Laden...

Het begin van een caferacer...

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#51 » 06 mar 2014 19:04

Zo vandaag het motorblok en de koppen gespoten, 2 lagen zilver en 2 lagen blanke lak...

lakken 7.jpg
lakken 8.jpg
lakken 9.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#52 » 06 mar 2014 19:05

en de rest van de foto's...

lakken 10.jpg
lakken 11.jpg
lakken 12.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#53 » 06 mar 2014 19:05

en de laatste...

lakken 13.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
roog909
Berichten: 97

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#54 » 06 mar 2014 19:29

fraai hoor!


(als ik dit allemaal zo zie wil ik ook wel n projectje beginnen... )



Gebruikersavatar
Farva
Berichten: 163

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#55 » 06 mar 2014 20:53



'97 916 Biposto
'98 SS900ie
'02 998S Monoposto

multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#56 » 08 mar 2014 22:44

Nou de brug is bewerkt en passende bussen gemaakt... ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden.

brug 1.jpg
brug 2.jpg
brug 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#57 » 08 mar 2014 22:45

en nog meer foto's...

brug 4.jpg
brug 5.jpg
brug 6.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#58 » 08 mar 2014 22:46

en nog 2 foto's...

brug 7.jpg
brug 8.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Ducatinus
Berichten: 844

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#59 » 09 mar 2014 07:50

Prachtig resultaat!
Heb er bewondering voor!


There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
DIYDUC
Berichten: 223
Contacteer:

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#60 » 09 mar 2014 08:02

vakwerk :shock:


Alle foto's van het project staan hier

Gebruikersavatar
Farva
Berichten: 163

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#61 » 09 mar 2014 09:28

Ziet er erg netjes uit! Zo op de foto's lijkt de brug erg lang maar dat zal vast anders kijken als er een achterwiel in zit :)


'97 916 Biposto
'98 SS900ie
'02 998S Monoposto

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 269

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#62 » 09 mar 2014 18:39

Erg netjes,ziet er goed uit.


Gass der op.
Ducati st2

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4248
Contacteer:

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#63 » 09 mar 2014 19:58

hoe ga je de achteras borgen tegen het uitlopen? normaliter zitten er klembouten in de brug en/of borg clipjes op de as' hier zie ik geen klem inrichting zitten. benieuwd hoe ja dat hebt gedaan?

kom je overigens ook uit met je ketting uitlijning? meende dat de ketting tandwiel iets verder uitsteekt bij deze uitvoering dan bij de SS/monster?


ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#64 » 10 mar 2014 19:36

Heel eenvoudig die moeten nog gemaakt worden. Ik moest eerst controleren of alles past. Het is nu zo gemaakt dat er tussen de brug uiteinden en het blok precies aan elke kant een shim tussen past van 0,2 mm. Dat paste allemaal precies. Nu kan ik dus gaan boren, draad tappen en een borgmoer plaatsen voor de as (aan beide zijde).

Het tandwiel moet nu precies gelijk zijn met de as en loopt dan in lijn met het tandwiel van de brug. Je kan het tandwiel dus niet meer borgen met dat kleine plaatje. In de as waar het tandwiel overheen zit, zit ook schroefdraad. nu maak ik een plaatje dat d.m.v. de twee schroef openingen aan het tandwiel vast komt te zitten met twee bouten en d.m.v. een derde bout die het hele zaakje op de as vast zet.

Ik zal van beide zaken t.z.t. wel foto's maken en plaatsen.



Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4248
Contacteer:

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#65 » 11 mar 2014 05:53

van het tandwiel snap ik, heb hetzelfde met mijn 650 pantah gedaan.
achterbrug ben ik naar benieuwd. :smile:


ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

marky mark
Berichten: 135

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#66 » 31 jan 2016 21:21

heb een 900ssie blok en ook nog een complete sss van een multistrada liggen.
weet jij hoeveel er van de beide zijden af moet?
en hoe heb je de lagering uit de sss gehaald?
en heb je zelf gefreesd of ergens laten doen?
en wat is je plan om de brug te verbinden met je frame of blok? de s4r/ s2r methode of las je een arm bij aan je frame?

erg vet project.
ben ook aan het collecten... zodra ik zover ben met het huis, ga ik weer beginnen..
gr
mark


als het moet, dan kan 't!!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer