Laden...

winter project

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
smitty26

winter project

Ongelezen bericht#1 » 27 aug 2015 17:11

Hier even wat plaatjes van mijn nieuwe project.Na jaren wat jullie "Rijstkokers " te hebben gereden ben ik 3 jaar geleden gestopt met rijden.De VF1000R die ik had moest bijkant helemaal overhaald worden en een nekhernia en een gebroken pols deden de rest.Sinds Januari dit jaar met pensioen en dan heb je opeens weer alle tijd.Gelukkig weer helemaal gezond dus ik bedacht me dat er maar weer een motor moest komen.Ik was in de jaren 90 helemaal leip van de Kwasaki ZXR 750 (met stofzuiger slangen) dus afgelopen Juni maar eentje aangschaft.Niks mis mee.
Maar gezien ik altijd Ducati fan ben geweest bedacht ik me opeens dat er ook een Ducati moest komen.Aangezien ik 750 cc en rond de 100 Pk wel genoeg vind ben ik eens rond gaan kijken.Ik vind de 749 een hele mooie ,maar vind de koplampen onder elkaar niet mijn ding.De 748 voorkant vind ik veel mooier ,maar de vierkante achterlichten niet.Toen heb ik me maar bedacht dat ik zelf maar moet gaan maken wat ik mooi vind.Na enig zoeken kwam ik een 748 uit 1996 tegen met niet al te veel Km op de teller en met alle rekeningen betreffende onderhoud.Dus gekocht en afgelopen dinsdag opgehaald.Het plan is om er deze winter een mooie Duc van te maken geheel naar mijn eigen stijl en inzicht.Hieronder een paar plaatjes hoe hij er nu bijstaat.image.jpgimage.jpgimage.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

750sport

Re: winter project

Ongelezen bericht#2 » 27 aug 2015 18:31

En wat is nu de vraag?
Ik denk dat deze topic verplaatst moet worden naar Projecten.

Groeten Bauke

Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Peter65
donateur
donateur

Ongelezen bericht#3 » 27 aug 2015 19:01

Inderdaad maar verplaatst naar de projecten-afdeling.

Ik vermoed dat hier een 748½ uit gaat komen (met de voorkant van een 748 en de achterkant van een 749).

smitty26

Ongelezen bericht#4 » 27 aug 2015 20:16

Bedank voor de verplaatsing naar projecten.
Als voorbeeld heb ik de motor uit het spel GTA 5.
Die lijkt wel heel sterk op een custom Ducatie maar deze heet Pegassi.

Mijn bedoeling: monoposto zit met dubbele kleine ronde achterlichten.
-veel carbon,
-glimmend antraciet zwart
-magnesium velgen(5 spaaks ?)
-andere uitlaten

Misschien nog wat kleine ingrepen aan het blok

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#5 » 28 aug 2015 13:19

heb zelf een rode 748 gehad ben benieuwd wat jij hiervan gaat maken. Overweeg eventueel eens mat antraciet, had ik op mijn ST4s en is een hele mooie kleur.zijkant-rechts (2013_12_26 09_32_09 UTC).jpg

Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

smitty26

Ongelezen bericht#7 » 25 sep 2015 21:06

Bij koop liep de Ducati niet.Volgens de verkoper was hij rijdend weggezet.Tja ik heb hem maargellofd op zijn mooie blauwe ogen.Vanavond was het zover,voorzien van o.a een nieuwe accu.
Contact aan en druk op de startknop :meteen lopen !!,mooi regelmatig en geen rare bijgeluiden.
Komende week wordt het mooi weer dus even verlichting en spiegels monteren voor een test rit.......

smitty26

Ongelezen bericht#8 » 30 sep 2015 17:20

Koppeling gereviseerd,alles nagelopen en opgetopt en de kuip erop en verlichting aan geslote.
Vanmiddag proefgereden.Na 25 jaar weer op een Ducatie.In een woord geweldig.Wat een super motor is dit.Het leek alsof ik hem al jaren heb,geweldig sturen.In een woord GEWELDIG !!!!!!

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#9 » 30 sep 2015 17:34

:good:

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

smitty26

Ongelezen bericht#10 » 01 okt 2015 17:26

Rijd toch wel ff anders dan mijn Kawasaki zxr750 heb ik gemerkt.
Vandaag even niet goed opgelet met wegrijden:motor sloeg af (mijn schuld) en toen lag ik onder de Ducati.
Knipperlicht eraf,remhendel beschadigd en heel veel krassen op de kuip.
Gelukkig moet hij nog naar de spuiter......................................

Kuncing
donateur
donateur
Contacteer:

Ongelezen bericht#11 » 01 okt 2015 17:28

Ouch...:(
Zelf geen schade?

gratje

Ongelezen bericht#12 » 01 okt 2015 18:26

Auw, dat is balen. Behalve een gedeukt ego nog andere lichamelijke schade?

Bellezza italiana

smitty26

Ongelezen bericht#13 » 01 okt 2015 18:42

- Gelukkig mijn goede jas aan .Viel op rechterschouder en arm maar de bescherming in de jas deden zijn werk.Handschoenen en helm deden de rest.
Voet zat ff klem onder de motor.Viel allemaal wel mee.
-Maar : ik ben (weer) blij dat ik altijd goede kleding draag.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#14 » 01 okt 2015 18:51

noemt het een leermomentje je mag blij zijn dat jezelf niets mankeert en dat je Duc nog mooi gemaakt moet worden.

www.tibomotorparts.nl

smitty26

Ongelezen bericht#15 » 17 mar 2016 18:06

Nou,de winter is bijna voorbij dus even een "update" van het project.Het verbouwen van de "kont" is het niet geworden.Ik zou met polyesther aan de gang maar dat is me afgeraden.Volgens kenners is het matriaal niet geschikt om er polyesther aan te plakken ivb met hechten en scheuren.Dus de kont is nog standaart 748.Alle delen liggen bij de spuiter en zijn geschuurd ,volgende week de kleuren uit zoeken.Een aantal onderdelen vervangen door carbon en ben nog opzoek naar de laatste dingetjes.Nieuwe rechter kuipsteun(gebroken bij de vak in het najaar).Hopenlijk met een week of 6 weer op de weg.

smitty26

Ongelezen bericht#16 » 08 apr 2017 19:25

En weer een winter voorbij.Wat een project voor 1 winter zou worden is helemaal uit de hand gelopen en nu alweer 2
winters "onderweg". Helaas liepen dingen op het persoonlijke vlak niet geheel soepel en stond mijn project stil.
Vandaag dan goed nieuws: de spuiter suurde wat foto's en volgende week kan ik de spullen halen en beginnen aan de opbouw
van mijn Duc.Een vermomde Duc 748 dus.Alle carbon dik in de blanke lak en de kuipdelen zwart met een vette laklaag met parel-
moer effecten.Verder gaat hij nu door het leven als een Pegassi model Bati 801.Waarschijnlijk wel bekent bij de spelers van het spel GTA 5............................

wordt vervolgd

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#17 » 09 apr 2017 14:10

ben benieuwd naar het eindresultaat.

www.tibomotorparts.nl

smitty26

Ongelezen bericht#18 » 18 apr 2017 18:26

-Lekker gestoeid met de electronica aan boord van de Pegassi.Accu (2 jaar oud) bleek al kapot te zijn.Daar kwam ik achter
toen ik de acculader aansloot(accu zat al ingebouwd en aangesloten.De zekering klapte meteen uit de lader.Dus maar
snel een andere accu besteld.Toen die er in zat was de boel beetje van de leg.Wanneer ik de achter rem indrukte ging het
neutraal en het olie druk lampje op het dashboord uit.Nu werkt alles weer(ben nog niet tevreden over de richting aanwijzers)
dus vanmiddag benzine gehaald en eens kijken of ze wil starten.Na twee drukken op de knop was het lopen,en mooi stationer zonder haperen.Mooi geluid uit de open dempers.ff heel klein blokje om gereden en alles funcioneerd naar behoren.
Zijn nog wel aantal dingen tedoen maar voor vandaag :zeer tevreden.Ook het spuitwerk :alles lijkt diepzwart tot de zon er opschijnt: diep groene parelmoer waas. image.jpeg

smitty26

Ongelezen bericht#19 » 18 mei 2017 21:04

Eindelijk de eerste test kilometers kunnen maken.
Gisteravond een kilometer of 60 kunnen sturen.
Eerste indruk:bij lage snelheden( in de stad ) : rijdt niet echt lekker.
Tweede indruk : wat een koppel ,gas open draaien en het is net een raket.
Sturen : messcherp.
Conclusie: nog aardigwat kilometers maken voor een goede revieuw.

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#20 » 18 mei 2017 21:41

lage snelheden niet lekker: twee opties...
beste: andere mapping waardoor het bokken onderin weg is... standaard loopt ie daar te arm om te kunnen voldoen aan de emissienormen
goedkoop alternatief: 14 tands voortandwiel... loop je gewoon wat meer toeren bij lage snelheden
persoonlijk zou ik voor de mapping gaan, arm lopen heeft namelijk ook niet erg gunstige effecten op je blok (m.n. de koppen)

smitty26

Ongelezen bericht#21 » 18 mei 2017 22:33

Ik ga voor de mapping,mede doordat het uitlaatsysteem is veranderd.Hoewel hij met de originele dempers
ook zo reed bij lage snelheden.En dan meteen de riemen vervangen.Volgens de onderhouds historie is er 3 duizend km mee gereden maar ze zitten er al een jaar of 5 in.Dichtsbijzijnde Ducatie dealer hier in de buurt is Motoport Hypolitushoef .....................

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#22 » 18 mei 2017 22:38

voor dit soort dingen niet de dichtst bijzijnde kiezen maar degen waar je je het beste bij voelt of goede verhalen over hoort... het kost tenslotte en behoorlijke bak geld.
als ie om de hoek zit is dat mooi meegenomen

smitty26

Ongelezen bericht#23 » 19 mei 2017 16:56

Pegassi Bati 801

smitty26

Ongelezen bericht#24 » 25 jul 2017 11:41

Inmiddels al weer een paar maanden verder.Wegens ernstige rugklachten een tijdje niet kunnen motorrijden.
Moest weer rustig aan beginnen en afgelopen zaterdag eindelijk weer de weg op en richting NoordScharwoude.
Bij MadRacing de nog steeds beroerd lopende motor op de testbank.
Was een korte run:volgens Mark zat er iets niet goed met de brandstof toevoer en hij raadde me aan om eens naar het
benzine filter te kijken.Gisteravond de tank leeggehaald en de pomp eruit.
Voor het resultaat zie de foto's" : filter van Oktober 1998,en een stel verrotte slangen met de nodige rubber delen
los in de tank...........
Eerst maar even schoonmaken en het een en ander vervangen. :no:

franserna

Ongelezen bericht#25 » 25 jul 2017 18:35

Deze Duc is erg mooi geworden met glanzend spuitwerk. Alleen jammer dat hij niet lekker loopt. Het lijkt me dat de oorzaak daarvan nu gevonden is met het zeer bejaarde benzinefilter en de rotte slangen. Als alles (ook carburateurs!) schoon is, doet hij het straks hopelijk weer perfect. Wat ik wel vreemd vind, is dat er (in 2015) kennelijk diverse rekeningen waren van het onderhoud. Heeft die monteur toentertijd toch wat over het hoofd gezien........