Laden...

MONSTER 1200R project

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
franserna

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#251 » 16 aug 2017 23:20

De volgende vorderingen: 1: Schoren onder de dwarsbalk gelast. 2: De helften van de girdervorkpoten aan elkaar gelast. 3: Afdichtplaten gemaakt voor de onderkanten en bovenkanten van de girderpoten. 4: De lasnaden strak gemaakt. 5: De bevestigingssteun van het stuur heb ik vastgelast aan de kroonplaat.
Als alles klaar is, wordt de voorvork (etc.) in een leuk kleurtje gespoten of gepoedercoat.

franserna

Ongelezen bericht#252 » 16 aug 2017 23:31

De volgende vorderingen: 1: Schoren onder de dwarsbalk gelast. 2: De helften van de girdervorkpoten aan elkaar gelast. 3: Afdichtplaten gemaakt voor de onderkanten en bovenkanten van de girderpoten. 4: De lasnaden strak gemaakt. 5: De bevestigingssteun van het stuur heb ik vastgelast aan de kroonplaat.
Als alles klaar is, wordt de voorvork (etc.) in een leuk kleurtje gespoten of gepoedercoat.
Vreemd, maar vanavond kon ik de 3 foto's niet toevoegen en ik krijg een error-melding. Morgen probeer ik het nog een keer....
Laatst gewijzigd door franserna op 23 aug 2017 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#253 » 17 aug 2017 16:04

Frans het lijkt erop dat er op het moment een storing op het forum is waardoor er geen bijlage's bij de comment geupload kunnen worden.

Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen bericht#254 » 17 aug 2017 19:27

Ook vandaag kan ik geen foto's bijvoegen; nog steeds geel driehoekje bij de foto's. Ook krijg ik al een paar dagen een soort zwart vlak met de volgende tekst te zien (20 x): Debug. php warning bbcode.php. modifier is no longer supported, us preg-replace- callback instead. Oftewel: HELP!

Spartaan
Contacteer:

Ongelezen bericht#255 » 18 aug 2017 13:04

Het is gemeld.
viewtopic.php?f=59&t=37589

We zullen geduld moeten hebben tot de beheerder terug van vakantie is

franserna

Ongelezen bericht#256 » 18 aug 2017 14:49

Spartaan bedankt voor de melding. Vakantie is natuurlijk ook belangrijk!

franserna

Ongelezen bericht#257 » 12 sep 2017 21:35

Forumprobleem is kennelijk opgelost, dus ik kan nu laten zien wat ik (in augustus) zoal in de garage heb gefabriceerd.
De helften van de girderveerpoten heb ik aan elkaar gelast en de "gaten" aan de bovenkant en onderkant heb ik met plaatjes dichtgelast. Ook de dwarsligger en de schoren heb ik tussen de veerpoten gelast.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door franserna op 12 sep 2017 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#258 » 12 sep 2017 21:39

yes. plaatjes!

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

franserna

Ongelezen bericht#259 » 12 sep 2017 21:58

Ja, nu nog meer plaatjes. Deze keer van het expantievat. Ik heb de tip van Abarth om hiervoor een bidon te gebruiken geprobeerd, maar er was op de originele plaats (onder de luchtfilterkast) geen plaats. En om een bidon ergens naast het motorblok te hangen vond ik geen succes. Dus heb ik wat met aluminium zitten stoeien. Het meeste werk zat in het maken van het kijkglaasje.

franserna

Ongelezen bericht#260 » 12 sep 2017 22:12

Nog een plaatje van het vaatje op het motorblok.
Daarna ben ik begonnen met het stuur. Daar komen kappen op, waar de rem- en koppelingshendel + de bedieningskabels aan komen, maar ook de diverse kabelboompjes worden eronder verstopt. En ik ben van plan om in de voorste rand van deze kappen de richtingaanwijzers te maken, bestaande uit een smalle strip met LED-jes. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Om het uit te proberen heb ik een tijd geleden al wat LED-jes besteld in China....

surfroy01
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#261 » 13 sep 2017 08:15

Wat een kunde! Die voorvork ziet eruit alsof het nooit anders geweest is, hulde!

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#262 » 13 sep 2017 11:23

HULDE HULDE!!!! Ziet er super strak uit, voorvork is echt topwerk en reservoir/vaatje ook echt mooi en netjes gemaakt. Kijk er naar uit om de motor af te zien.

www.tibomotorparts.nl

Droomduc

Ongelezen bericht#263 » 13 sep 2017 12:46

Hoe heb je dat met dat kijkglaasje gedaan? Van echt glas gemaakt?

Ducati 900ss 1992
Achter wolken...... :smile:

franserna

Ongelezen bericht#264 » 13 sep 2017 18:18

Het glaasje is een schijfje lexaan. Ik heb nog een hele plaat van dat spul (4 mm) liggen, omdat ik daarvan het cockpitruitje van mijn Panigale heb gemaakt. Dat schijfje is opgesloten tussen een gedraaide ring en het deksel en met 6 miniboutjes en wat siliconenkit is het perfect dicht.

franserna

Ongelezen bericht#265 » 13 sep 2017 20:13

Even een stuurdempertje tussendoor gemaakt. Want de originele Ohlins-demper was door de valparij niet meer te gebruiken.
Ik heb bij HK-suspension nog gevraagd, wat het vervangen van de onderdelen zou kosten, maar dat was ver boven mijn begroting. Maar omdat de Monster een mix moet worden tussen oude en nieuwe techniek, heb ik een ouderwetse stuurdemper gemaakt, die op wrijving werkt. Dus heb ik de steun voor de Ohlins flink aangepast, een RVS-stripje gemaakt als glijstrip en een knop om de weerstand van de fiber ringen te kunnen regelen. Deze stuurdemper is dus ook afstelbaar..... Nu denk ik dat ik een stuurdemper niet echt nodig heb, maar ik vind het leuk om te maken en het ziet er (vind ik!) wel grappig uit.

franserna

Ongelezen bericht#266 » 13 sep 2017 20:22

De voorrem (en t.z.t. natuurlijk ook de achterrem) en de koppeling worden bediend d.m.v. binnen- en buitenkabels. Binnenkabel 3 mm RVS en de buitenkabel met teflonvoering om het lekker soepeltjes te laten lopen. Via Ebay een paar universele rem/koppelingshendels gekocht. D.m.v. wat aluminium platen heb ik deze pasgemaakt op deze hendels en op de stuurkappen.

Droomduc

Ongelezen bericht#267 » 13 sep 2017 21:00

Hecht siliconenkit wel op lexaan? Weet uit ervaring dat kunststof en siliconenkit niet de beste combinatie is. is nml jarenlang mn beroep geweest, alle soorten glas met siliconenkit aan elkaar plakken (terrarium en aquariumbouw) Heb hier ook vaak kleine glasrondjes is alle diktes en diameters gebruikt voor afdichtingen ed.
Verders niks dan lof voor je project, getuigd van groot vakmanschap.

Ducati 900ss 1992
Achter wolken...... :smile:

franserna

Ongelezen bericht#268 » 13 sep 2017 21:12

Foutje, ik schreef siliconenkit, maar ik gebruikte zwarte polymeerkit! Diezelfde kit zit ook op het expantievat van mijn Panigale en die is nu alweer ruim 2 jaar potdicht. Maar erg bedankt voor jouw reactie en meedenken!

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#269 » 14 sep 2017 10:58

stuurdemper old skool is leuk detail. mooi laten zitten vind ik .

www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen bericht#270 » 15 sep 2017 21:35

OK, de stuurdemper blijft dus zitten.
De hendels scharnieren intussen stevig in de stuurkappen. Ik ben nu bezig om de bedieningskabels op maat te maken.
Gewoon om eens te kijken hoe het staat, heb ik de -totaal vernielde- originele Monster R-koplamp even vastgemaakt waar ooit een koplamp moet komen. Ik ben er nog niet uit of dit een soortgelijke moderne koplamp moet worden of juist een ronde, oldskool uitziende koplamp.
Zoals te zien is, zit de uiteindelijke veer/demperunit van HK-suspension er nu op. HK heeft alles geprobeerd om de veerslag zo groot mogelijk te maken. Maar de veerweg van de voorvork is nu helaas maar 120 mm i.p.v. de 130 mm van de originele Ohlins-poten. Ik zal daar tijdens het rijden weinig van merken, denk ik....

surfroy01

Ongelezen bericht#271 » 15 sep 2017 23:13

De koplamp volgt wel fraai de lijn van de girder of is het vice versa? Anyhow nogmaals het lijkt wel of de voorvork zo uit de fabriek is gekomen, prachtig vakmanschap!

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#272 » 16 sep 2017 15:23

ben het met Roy eens koplamp staat goed

www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen bericht#273 » 20 sep 2017 22:00

Een update over de stuurdemper. Een kennis waarschuwde mij dat stuurdempers die op wrijving werken, soms plotseling kunnen blokkeren of stroef gaan werken door bijvoorbeeld vuil. Ik had daar nooit eerder van gehoord, maar hij had een gloednieuwe hydraulische stuurdemper liggen, die ik voor weinig kon krijgen. Maar die paste natuurlijk niet op de steun die ik vorige week had gemaakt. Die steun heb ik veranderd en verlengd en sinds vandaag zit er dus (weer) een normale stuurdemper op. Sorry Fedde!
Er komen (en zitten) toch al aardig wat oldskool-onderdelen op de Monster.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#274 » 21 sep 2017 07:10

Veiligheid voor alles maar ik vond de andere mooier staan maar kan het wel begrijpen.

www.tibomotorparts.nl

STUKGATINIET

Ongelezen bericht#275 » 04 okt 2017 13:10

Frans, ook mijn complimenten! Heel mooi wat je tot nu toe al hebt gefabriceerd.
Je kan de 'nieuwe' stuurdemper evt old-stool laten lijken door het aluminum mooi te schuren/borstelen?
Dan past het weer mooi in het geheel.

Ciao!

STUKGATINIETGROETEN VAN MICHIEL.