Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 24 jul 2015 10:29

Het is al een poosje vrij rustig in deze hoek, dus ik vind het tijd voor een nieuw project.
Ik rij al jaren op een Ducati 750 Sport uit 1988. Er is al van alles aan gedaan om er meer vermogen uit te krijgen.De compressie is verhoogd , kanalen geflowd ,andere nokassen ,ander uitlaatsysteem ,Dellorto's erop enzovoorts enzovoorts.Maar echt vermogen erbij neu.
Velen denken dan , gooi er een 900 blok in en je bent een stuk verder. Ik zie daar weinig uitdaging in. Ik ben erg nieuwsgierig hoe de techniek werkt ,dus wordt het het 750 blok tunen.De klepdiameter is de grote beperkende factor. Als je ziet wat ze bij Ducati uit de 695/696 en 800/796 halen.
Afgelopen winter heb ik een 695 blok gekocht waarvan de bevestigingspunten waren afgebroken. Dan kan je de koppen en zuigers gebruiken en de 6 versnellingsbak.
Zo'n 6 bak past niet in een carter van 1988.Lees ik op een amerikaans forum dat die 6 bak zo in een carter van een 750 van na 1998 past. Dus opzoek naar een carter van na 1998. Die heb ik dus van de week gevonden en gekocht.
Het is dus de bedoeling om naast mijn 750 Sport blok ,nog een 750 blok op te gaan bouwen en deze in het frame van de 750 Sport te hangen.
Het blok wil ik dus opbouwen met 695 cilinders ,koppen ,zuigers ,6 bak,900IE nokassen en een set splitsingels Keihin FCR39.
Ik heb voor 695 koppen gekozen omdat je daarin nog de nokassen van de oude type Ducati's kunt plaatsen. Je moet wel nog wat aanpassen ,maar het is mogenlijk. Bij de 696/769 koppen gaat dat niet meer omdat de nokassen in glijlagers draaien.
De verbrandingsruimte is gelijk aan die van de 900. De zuigers gebruik ik om de compressie goed te houden. Door de sqeeuze op 1mm te houden hoop ik een compressieverhouding van 1:11.5 te halen. De vraag is alleen wat is het verschil tussen een 695 en een 800. De 800 heeft een slag die 8,8 mm langer is. Hoe heeft Ducati dat opgelost. Volgens mij zijn de cilinders en drijfstangen gelijk aan elkaar. Om het verschil in slag op te vangen hebben de 695 en 800 andere zuigers?
Ik ga het uitvinden de komende tijd.

Groeten Bauke
Laatst gewijzigd door 750sport op 31 jul 2015 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4037
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Nieuw project

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 24 jul 2015 11:27

Veel succes Bauke, ik ga het volgen. Heb altijd respect voor mensen die het ten eerste kunnen beredeneren en daarna maken want ik kan het niet.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4368
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Nieuw project

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 24 jul 2015 12:22

klopt, ze gebruiken zuigers met verschillende piston pen locaties.
de 350 pantah t/m de 750SS gebruiken dezelfde drijfstangen en bigend lagers en riem lengtes. korton, van de buitenkant kun je niet herleiden hoeveel cc het blok heeft.
als de slag langer/korter wordt, veranderd de pistonpen locatie mee om aan dezelfde hoogte/lengte te blijven.

dus: de 800 heeft enkel langere krukas en andere zuigers.

maar: hoe bedoel je dat je in een 695 geen oudere variant nokkenassen kunt proppen? van de latere glijlager modellen weet ik, maa dat de 695 al anders is dan de "normale"? das nieuw voor mij (en ik heb een 695 hier staan)
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project

Ongelezen berichtdoor 750sport » 24 jul 2015 12:44

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4368
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Nieuw project

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 24 jul 2015 21:26

dan zou ik voor een vulbus kiezen ipv de koppen te bewerken tbv extra lager.

ik zie idd dat de nokkenassen anders zijn, da wist ik nait. bedankt voor de uitleg (hoef ik de koppen van de monster van vrouwlief niet te demonteren :blush: )
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 31 jul 2015 16:13

Woensdag avond mijn 2e 750 blok binnen gekregen.
Vandaag even een paar vulbussen gedraaid zodat ik de nokassen in kan bouwen, kleppen kan stellen en dan de afstand tussen klep en zuiger kan gaan meten.
IMG_20150731_155722.jpg
IMG_20150731_155829.jpg
Misschien van het weekend weer even verder hobbyen

Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

franserna
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor franserna » 07 aug 2015 16:49

Ongelooflijk wat jij er allemaal voor over hebt om een paar pk's extra te krijgen. Ik vind het superknap dat je deze uitdaging aandurft. Ikzelf vind het werken met aluminium ook leuk (zie mijn Panigale-project), maar dit is toch heel andere koek! Hoe los je de smering op van de nokkenas en de bussen? Ik wens je heel veel succes met de rest en ik hoop echt, dat het allemaal heel blijft.
Groeten, Frans

Gebruikersavatar
Alex64
donateur
donateur
Berichten: 1219
Lid geworden op: 10 apr 2013 23:50
Locatie: Drunen

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor Alex64 » 07 aug 2015 17:09

ga ik volgen :good:
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid .........
Monster 1100.
900 Supersport ie.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 24 aug 2015 13:02

Laatst gewijzigd door 750sport op 24 aug 2015 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6276
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor TinTin » 24 aug 2015 13:38

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4368
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 24 aug 2015 18:35

ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 24 aug 2015 21:38

Ik woon in de Randstad en dus sta je daar regelmatig voor een stoplicht te wachten ,dus zwart gaat het worden. De originele lak ziet er niet meer uit ,dus dat moet toch gebeuren.
De hart op hart afstand van een 695 6 bak is kleiner als die van een 900ie bak. Je kan een 695 krukas zo in een 900 carter plaatsen. Sterker nog een 900 krukas past in een 695 carter.
Ik heb op een amerikaans forum gelezen dat de 695 bak zo in een 750 carter van na 1998 past. De "kleine" injectie blokken zijn anders dan de oude blokken.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 25 aug 2015 15:08

Arthur als jij eens de asmaten en de lengte van je 400 6 bak opmeet ,dan doe ik dat met mijn 695 6 bak. Ik ben toch stiekem benieuwd of mijn 6 bak misschien toch past in een oude kleine carter.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4368
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 27 aug 2015 21:45

De 900/851 assen en krukas passen in mijn 350/650 pantah met carters opelkaar, masr omdat de asafstand groter is bij de grotere 900 blok, kan ik maar 1 as tegelijk monteren. Kortom de asafstand is kleiner in een antah/750sport blok dan van een 900+ blok.

Zit momenteel in alkmaar bij taqa voor een 2 weekse klus. Bij thuiskomst zal ik eea opmeten voor je ter vergelijking.

Ps: een 695 is een korte slag blok dat makkelijk in de 10000rpm komt en toch dankzij de injectie!
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
DME3
Berichten: 701
Lid geworden op: 10 jan 2011 16:06
Locatie: Aalst (O.-Vl.; BE)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor DME3 » 28 aug 2015 08:37

Dat wordt een flinke klus en een uitdaging! :good: Je kiest ook niet de makkelijkste oplossing voor extra vermogen, verdient respect!
Ben benieuwd hoe 't zal uitdraaien.

Ga je ook de cilinders en koppen poederlakken?
Komt dat wel goed mbt warmte afvoer? Ben zelf nog in dubio tussen verf en poederlak voor cilinders en koppen :)
Ducati 900SL MK I n° 92 | Ducati 900SS '94 track only

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 28 aug 2015 10:17

Ik heb zelf mijn cilinders en koppen van het originele blok met VHT lak. Ik zie nu dat er overal kleine beschadegingen komen. Ik vind het zonde om veel tijd in iets te steken en er later achter te komen dat het niet zo lang mooi blijft. Vandaar dat ik voor poedercoaten ga. Er zijn ook poedercoatings die de warmte geleiding versterken.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4368
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 29 aug 2015 14:14

bauke:
as afstand 900ie elefant (1ste serie): ± 61mm (helft van de lager diameters + kortste afstand tussen de lager boringen)
asafstand 350/400/600/650/750 pantah blok: ± 57mm
lengte koppelingsas vanaf 1ste versnelling tot astap van de 6de (tandwiel verwijderd): ±116mm
lengte uitgaande as vanaf kraag tot astand 1ste versnelling: ±115mm
lengte schakelwals: ±87,8
alle lengte maten excl shims
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 29 aug 2015 22:05

Ik heb vanavond even zitten meten.
Hart op hart van de ingaande en uitgaande as is 57mm.
Diameter van de as aan de kant ze door het carter gaan is 25mm.
Diameter die in het carter gaat is 17mm.
Breedte van de tandwielen ingaande as is 116mm.
Breedte van de tandwielen uithaande as is 117mm.
Breedte van de schakelwals 87.8mm.
Zo te zien past een 695 bak dus wel in een carter van voor 1998. De volgende uitdaging is dat de schakelwals niet past , omdat de "borging" van de wals ,zodat deze niet uir de versnelling schiet, na 1998 achter het rechter carterdeksel is verplaatst. Misschien zou dit opgelost kunnen worden met een schakelwals van een 900 van voor 1998?
Is je versnellingsbak van je 400 tochiets minder uniek?

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4368
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 30 aug 2015 12:54

dat van je schakelwals arrietering klopt niet helemaal: bij mijn 695 (sorry, van wederhelft :blush: ) zit er nog steeds de kogel met veer aan de achterkant van het blok links, evenals de neutraal schakelaar (1draads). ze hebben later idd een "extra", op zn japans en ktm, een hevel met looprol geplaatst net achter de koppeling.

je zou dus gewoonlijk alsnog de kogel met veer hebben voor de wals.

wat mijn 6bak toch uniek maakt is dat het nog steeds de eerste generatie 6bak is voor de smalle blokken :crazy:
de koppeling is al wel splines maar getrokken ipv gedrukt maar helaas (?) natte koppeling.

je moet eem opletten hoe het zit met de koppeling van de 695: meen dat de moer direct op de splines zat...EN, de as is hol...
Laatst gewijzigd door DucATIRadeon op 30 aug 2015 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
remie
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 mar 2013 19:44

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor remie » 30 aug 2015 15:36


Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 31 aug 2015 15:24

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 11 sep 2015 10:11

Woensdag avond de voetshims van 2mm dik pas gemaakt. Onder de cilinder gezet. Soldeertinnetjes op de zuigers met een beetje klei. Koppen erop en de riem op de liggende cilinder. En dan merk je dat 2mm best veel is ,want het koste mij toch meer moeite dan normaal. Nu gaan we ook de afstand tussen zuiger en klep bepalen. Of beter gezegd ,heb ik met de timing die ik wil genoeg ruimte tussen zuiger en klep? Blijken de sluitershims van de 7mm klepstelen dkkler te zijn dan die van 8mm. Ik plaats een ring om de sluitershim ,om het voetje van de micrometer op te zetten ,om op deze manier te zien wanneer de klep 1mm open staat. Vandaag op mijn werk even een nieuwe ring maken ,dan kunnen we van het weekend weer verder.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188
Lid geworden op: 23 dec 2009 10:34
Locatie: Twenteland

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor barty-ensche » 12 sep 2015 12:53

Gaaf project om te volgen Bauke!!!!!!
In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 14 sep 2015 15:16

Vrijdag mijn ring die om de sluitershim gaat gemaakt en van het weekend weer lekker aan het klussen geweest.
IMG-20130120-WA0002.jpg

Ik heb nokassen van een 900IE in mijn koppen gemonteerd. Deze hebben een inlaattiming van 25 graden vbdp open tot 75 graden nodp dicht.Om een meer koppel in het midden gebied te krijgen ,kan je de inlaat op 34 graden vbdp laten openen. (in deze link is er meer over te lezen http://www.bikeboy.org/camdial.html ). Ik wil dus een blok bouwen met veel koppel voor op straat.
Dus de nokas op 34 graden +15 graden voor de ruimte tussen klep en zuiger is 49 graden gezet.Krukas draaien en 5 graden voor het bovenste dode punt raakt de klep de zuiger.

Koppen eraf en kijken wat er over is van de soldeertinnetjes.
Liggende cilinder links 0,6mm en rechts 0,65mm.
Staande cilinder links 0,7mm en rechts 0,7mm.
Met een shim van 2mm moet er minimaal 0.4mm bij. Dat wordt dan een plaatje van 2,5 mm en is het ruimtegebrek tussenklep en zuiger ook meteen opgelost.

Alleen met het plaatsen van de riemen werd het al vrij moeilijk met een shim van 2mm ,wat gaat het worden met een shim van 2.5mm?

Wordt vervolgd.

Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 966
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Nieuw project 750 met 695 koppen en zuigers

Ongelezen berichtdoor 750sport » 11 okt 2015 19:18

Zo weer even een berichtje van mij.
Laat ik beginnen met een foutje van mij te corrigeren.
Ik had de 900 bak verkocht via het forum. Sta ik een paar maanden later de versnellingsbak te passen , krijg ik de bak er niet in? Hebben ze dan een derde maat versnellingsbak? Hoe kom er nu achter welke bak ik nu heb liggen. Dan gaan we maar tandjes tellen en dan kom ik er snel achter dat ik dus de 900 bak heb en dat ik de 695 bak heb verstuurd.
Dus contact zoeken met de koper van de 900 bak om de bak te komen ruilen (in Brussel). Er maar meteen een bezoekje erbij plannen bij een forumlid die daar in de buurt woon en er een gezellige avond van maken. Dat is goed gelukt.
Op de foto van de versnellingsbakassen is de bovenste de ingaande as van de 695 te herkennen aan het draad op de splines en de bus van het linker lager die verder op de as zit als bij een bak van de 900.
Verder wordt bij de nieuwe versnellingsbakken een hevel om de wals gefixeerd in een versnelling te houden achter het rechter carterdeksel geplaatst en zit de fixatie van de neutaalstand nog op de oude plek ( aan de linkerkant van de wals). De neutraalstandmelder is nu gedaan met een isolerende baan aan de rechterkant van de wals die bij de neutraalstand is onderbroken zodat er een stroompje naar je neutraallampje kan lopen.

Verder heb ik de zuigers van het 750 en 695 gewogen. Ik was een beetje bang dat de zuigers van de 695 zwaarder zouden zijn omdat er nog een grote dome boven zit. Gelukkig valt dat mee ,wat het balanceren vereenvoudigd. De zuigers van de 750 wegen 462 gram en die van de 695 442 gram.
Ik wil ook nog kijken of het mogelijk is om de zuigers 1 of 1.5mm af te draaien om de voetshim dunner te kunnen maken.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!