moet hier wel bij zeggen dat een dik achterwiel als in breedte wel zeer gewenst is,dus gewoon een 180 achterband.
In deze rubriek kwam ik een link tegen naar een Amerikaans bedrijf wat replica's van polyster maakt aangaande de kuip en het kontje, dus dat is gedekt.
Als laatste hoofdingrdient: de tank.
Een SS tank vind ik qwa vorm niet uberideaal, wat zou dat wel kunnen zijn qwa merk fiets en model.
Iemand een idee?

Uitganspunt is primair een mooi ding te hebben voor een enkele rit, maar bovenal een toevoeging voor de woonkamer.
Daarmee bedoelend geen powerhouse ding bouwen, maar het accent leggen op een smaakvol samenraapsel in de goede zin van het woord.
Mijn eigen 900 SS wilik in eere houden, dus die transformeren is geen optie.
Indien mensen alhier me op weg kunnen helpen zoals ik eerder aangaf, ook bv in de vorm van sit's en dergelijke,dat zou ik zeer waarderen.

Groet Floris.

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

TinTin
donateur
donateur

Re: Mijmeren over een caferacer

Ongelezen bericht#2 » 13 jan 2017 22:40

gewoon goedkoop een GT1000 scoren in BE, FR, IT of DE... zelfde rijwielgedeelte en blok als een Sport 1000 bip. Goede exemplaren komen al te koop vanaf 6k pleuries
de enige veschillen die ik weet:
* stalen velgranden ipv alu
* andere tank
* ander zadel
* clipons ipv kroonplaat met stuur erop
* achterpartij (spatbord, kentekenhouder) is korter
al die dingen kan je ook later vervangen, meeste is plug & play op het GT frame

Ik heb ook een GT... heb de voorvork geupgrade met een Andreani kit (Ohlins dochter), zit nu een custom 2-1 Termi systeem op (het 2-1 voor de enkelzijdige modellen past niet direct) en ik heb al een sport tank en zadel liggen... het zal straks lastig zijn om hem van een echte bip te onderscheiden todat je opdat de minieme details gaat letten :crazy:

Mocht je wel voor een ander model willen gaan: GT wielen zijn meestal wel voor rond de 700 euro te krijgen (sport & PS kostne over de 1000), tank rond de 500, zadel 300, achterpartij rond de 100. Maar ls je gedult hebt en goed zoekt kan het zelfs voor minder... :grin:

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

floris

Ongelezen bericht#3 » 13 jan 2017 22:56

Ook daar heb ik aan gedacht en vervolgens naar gekeken, een GT naar een sport 1000 s vormen.
Maar met de juiste tank/achterpartij en kuip loopt het dan toch (on) gezien weer aardig op.
Anderzijds, op de loer ligt altijd het risico van aanvankelijke goedkoop blijkt uiteindelijk duurkoop.
Lees een goed betaalbare SS kopen, en vervolgens aan onderdelen een klein, euhh groot vermogen kwijt raken.
Daarom dit keer eerst eens goed m'n huiswerk doen.

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

Abarth
Contacteer:

Ongelezen bericht#4 » 14 jan 2017 17:44

Houdt er rekening mee dat juist door de vlakke bovenkant van een SS frame je beperkt wordt in je mogelijkheden.
Spaakwielen duiken af en toe op, maar dan nog steeds voor stevige prijzen.
Bij een SS voorvork moet je dan ook al behoorlijk wat aanpassen.

MS4 2001
Multistrada 1000DS 2003
M944 Tex Design 2015

Vifaatje

Ongelezen bericht#5 » 15 jan 2017 10:29

Een ST2 is vaak voor een habbekrats te koop. Wel blijft het lastig om richting stereovering te gaan.

Bij een ST2 moet je ook de waterkoeling aanpassen, maar ze zijn goedkoper te vinden dan monsters en SS.

Als je toch moet gaan lassen kan je maar beter zo goedkoop mogelijk beginnen.

Om je even warm te maken (al zal je deze te modern vinden):
Ducati-ST2-Cafe-Racer-12.jpg

Gr. Michel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Forza giallo!

floris

Ongelezen bericht#6 » 15 jan 2017 11:40

@ Abarth; kun je iets meer verduidelijken waarom een relatieve vlakke framebovenzijde van de SS juist lastiger is?
Als in mbt een tank?

@ Vifaatje; dank, aan een ST2 had ik nog niet heel erg gedacht als optie.
waterkoeling vind ik niet per definitie een reden om ervan af te zien,omwille van " te modern"

Wel blijf ik bij de eis van stereovering,mbt een ss frame zat ik te denken aan een aangepaste Monster of Paso achterbrug.
De excentrieke spanners so to speek in de Pasobrug vind ik fraai, los van het gegeven dat ie fisueel veel body heeft.
Spaakvelgen zal idd lastig/prijzig worden, een alternatief zouden 749/999 velgen kunnen zijn.
De 3 spaaks SS velgen iig niet, gewoon niet fraai genoeg.
Moet wel zeggen dat het ST2 frame, zo op de foto, qwa pijp diameter mooi overkomt.
Dat valt dan weer wat tegen bij het SS frame, sowieso de pijpen van het subframe, die zijn echt te iel, alhoewel je die toch grotendeels weg zal slijpen.

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#7 » 15 jan 2017 12:31

met een monster/sbk frame heb je veel meer keuze, ook qua subframe. ss frame is eigenlijk alleen ss/sport tank mogelijk.

je zoekt een achterbrug van buizen?ala sport 1000? of een sportclassic brug of 1 van een supertwin,enkel die van de supertwin kost net zoveel als een complete motor:D

heb zelf een supertwin,maar heb een frme van een monster gepakt. heb hier enkel balhoofd en blokophaning van overgehouden,heb daadwerkelijk alles weg gehaald ook alles tussen linker en rechter zeide,sommige zeggen dat het te zwak word,maar een echt sbk frame heeft immers ook niets. ja klopt die gebruiken ander materiaal,maar goed ik rijd ook niet met 220pk rond.

st2 frame en monsterframe verschillen nauwelijks. enkel de voetsteunen zitten bij de st2 verticaal en de monster horizontaal,maar dat is allemaal op te lossen.

pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

floris

Ongelezen bericht#8 » 15 jan 2017 12:55

Het is wel de bedoeling om in grote lijnen uit te gaan van een bestaand frame, met daar waar nodig is aanpassingen.
Dus jouw route als een balhoofd en iets meer over houden zie ik niet zitten.

- ik denk dat een volgend " wild" plan van me beter kan bestaan uit het bouwen van een treinbaan oid.. - :crazy:

Afijn, de achterbrug: inderdaad een buizenbrug ala de sport 1000 is de mooiste,maar vooralsnog ala spaakvelgen prijzig.
Het alternatief is dus een brug die qwa looks een goede vervanger kan zijn,met name het model van de Paso vind ik afdoende.

Nav de post van Vifaatje me nu aan het inlezen van de ST reeks van Ducati, weet ik werkelijk niets van af.
Dus uitzoeken welke modellen, en een eerste indruk is dat de ST 3 motorisch de verstandigste zou zijn,afdoende vermogen in combinatie met vermogen.
Wellichtv glad ijs..

Kreeg ook nog de tip om een Indiana 750 te gebruiken, met name omwille van het frame,lees bovenzijde en de vele mogelijkheden die je dan hebt qwa tank.
Maar om nou ook verplicht de muziek van Bennie Nijman charmant te gaan vinden is wel erg veel gevraagd..

SorrySorrySorry :no:

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

Abarth
Contacteer:

Ongelezen bericht#9 » 15 jan 2017 16:59

Misschien een idee, maar dit was ooit een ST3......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

MS4 2001
Multistrada 1000DS 2003
M944 Tex Design 2015

floris

Ongelezen bericht#10 » 16 jan 2017 03:20

Aah, een soort van 3/4 kuip.
Die had ik nog niet gezien qwa plaatjes op het inet.
Het toont niet eens zo verkeerd kan ik zeggen.
Dank!

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

midlifeduc

Ongelezen bericht#11 » 19 jan 2017 16:17

Mogelijks wist je dit reeds, maar geef het toch even mee.
Qua ombouw van een Monster of SS naar een caferacer, kun je bij deze onderdelen boer toch al een heel eind komen zo te zien http://www.redmax-ducati.co.uk/dirttrac ... ort=normal

Aangezien ik ook al eens had zitten mijmeren naar de ombouw van de 900 SS die ik in mij garage heb staan naar een caferacer heb ik eens geïnformeerd naar deze ombouw http://www.returnofthecaferacers.com/20 ... racer.html, en.... schrok wel even van de prijs (ik ben geen handige harry, dus om te laten doen), maar er ging onder andere veel geld zitten in de rijwielgedeelte (ombouw naar spaakwielen) die kosten bijzonder veel geld.

Als je even klik bij builds by brand op ducati, kun je daar wel leuke dingen zien zowel, monster, ST2 e.d. naar caferacer

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#12 » 19 jan 2017 19:54

floris

Ongelezen bericht#13 » 19 jan 2017 21:05

@ midlifeduc

Kijk, dat zijn de bijdrage's!!
Nop,kende ik nog niet.
Ik word heel blij van de lookalike witte/rode tank.exact wat ik dus nodig heb.

TinTin: ook dank.
qwa spaakwielen je opmerking en dubbelbruggen:
daar wil ik geen compromie in maken, lees de ss brug komt er niet in.
ik wil absoluut old skool stereovering.
Ben momenteel bezig met een belg die een Paso brug, compleet op de shock na , heeft.
morgenochtend mailt hij mij de maten door, ik weet niet of een Paso achterbrug 1: 1 in een ss frame past.
Tevens weet ik ook niet welk type paso brug dit is(750/906/907), en of daar ansich verschillen in zitten.

het idee is om die paso brug aan te passen voor stereovering, de mensen van WImoto adviseerde me na het noodzakelijke laswerk eraan de brug een warmte behandeling te geven, het nagloeien ervan.
moleceulenkristallen weer in het gareel krijgen so to speek.

mocht de maatvoering van de paso brug okee zijn, dan lees ik dus dat de GT spaakwielen er ook in zouden passen.

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#14 » 19 jan 2017 21:27

floris

Ongelezen bericht#15 » 19 jan 2017 21:36

Chek!

As/bussen/lager aanpassingen is op voorhand zeker niet onoverkomelijk.
- als dat al een probleem is..- :foei:

Mocht iets of iemand de GT spaakvelgenset voorbij zien komen voor een todo prijs, en zelf geen intresse hebben,hou ik me aanbevolen.
Tevens is de stand der zaken nu dat de basis een 900 ss moet gaan worden.
Een ST, ivm waterkoeling en de fisuele effecten ervan, toch niet.
Monster, ik vind het frame net even een slagje minder tov een SS
Ook geen 750 SS; natte koppeling,iets inleveren qwa vermogen.

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#16 » 19 jan 2017 21:46

je zegt het zelf al: nu op zoek naar de basis en de essentiele onderdelen... kijk vooral ook bij onze zuider/oosterburen. Qua onderdelen staat er soms leuk spul te koop in DE/BE/FR

floris

Ongelezen bericht#17 » 19 jan 2017 21:57

Ook in deze:tips aangaande bepaalde (verkoop) site's: graag!

momenteel kom ik niet heelveel verder dan de bekende groet nederlandse sites als speurders en MP, belgie kent kapaza en het enige qwa complete motoren in DLD ken ik mobile.de.
Maar specifieke sites zoals midlifedus aangaf, daar ben ik (nog) niet heel erg in thuis.

Een beetje in het kader van bovenstaand; in amerika zit een toko die vrijwel 1: 1 de kuip van de sport 1000 s namaakt voor een ansich goede todo prijs(250 dollar)
alleen; hoe zit dat qwa iets kopen in amerika; invoerrechten per definitie, ongeacht welk artikel en prijs dat jullie toevallig weten.
ik heb daar totaal geen ervaring mee.

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#18 » 20 jan 2017 06:34

paso brug past op een SS/monster blok: as is dunner (17mm) en de breedte van het blok is meer dan de paso brug inwendige breedte.
het past wel op een 4klepper blok met monoachterveer, en net als bij die blokken, wordt de brug in het frame ondersteunt.
je kan een 17" achterwiel in de paso brug kwijt icm spacers in de excenter, of een 180 achterband in past kan ik je niet vertellen. bij een 907ie brug naar alle waarschijnlijkheid wel.

al;s optie zou je een SS achterbrug kunnen verzagen (bovenkant eraf), of een monster brug en daar beugels op lassen voor de achterveren; laatste lijkt mij kortste klap.

ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Abarth
Contacteer:

Ongelezen bericht#19 » 20 jan 2017 08:15

Misschien eens een keer gaan praten met iemand die dit vaker heeft gedaan, en dan je plan trekken.....

MS4 2001
Multistrada 1000DS 2003
M944 Tex Design 2015

Ducatinus

Ongelezen bericht#20 » 20 jan 2017 10:17

Dat kon wel eens heel verstandig zijn.

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Abarth
Contacteer:

Ongelezen bericht#21 » 20 jan 2017 13:13

Misschien ken ik nog wel iemand.....

MS4 2001
Multistrada 1000DS 2003
M944 Tex Design 2015

Abarth
Contacteer:

Ongelezen bericht#23 » 20 jan 2017 14:39

Voor 1.500,- zit je dicht tegen de nieuwprijs van een paar Sportclassic velgen.....

MS4 2001
Multistrada 1000DS 2003
M944 Tex Design 2015

floris

Ongelezen bericht#24 » 20 jan 2017 18:24

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90

floris

Ongelezen bericht#25 » 20 jan 2017 18:27

@ spartaan

Dank voor de lionk
Inderdaad machtig mooie velgen, serieus fraai spul
Alleen met dat soort bedragen wordt het echt te gek, dat is gewoon geen optie.
Niettemin,nogmaals dank.

749 '05
900 ss '91en'95
900 i.e Lucky Strike '90