Laden...

MONSTER 1200R project

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#326 » 30 nov 2017 20:50

[quote="fedde71"]Mooi om te lezen dat de proefrit goed ging en elastieken is wel old skool dus laat maar zitten haha. Koplamp staat goed bij de vork en motor

Ik vind het ook een leuke lamp en vanavond heb ik er even een accu op aangesloten en hij geeft ook een flinke bundel licht!
Ook leuk: op e-bay staat diezelfde koplamp (gloednieuw) regelmatig te koop voor bedragen tussen Euro 150 en Euro 300,-
Ik vond er 1 voor Euro 90 (ook nieuw en inclusief verzenden vanuit Duitsland)....



Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4727

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#327 » 30 nov 2017 21:22

En die standaard uitlaat ontsiert de fiets nogal, dus kan alleen maar beter worden. Je werk waarderende denk ik dat er wel een fraai potje gefabriceerd zal gaan worden. En inderdaad jaren werd er met dat soort trommels geracet, menig hedendaagse weg superbike die dat tempo nu niet bij kunnen houden!

And what about die taartschep boven achterwiel? Mag toch hopen dat die niet blijft......


Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#328 » 01 dec 2017 13:54

[quote="surfroy01"]En die standaard uitlaat ontsiert de fiets nogal, dus kan alleen maar beter worden. Je werk waarderende denk ik dat er wel een fraai potje gefabriceerd zal gaan worden. En inderdaad jaren werd er met dat soort trommels geracet, menig hedendaagse weg superbike die dat tempo nu niet bij kunnen houden!

And what about die taartschep boven achterwiel? Mag toch hopen dat die niet blijft......

Er zitten 2 taartscheppen boven het achterwiel, die ik niet mooi vind. Als je de hugger bedoelt: die laat ik waarschijnlijk helemaal weg of ik maak een mini-hugger van aluminium. Of bedoel je de belachelijk grote kentekenplaat+steun? Als er plaats voor is, komt de kentekenplaat min of meer aan de voorzijde van het achterwiel, zoiets als bij mijn Panigale.



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#329 » 01 dec 2017 22:31

De koplamp wordt met twee zelfbouwsteunen tegen het T-stuk en kroonplaat bevestigd. Die steunen bestaan uit 2 schetsplaten, die ik vandaag gemaakt heb. Aan elke schetsplaat maak ik nog 2 steunen die de verbinding gaan vormen met de originele bevestigingspunten op het T-stuk en de kroonplaat. Maar nu heb ik de elastieken nog nodig om de koplamp op zijn plaats te houden.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
humphrey
Berichten: 406

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#330 » 02 dec 2017 08:48

Het verbaasd mij steeds weer hoe jij met aluminium omgaat het lijkt wel of je met boetseerklei bezig bent, petje af hoor!



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#331 » 02 dec 2017 12:23

[quote="humphrey"]Het verbaasd mij steeds weer hoe jij met aluminium omgaat het lijkt wel of je met boetseerklei bezig bent, petje af hoor!

Dank, dank! Tja, blinkende boetseerklei; zo had ik het nog niet bekeken. Maar een aantal jaren geleden, toen ik voor het eerst begon met een motorproject met veel aluminium (Honda Fireblade), had ik ook niet verwacht dat dit allemaal zou lukken en dat ik er zoveel plezier aan zou beleven.



Gebruikersavatar
Marcel RS
Berichten: 1304

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#332 » 02 dec 2017 17:48

Nog steeds niet mijn smaak maar wel een mooi project en knap hoe je alles zelf maakt en construeert.
Ik zag ergens de opmerking voorbij komen dat je alle bedrading enz voor zover mogelijk uit het zicht wil hebben maar je hebt nu bij die slangen juist heel erg de nadruk erop gelegd vind ik,het is nu echt een weer war van slangen en oogt heel druk en rommelig aan de zijkant (naar mijn onbescheiden mening ;-) ) Ik zou kiezen voor mooie silecone slangen in kleur van de motor of juist gewoon zwarte.


the world needs eDUCATIon

franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#333 » 03 dec 2017 10:57

Als ik de motor volgend jaar gespoten heb, dan neem ik de beslissing: RVS of silicone-slangen in kleur. Mijn twijfel over dit RVS wordt ook steeds groter....



Gebruikersavatar
rvw30
Berichten: 95
Contacteer:

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#334 » 03 dec 2017 11:00

Frans,
Wordt het rood/zwart of geel ? of ga je voor een bijzondere kleeur stelling.
Ben reuze nieuwsgierig



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#335 » 03 dec 2017 17:21

[quote="rvw30"]Frans,
Wordt het rood/zwart of geel ? of ga je voor een bijzondere kleeur stelling.
Ben reuze nieuwsgierig

De kleur ben ik nog niet zeker van, maar ik heb nog heel veel maanden om daar over na te denken. Maar het wordt geen rood, zwart of geel. Laatst zag ik op een beurs een hele mooie motor in de kleur blauw/paarsachtig. En morgen ga ik naar Motorshow Essen. Ook daar ga ik me alvast orienteren op een kleur.



Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3745

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#336 » 08 dec 2017 22:14

Hoe was het in Essen? Verschillende foto's voorbij zien komen op de sociale media maar weinig van mee gekregen want met ijsspeedway aan het trainen over de grens


Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#337 » 10 dec 2017 14:06

[quote="fedde71"]Hoe was het in Essen? Verschillende foto's voorbij zien komen op de sociale media maar weinig van mee gekregen want met ijsspeedway aan het trainen over de grens

De Motorshow in Essen vind ik altijd interessant, ondanks dat er heel weinig motoren stonden. Zoals altijd wel heel veel extreem verlaagde en gepimpte (race/sport)auto's; ook leuk. Ik heb er nog geen kleur gevonden, waarvan ik zeker weet, dat die ooit op mijn Monster moet komen. Maar ik heb geen haast en over 2 maanden is de Motorbeurs in Utrecht alweer....
En wat betreft jouw ijsspeedway; als het winterweer zoals vandaag doorzet, dan kun je binnenkort gewoon op straat trainen!



Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3745

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#338 » 14 dec 2017 21:31

[quote="franserna"][quote="fedde71"]Hoe was het in Essen? Verschillende foto's voorbij zien komen op de sociale media maar weinig van mee gekregen want met ijsspeedway aan het trainen over de grens

De Motorshow in Essen vind ik altijd interessant, ondanks dat er heel weinig motoren stonden. Zoals altijd wel heel veel extreem verlaagde en gepimpte (race/sport)auto's; ook leuk. Ik heb er nog geen kleur gevonden, waarvan ik zeker weet, dat die ooit op mijn Monster moet komen. Maar ik heb geen haast en over 2 maanden is de Motorbeurs in Utrecht alweer....
En wat betreft jouw ijsspeedway; als het winterweer zoals vandaag doorzet, dan kun je binnenkort gewoon op straat trainen!

niet echt trainbaar weer in Nederland en ook hogerop zo nu en dan dooiweer maar goed kunnen trainen en heb genoten van mijn reisje over de grens.


Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#339 » 15 dec 2017 20:09

De elastieken kunnen weg, want de steunen voor de koplamp zijn klaar. In de bovenste U-vormige steunen komen de diverse kabelkomen te liggen, dus gewoon niet zichtbaar. Hopelijk vind ik in het weekend tijd om die wir-war van draden op de juiste manier aan elkaar te knopen.
Binnenkort ga ik iets bedenken om op een mooie manier het instrumentenpaneel op de bovenste koplampsteunen te monteren. En ik ga ook een klein gestroomlijnd kapje rond dit instrumentenpaneel in elkaar knutselen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#340 » 21 dec 2017 19:02

Het liefst had ik de koplamp zo dicht mogelijk tegen de voorvork willen hebben, maar dat gaat niet helemaal lukken. Toen ik de voorvork maximaal inveerde (met spanbanden) bleek, dat de koplamp tegen de veerunit aankwam t.g.v. de zwaaibeweging van de schommelarmen. Ik moest de koplampsteunen daarom iets aanpassen, waardoor de koplamp dus wat verder naar voren komt. Minder mooi, maar dit kan niet anders. Er is toch ook een voordeel; je kunt nu de mooie voorveerunit wat beter zien.....
En de diverse kabelboompjes liggen mooi verstopt achter de U-vormige steun.

Het kapje rond het instrumentenbord ga ik (uiteraard) maken van een stukje aluminium plaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door franserna op 21 dec 2017 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#341 » 21 dec 2017 19:17

Een uurtje stoeien met het plaatje in de bankschroef levert een kapje op. Dit is de ruwe vorm en het kapje komt strak rond het instrumentenbord te zitten. De scherpe vouwen worden afgerond en het kapje krijgt uiteindelijk ook meer rondere vormen.
Op de foto's kun je ook een ander voorwiel zien. Dat wiel zit er tijdelijk in, omdat ik het originele voorwiel verkocht heb (samen met vele andere Monster-onderdelen, zoals de komplete remmerij, koppelingset en de Ohlins-veerpoten). Ik heb nu weer wat geld om volgend jaar een mooi setje spaakwielen te kopen; vermoedelijk worden het Kineo's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#342 » 17 jan 2018 21:37

Bij het maken van het kapje rond het cockpitje kwam ik een verrassing tegen. Als de girdervork maximaal werd ingeveerd, dan kwamen de scharnierbouten nog net tegen de onderzijde van dit kapje aan. Ik kon natuurlijk dit kapje (met cockpit) hoger monteren, maar dat vind ik niet zo mooi omdat dit kapje goed moet aansluiten op de koplamp. Daarom heb ik 2 inhammen in de kap gemaakt. De bovenkant van het kapje heb ik wat opgeleukt met een verdieping. Mogelijk dat ik daar aan de achterkant een lamp (of lampen) maak, als een soort dagrijlicht. Of ik maak er een gat in (met gaas) als een soort koelgat.
Het kapje heeft hier nog de ruwe vorm, maar wordt hoogglans gepolijst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#343 » 17 jan 2018 21:51

Een tijdje geleden heb ik een proefritje gemaakt, waarbij bleek, dat de veerunit bij heftig uitveren een tik maakte. Dit probleempje heb ik neergelegd bij HK-Suspension en onder garantie is er een iets zwaardere veer (gele Ohlins i.p.v. de zwarte) ingezet en men heeft de veervoorspanning flink verlaagd. De gele schroefveren (voor en achter) krijgen nog een ander kleurtje. Voorlopig kan ik geen proefritje maken om te zien of het nu goed werkt. De reden hiervan: zie mijn volgende bericht....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#344 » 17 jan 2018 22:26

Vandaag bij Kineo-dealer in Oss geweest, want ik vind hun spaakwielen supermooi. Heel toevallig had men daar een gebruikt setje Kineo's liggen voor een Ducati Monster. En voor een heel mooie prijs! Helaas in de kleur matzwart, terwijl ik hoogglans aluminium wil. Om te zien of de trommelremmen goed passen had ik een schetsje gemaakt (schaal 1 : 1). In Oss bleek al snel, dat de remtrommels niet zonder meer gaan passen. De zeer deskundige velgspecialist bood aan, dat ik de voorvelg gewoon mee mocht nemen om te kijken of er een aanpassing mogelijk is. Echte superservice!! Thuis zag ik (na demontage van het voorwiel en remtrommels) al snel dat ik nogal wat aanpassingen aan de remtrommels moet gaan maken. Het hoofdprobleem is, dat de afstand tussen de linker en rechter remtrommel ongeveer 20 mm. te groot is. De aluminium diepe ringen die ik bijna een jaar geleden heb gemaakt (was vele dagen werk!), kunnen dan in de afvalbak! Op de bovenste foto ligt de remtrommel (na demontage van genoemde ring) los op de naaf. En de remtrommel moet nog dieper in het wiel. Ik moet nu goed gaan nadenken hoe ik de remtrommels veilig aan de Kineo-naaf kan maken. Lukt het met deze Ducati-naaf echt niet, dan gaat men in Oss op zoek naar een smallere naaf. Men liet wel weten, dat deze kans zeer klein is. Krijg ik de remtrommels toch deugdelijk aan deze naaf, dan blijft het probleem van de zwarte, geanodiseerde velgen. Heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze geanodiseerde laag, zodat ik het aluminium kan polijsten? Of is spuiten/poedercoaten in hoogglans aluminiumkleur (of chrome?) een optie?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 5972

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#345 » 17 jan 2018 23:24

waarom zou je als je toch spaken wil de (remschijf)naaf willen gebruiken? "Vroeger" gingen remtrommels tot 230-260mm gewoon in 18-19 inch velgen... ik heb genoeg voorbeeld bij me in de garage staan. Ik zou de trommel gewoon inspaken... ga eens bij Haan Wheels praten over de mogelijkheden http://www.haanwheels.com/


"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4727

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#346 » 18 jan 2018 07:35

Precies dat is ook mijn gedachte, gewoon in laten spaken! Of zijn de trommels nu dusdanig verbouwd dat dat niet meer kan?


Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 829

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#347 » 19 jan 2018 10:24

Als ik het op de foto's zie dan zijn de trommels los van de naaf. De velgen spaken in een trommel die op een naaf vastgezet zijn, lijkt mij niet ideaal.

Groeten Bauke


Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3745

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#348 » 19 jan 2018 11:03

Hé Frans, verwijderen van deze geanodiseerde laag kan je volgens meerdere verhalen die ik in verschillende fora heb gelezen heel eenvoudig doen met gootsteen ontstopper.

Stuur anders eens een mailtje naar bijvoorbeeld: http://alumet.nl/contact/ misschien kunnen zij het verwijderen en meteen weer blank anodiseren.


Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#349 » 20 jan 2018 21:26

[quote="TinTin"]waarom zou je als je toch spaken wil de (remschijf)naaf willen gebruiken? "Vroeger" gingen remtrommels tot 230-260mm gewoon in 18-19 inch velgen... ik heb genoeg voorbeeld bij me in de garage staan. Ik zou de trommel gewoon inspaken... ga eens bij Haan Wheels praten over de mogelijkheden http://www.haanwheels.com

TinTin, Surfroy en Bauke, mijn remtrommels kan ik hiervoor niet gebruiken, omdat ik ze teveel heb veranderd. Ik heb o.a. de originele spaakgaten uitgeboord/vergroot en extra gaten gemaakt. En de remtrommels zitten nu met 5 bouten aan de naaf; genoeg om de remkrachten op te vangen, maar niet om ook nog het gewicht van de motor te dragen. Bovendien heeft Kineo een heel ander spaaksysteem, waarbij de spaken gespannen worden bij de naaf en niet bij de velg. En helaas kan Haan-wielenspecialist ook geen oplossing leveren, want zij maken geen (achter)wielen voor een enkelzijdige wielophanging en zij kunnen ook geen speciale, smalle naaf maken, die tussen mijn remtrommels past.



franserna
Berichten: 586

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen bericht#350 » 20 jan 2018 21:50

[quote="fedde71"]Hé Frans, verwijderen van deze geanodiseerde laag kan je volgens meerdere verhalen die ik in verschillende fora heb gelezen heel eenvoudig doen met gootsteen ontstopper.

Stuur anders eens een mailtje naar bijvoorbeeld: http://alumet.nl/contact/ misschien kunnen zij het verwijderen en meteen weer blank anodiseren

Fedde, het verwijderen van deze laag is niet meer nodig. Want ik ben gisteren de hele dag bezig geweest om (samen met de Kineospecialist in Oss) een oplossing te bedenken. Maar helaas (!) kunnen op mijn Monster GEEN Kineo/draadspaakwielen en de geleende Kineo-voorvelg is weer terug in Oss. Voor de liefhebber: in Oss hebben ze dus een mooie set Kineo's voor relatief weinig geld voor o.a. een Monster 1200. Ik ga nu op zoek naar een set mooie giet-/gesmede wielen, liefst in een glanzende goudkleur.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer