Laden...

Het begin van een caferacer...

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Ian
Berichten: 11

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#26 » 08 feb 2014 18:40

Lekker bezig! Ik ben ongeveer precies hetzelfde aan het doen met mn 900ss. Zal ook eens een topic starten, blijf deze ook volgen :)



Gebruikersavatar
DIYDUC
Berichten: 223
Contacteer:

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#27 » 08 feb 2014 22:24

joepie nog een cafe racer topic.
ik voel een cafe racer meeting aankomen :sunglasses:


Alle foto's van het project staan hier

multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#28 » 15 feb 2014 20:00

Vandaag het zitje binnen gekregen wat ik besteld had, let ff niet op de kleuren want dat gaat toch anders worden.
Ben er zelf wel content mee, de lijnen lopen mooi door, zeker als je van achteren kijkt.

zitje 2.jpg

zitje 3.jpg

zitje 1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8470

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#29 » 16 feb 2014 06:55

Is eens anders dan anders en past mooi bij de tank. Op het bovenaanzicht is de aansluiting aan de tank niet zo mooi. Ga je dat nog aanpassen?


848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse




Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
DIYDUC
Berichten: 223
Contacteer:

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#30 » 16 feb 2014 09:53

dit kon nog wel eens erg mooi worden :grin:


Alle foto's van het project staan hier

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3742

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#31 » 16 feb 2014 12:29

passen idd mooi bij elkaar de tank en het zitje ik kijk reikhalsend uit naar je vorderingen


Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#32 » 16 feb 2014 13:11

Hoi, ja de aansluitingen wordt natuurlijk pas gemaakt, maar dat kan pas als mijn frame binnen is. Heb dit zo uit de doos ff neer gelegd om te kijken of alles was zoals ik verwacht had.
Het zwarte gedeelte van de zit kan verwijderd worden zodat dit bekleed kan worden.

enne ik hou wel van anders dan anders ;)



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#33 » 17 feb 2014 18:22

Aangezien een s2r/s4r achterbrug maar niet voorbij wil komen (voor een normale prijs) ben ik me gaan oriënteren op een andere enkelzijdige achterbrug. Via marktplaats een complete achterkant van een multistrada 1000 S gekocht. Dus complete achterbrug incl. rempomp, remschijf, remklauw, naaf, excenter, hevel link, hevel en ohlins achterveer. Meteen maar de velgen incl nog goede banden erbij mee genomen aangezien er zo een mooi prijsje gemaakt kon worden. Aangezien ik zelf een Multi 1100 rij gaat de ohlins achterin mijn eigen motor en ga ik de veer die daar uitkomt gebruiken voor het project.

De bedoeling is dus nu de brug uitlijnen op het blok, bepalen hoeveel er van de poten van de brug aan de binnenzijde af gefreesd moet worden, de lagering blijft in het blok, dus de lagering in de achterbrug wordt vervangen door metalen bussen welke op maat gedraaid gaan worden. Dan kan het frame er overheen en moeten we gaan kijken waar de hevel moet komen.

Hier zie je alles staan om uitgelijnd te gaan worden.

achterbrug 1.jpg
achterbrug 2.jpg
achterbrug 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#34 » 17 feb 2014 18:33

Wow... :good: gaaf hoor, wordt weer wat moois volgens mij. Knappe dingen verzin je ...


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#35 » 17 feb 2014 22:20

Het heeft wat passen en meten nodig gehad maar uiteindelijk kunnen bepalen hoeveel er van elke arm af moet om de brug over het blok heen te krijgen. Van de week de brug helemaal kaal maken zodat hij de freesbank in kan. Dan test bussen maken voor in de brug ipv de lagering in de brug, dan aan het blok en het frame erop om weer heel veel meetwerk te doen.



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#36 » 18 feb 2014 22:52

Zo vandaag nog ff 1 kop er alvast afgehaald, netjes alles op de markeringen gezet voordat de riemen eraf gingen.

Hier het blok:
blok 1.jpg

De koppen:
kop 1.jpg
kop 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#37 » 18 feb 2014 22:56

En de kop en cilinder:
kop 3.jpg
cilinder 1.jpg

Zoals het er nu voor staat wordt het blok zwart op enkele details na, kleuren schema spookt nog wat rond in mijn hoofd.

Wil de tank en het zitje roomwit maken en het frame/striping en details bordeaux rood... vind dit een klassieke kleuren combinatie
die de vorm van de tank goed uit laat komen. Maar het is een idee in wording dus kan nog iets veranderen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3795
Contacteer:

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#38 » 19 feb 2014 08:20

Markering hoef je niet op te letten al draai je nu je onder blok 447 keer je loggende kop 1x en de staande 10x als de puntjes maar goed zijn bij montage van de riemen


pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#39 » 24 feb 2014 21:21

Zo vandaag het blokje eens goed met koud ontvetter schoon gemaakt, de koppen en cilinders zijn eraf en alles is nu vet vrij.

Het schuren kan beginnen zodat ze hopelijk eind deze week gespoten kunnen worden. en het zaakje weer in elkaar kan.

blok schoon 1.jpg
blok schoon 2.jpg
blok schoon 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
DIYDUC
Berichten: 223
Contacteer:

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#40 » 24 feb 2014 22:04

goed bezig!! :smile:


Alle foto's van het project staan hier

Gebruikersavatar
rustige motorrijder
Berichten: 269

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#41 » 25 feb 2014 08:07

Goed bezig ,je olie leidingen netjes afgedopt.


Gass der op.
Ducati st2

Gebruikersavatar
duc town
Berichten: 451

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#42 » 25 feb 2014 22:17

mooi project,,,,alleen vraag ik me af waarom je het blok uit mekaar hebt gehaald...ik dacht gelezen te hebben dat het pas een jaar terug gereviseerd was deur dun big,,,,,,


Groet uit Den bosch (ductown) Capitol of brabant
Ducati 996 official 748 - 2000 engine rebuild to 996

When I die, I would like to go peacefully, in my sleep, like my Grandfather did. Not screaming and yelling like the passenger on his bike.





TIS WA

multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#43 » 26 feb 2014 13:40

Hoi, dat klopt, toen ik het kocht is echter afgesproken dat ze er nog het nieuwe type olieschraapveren in zouden zetten, de zuigers en cilinders moesten dus toch nog uit elkaar en aangezien ik het zo beter schoon kan maken en kan spuiten kwam dat goed uit. Als dan alles gespoten is neem ik het mee hun kant op en kunnen de nieuw veren erin.

verder met afplakken, de bouten van de dynamo deksel en koppelings deksel worden straks nog vervangen door nieuwe rvs bouten.

afplakken 1.jpg
afplakken 2.jpg
afplakken 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3742

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#44 » 27 feb 2014 11:14

kijk stukje huisvlijt van de bovenste plank. Mooi te zien dat je het grondig aanpakt en niet even snel snel iets doet. :good:


Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#45 » 27 feb 2014 18:00

Hoi, vandaag kwam de koplamp binnen. Is een bates style koplamp met helder glas erin, twijfel of ik er xenon inbouw... maar dat borrelt wat rond in mijn brein, we zien wel welke kant het kwartje valt. De koplamp blijft niet in deze kleuren, wordt natuurlijk aangepast aan het kleuren schema van de motor.

koplamp 1.jpg
koplamp 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#46 » 05 mar 2014 19:29

Vanmorgen de cilinders gespoten, deze zijn antraciet geworden, deze kleur komt nog terug voor de achterbrug en misschien wat kleine onderdeeltjes.
De rest van het blok wordt zilver maar dat gaat morgen gebeuren.

Ben zelf heel tevreden met hoe het eruit gekomen is, de lak zit goed strak en ook goed tussen de koelribben, daarna 2 lagen blanke lak om het af te maken.

lakken 1.jpg

lakken 2.jpg

lakken 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#47 » 05 mar 2014 19:30

en nog maar wat foto's van het resultaat...

lakken 4.jpg
lakken 5.jpg
lakken 6.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
Farva
Berichten: 162

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#48 » 05 mar 2014 21:02

Dat ziet er netjes uit die cilinders! Even een praktische vraag: hoe krijg je de zuigers incl zuigerveren weer, gemakkelijk, in de cilinders?

Ik heb het wel eens gedaan maar weet dat ik wat heb zitten vloeken toen. Is er speciaal gereedschap of een tip voor dat het makkelijk gaat?

Gr Keith


'97 916 biposto
'98 SS900ie


multijeroen
Berichten: 139

Re: Het begin van een caferacer...

Ongelezen bericht#50 » 05 mar 2014 23:38

inderdaad een zuigerveer klemband, kost maar een beetje, kijk eens op marktplaats of zo

zuigerveerklemband.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3errors, double996, estgra en 10 gasten

Aanmelden  •  Registreer