Laden...

Chris z'n 750SS - Nieuwstaat Project

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Christian89

Chris z'n 750SS - Nieuwstaat Project

Ongelezen bericht#1 » 27 okt 2014 21:29

Hallo Allemaal!

Het is inmiddels al bijna 4 jaar geleden dat ik me aangemeld heb op dit mooie Duc-forum. Ik ben weliswaar voornamelijk een lezer, maar heb hier al de nodige uurtjes doorgebracht nog voor het behalen van mijn roze 2-wieler papiertje (pasje). Op de kop af 3 jaar geleden was mijn eerste motor (en natuurlijk direct een :ducati:) aankoop een feit. Een 750SS uit 1994 met al een goede 61.000 km aan ervaring :sunglasses:

Nu 3 jaar later een een goede 10.000 km verder, begon het me enorm te jeuken om deze fantastische motor weer helemaal in nieuwstaat te brengen. Na enig wikken en wegen de knoop doorgehakt en begonnen met de demontage van m'n geliefde bella :superman: Het zal een total overhaul worden, waarbij je zal moeten denken aan:
- Reviseren van het blok indien nodig.
- Spuiten van kappen, frame, velgen, blok etc.
- Monteren SL zitje, hoge Termi's
Daarnaast zal elk boutje en moertje richting de verzinker gaan voor een mooi goud kleurtje.

Het zal waarschijnlijk echt een lange termijn project gaan worden, om een aantal redenen:
- Zoals de meeste mensen heb ook ik niet 24/7 de tijd voor het project ;)
- De financiële middelen zijn niet dusdanig dat ik zomaar een totale restauratie heb liggen
- En ik ben een extreme perfectionist, dus wil alles tot in de puntjes voor elkaar maken :crazy: :crazy:

Maar dat mag de pret niet drukken en met wat meer geduld zal het uiteindelijke resultaat des te meer voldoening geven!

Zoals gezegd vd week begonnen met de demontage, de brandstoftank, kappen, elektrisch etc inmiddels verwijderd. Eens kijken of er aankomende week tijd is om het geheel nog eens wat verder te strippen!

Begin vh strippen:

Even later:

De SS at this moment:

Ik hoop dat ik een beroep kan doen op jullie expertise wanneer dat nodig is, en dat het volgen van dit project net zo leuk zal wezen als het project zelf :sunglasses:

Greets Christian!

Lasciami sognare....

barty-ensche
donateur
donateur

Re: Chris z'n 750SS - Nieuwstaat Project

Ongelezen bericht#2 » 27 okt 2014 22:44

Mooi man...maar....voor 3000 euro weet ik nog een kant en klaar geperfectioneerde versie te staan in 750 Ss. :blush:

Zonder dollen....heel veel succes en stop met tellen. Het wordt duur, duurder of heel duur.......
Ik ga je volgen. Mooi werk :good:

In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

nutjob
donateur
donateur

Ongelezen bericht#3 » 28 okt 2014 07:20

Volgens mij is er in de huidige staat al niet veel mis mee? maar ik snap het gevoel dus veel succes.

Groet Peter

"like rolling thunder chasing the wind"

Ducati 1200 multistrada 2013, 999s 2005, 916 SPS 1998, 888 strada 1993
Honda CBR1000RR 2004 (circuit) , BMW K100RS 1984

pvdl79

Ongelezen bericht#4 » 28 okt 2014 08:09

Ben benieuwd hoe perfectionistisch je bent. in iedergeval veel succes.

Groetjes,

patrick

Ducati 748 S Senna 2002
Mercedes 560 SEC 1986
Ford Fiesta ST 2005
Ducati Rolly 1965-69?? in onderdelen

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#5 » 28 okt 2014 10:20

succes met je project ik ga het zeker volgen.

Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Christian89

Ongelezen bericht#6 » 28 okt 2014 18:53

Lasciami sognare....

Christian89

Ongelezen bericht#7 » 04 nov 2014 18:21

Afgelopen week de tijd gehad om nog weer eventjes aan de motor te werken.

Hij ligt nu verder helemaal uit elkaar, heb in korte tijd nog goed op kunnen schieten :)
Wonder boven wonder niet echt last gehad van vastzittende bouten etc, behalve die de remklauwen bij elkaar houden. Daar moet ik dus nog even wat op vinden want die imbussen beginnen al ral te worden :(

Tevens al een 5,5J velg besteld, die binnenkort samen met het frame richting de spuiter kan. Vervolgens wil ik eerst het blok aanpakken alvorens met de rest te beginnen.

Weinig meer van de originele staat over:

Het eenvoudige werk zit erop, nu eens zien hoe het gevorderden werk gaat!

Lasciami sognare....

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#8 » 04 nov 2014 18:45

kijk grote stappen snel klaar haha. Uit elkaar halen ben ik ook een kei in maar het in elkaar zetten vergt inderdaad wat meer tijd.

www.tibomotorparts.nl

Christian89

Ongelezen bericht#9 » 06 nov 2014 11:38

Iemand enig idee hoe ik het contactslot van m'n kroonplaat kan krijgen? Zitten 2 tapse bussen met draad aan de binnenzijde die het contactslot bevestigen, maar geen idee hoe dit los te krijgen zonder de boel te slopen...

Lasciami sognare....

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#10 » 06 nov 2014 11:49

inbusboutje met een moertje erop goed diep er in draaien, moertje goed klem draaien op de bovenkant van de slotbouten en de inbus incl moer en slotbuit linksom eruit draaien :grin:

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Christian89

Ongelezen bericht#11 » 06 nov 2014 12:20

Lasciami sognare....

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#12 » 06 nov 2014 12:27

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#13 » 06 nov 2014 19:23

correct.
en als je hebt, 10.9 of 12.9 boutje gebruiken. dan weet je zeker dat je de bout niet gaat verlengen :smile:

ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Christian89

Ongelezen bericht#14 » 19 dec 2014 18:49

Het werd weer eens hoog tijd voor een update! Wegens ziekte en een ontzettend drukke agenda helaas niet heel veel aan de bike kunnen werken.

Inmiddels zijn de velgen en het frame gespoten, en ik moet zeggen, ziet er erg netjes uit! Persoonlijk wordt ik altijd helemaal happy van onderdelen die er na een behandeling weer als nieuw uit zien en dit is geen uitzondering :smile: :smile:

Inmiddels wat speciaal gereedschap besteld voor het demonteren van de kopbouten en de nokkenas poelie. Even een paar dagen geduld tot de pakketjes binnen zijn en dan kan er in het nieuwe jaar eindelijk weer even gewerkt worden! :shout:

Lasciami sognare....

Rules
donateur
donateur

Ongelezen bericht#15 » 19 dec 2014 19:01

Dat ziet er netjes uit. Ook een mooie sjieke kleur.

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#16 » 20 dec 2014 11:49

mooie kleur idd en ziet er zeer strak uit.

www.tibomotorparts.nl

barty-ensche
donateur
donateur

Ongelezen bericht#17 » 20 dec 2014 13:34

heel erg mooi!

goed werk!!!

In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#18 » 21 dec 2014 11:21

Weet niet of je al ze misschien al besteld hebt bij André (TinTin) maar het lijkt mij wel heel erg raadzaam om een ander setje kabels te monteren als je de motor toch uit elkaar hebt. Kost bijna niets en gezien de ervaringen die ik hier op het forum lees is het geen overbodige luxe.

Meer info o.a. hier: viewtopic.php?f=46&t=34498

www.tibomotorparts.nl

Christian89

Ongelezen bericht#19 » 23 dec 2014 17:47

Geen verkeerd idee Fedde, ik zal eens contact met hem opnemen. Als je de reacties zo leest gaat het starten er een stuk beter door ja!

Lasciami sognare....

monster1100

Ongelezen bericht#20 » 13 mar 2015 22:00

Heel mooi man.... Heb me net ook een 750ss aangeschaft dus ik ben benieuwd!

Christian89

Ongelezen bericht#21 » 23 mar 2015 19:24

Zo, hoog nodig tijd voor een update!! Wegens andere functie op mijn werk en bijbehorende omscholingen vrijwel niets aan de duc kunnen doen :cry: :cry: Echter afgelopen week wel even tijd gehad, dus verder gegaan met het demonteren van het blok.

Op dit moment staat / ligt het blok er zo bij:

Een tweetal zaken weerhoud me op dit moment van verder kunnen, misschien dat iemand hier mij ermee kan helpen. Allereerst krijg ik de primary drive gear niet los van z'n as. In Haynes wordt ook vermeld dat een hydraulische poelietrekker eventueel nodig is. Het betreft de gear rechtsboven op onderstaande foto...

Daarnaast krijg ik de imbussen die de 2 carterhelften bij elkaar houden met geen mogelijkheid los...Wil uiteraard de boel niet slopen / ral draaien, iemand hier ervaring mee?

Ben uiteindelijk dus beetje vast gelopen. Daarnaast binnekort maar even plannetje trekken wat te doen met de koppen, ziet er volgens mij allemaal nog wel aardig uit :)

En als je even niet verder kan, ga je maar even door met andere dingen. Heb nu in ieder geval wel weer een mooie olie aftapplug :sunglasses: :sunglasses:

Mocht iemand me hier verder mee kunnen helpen (allicht ook met de gehele verdere demontage van wat er nog moet gebeuren), graag!! :)

Lasciami sognare....

Christian89

Ongelezen bericht#22 » 17 feb 2016 19:43

** Stof heel hard afblazen doet... :blush:

Bijna een jaar geleden zie ik nu sinds de laatste post in dit topic. In dat jaar uiteindelijk niet stil gezeten, maar de hoeveelheid vrije tijd die ik aan het project kan besteden is minder dan gewenst. Afgelopen tijd met name veel kleine zaken aangepakt.

Blok is inmiddels volledig gereviseerd. Helemaal open geweest, alle slijtagedelen zoals lagers etc vervangen:

(Kunststof) delen gespoten:

Momenteel staat het frame er zo bij:

Verder nieuwe banden om de velgen laten trekken, wiellagers, balhoofdlagers etc. laten vervangen. Achter schokbreker is gereviseerd door Andre Stamsneijder van SO Products. Alle metalen delen, bouten, moeren en ringen opnieuw laten galvaniseren.

Heb nog een aantal delen nodig voor de nieuwe alu achterbrug en dan kan een groot deel weer gemonteerd worden. Op dit moment voornamelijk bezig met spuitwerk van de pegs, clipons, remschijven voor etc. Als dat (hopelijk volgende week) gereed is zou de SS binnenkort weer op eigen poten moeten kunnen staan :smile: :smile:

Lasciami sognare....

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#23 » 18 feb 2016 12:02

Begint weer op een motor te lijken. Blok ziet er strak uit, hoop dat je nu de vaart er een beetje in kunt houden want voordat je het weet is het weer motor weer!!!

www.tibomotorparts.nl