Laden...

Café-Racer 600SS('95) stap 5, nou moet ie #%$*¥ AF!

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#826 » 29 mei 2015 01:10

Hi silvijn,

Ik heb geen primer gebruikt, verder 2 bussen zwart en 2 bussen grijs. Als je beter kunt werken dan ik en niet alles vaker over hoeft te doen , moet een blok met 1 zwart en 1 grijs te doen zijn.


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#827 » 02 sep 2015 22:24

De voorremklauwen zitten er weer op......


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 5971

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#828 » 02 sep 2015 22:35



"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#829 » 03 sep 2015 08:13



In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 5971

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#830 » 03 sep 2015 08:20



"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#831 » 03 sep 2015 08:22

:good: .....

Maar ik hoop dat jij em wint hoor....wil er wel eens klaar mee zijn.


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2794

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#832 » 03 sep 2015 09:09



DUCATI 750 SS CARENATA 1992
pr Assen: 2:22.052

Wish list:
DUCATI 888 SP4
DUCATI 900 SL MK1

Gebruikersavatar
Abarth
Berichten: 753
Contacteer:

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#833 » 03 sep 2015 14:26



MS4 2001
Multistrada 1000DS 2003
M944 Tex Design 2015

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#834 » 03 sep 2015 23:20

:crybaby: jullie plagen meeeeeeeeee.......


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:


Gebruikersavatar
DME3
Berichten: 701

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#836 » 04 sep 2015 10:36

Ben eens even door 't topic aan 't bladeren geweest en, m'n hoed af!
Die monster achterbrug ziet er echt mooi uit! Vooral met het uitfresen van de volle stukken :sunglasses:

Ik had er zelf wel clipons op gezet ipv het plooistuurtje, maar 't ziet er echt een net ding uit.
Enkel jammer dat ie maar 600cc heeft. Staan best wat 900 blokjes te koop op 't forum :grin:


Ducati 900SL MK I n° 92 | Ducati 900SS '94 track only

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2794

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#837 » 04 sep 2015 10:41



DUCATI 750 SS CARENATA 1992
pr Assen: 2:22.052

Wish list:
DUCATI 888 SP4
DUCATI 900 SL MK1

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3741

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#838 » 04 sep 2015 11:35



Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Ducatinus
Berichten: 812

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#839 » 04 sep 2015 17:37



There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 3741

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#840 » 05 sep 2015 10:11



Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#841 » 05 sep 2015 11:28

Grappig ...
In de cafe racer scène is juist de tendens naar downsizen. Ga maar es googelen en je vind een wereld aan 350 450 500 blokjes....de 600 is al een redelijk grote.
Naar mijn idee is een 600 meer dan genoeg. Zelfs de grenzen van dat blokje en rijwielgedeelte zal ik waarschijnlijk nooit gaan vinden.

Nee hoor is helemaal goed. Een volgende keer doe ik het weer zo :sunglasses:

@tinus....scheelt echt wel hoor als je die cilinders en koppen voelt.....

Volgens het web zijn de verschillen bij wet weight:
600 175 kg
750 183 kg
900 185

Maar ik laat me graag corrigeren


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Ducatinus
Berichten: 812

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#842 » 16 sep 2015 07:49

Het maakt mij niet uit hoor, wat je voorkeur is. Werkelijk niet.Dit gaat ook zeker niet over jpuw keuze voor een 600 hoor. Bart.
Het ging mij er ff om dat veel mensen soms iets beweren omdat het lijkt alsof iedereen dat ook denkt en het dan dus ook waarheid is. Ook nu weer hoor ik alleen een mening en geen onderbouwing.
De SS blokken zijn zo zachtaardig, geen enkele zal je verrassen. Ook een 900 is op droog wegdek niet in staat om bij uit accelereren een band te laten spinnen. ( bij mij tenminste niet)Bij bijvoorbeeld invoegen en inhalen is een beetje vermogen ook een veiligheid voordeel.
Ik durf te wedden dat als je straks voor het eerst op je CR rijdt je geen enkel moment blij zult zijn dat je voor de 600 bent gegaan omdat je nu voelbaar die 10 kg kwijt bent. Het gaat er namelijk ook nog eens om waar die kilo's zich bevinden. Als die zich dichtbij het zwaartepunt bevinden zal je er bijna niets van merken. En, die 10 kg verschil is een halve tank ( die zich overigens ver boven het zwaartepunt bevindt)
Heb je ooit aan het rijgedrag van je motor gemerkt dat je tank inmiddels half leeg is geraakt? Eerlijk zeggen iedereen!
Wat wel van invloed is, maar waar je dan weer niemand over hoort, zijn de roterende massa's in een blok. Hoe groter deze massa , hoe groter het gyroscopisch effect en hoe moeilijker richting veranderen / omleggen zal zijn. Vandaar dat bij motoren met krukassen in de lengterichting zoals BMW boxers en Guzzi's het omgooien naar 1 zijde makkelijker gaat en de andere kant moeilijker. Hierom trek ik in " attack modus" ook de koppeling in op rotondes.
En, dat er in de " scene" veel voor kleine blokjes wordt gekozen is geen direct bewijs dat dit een betere keus zou zijn. Het is slechts een vaststelling die goed te maken zou kunnen hebben met wat er nog voorhanden/beschikbaar is om te kunnen worden omgebouwd. De grote jongens die nog over waren zijn misschien wel als eerste aangepakt. Maar nogmaals, ik vel geen oordeel over wat mensen kiezen. Hoe meer diversiteit , hoe meer vrijheid en blijheid. Ieder zijn ding.


There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
stamgast_2
Berichten: 860

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4, de opbouw begint.

Ongelezen bericht#843 » 16 sep 2015 08:11



SS 600c & 749s

Gebruikersavatar
Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4101
Contacteer:

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4.1, de afbouw stagneert

Ongelezen bericht#844 » 17 sep 2015 09:25

Meer is echt niet altijd beter. Ik kan me op binnenwegen uitstekend vermaken op de 350 Alazzurra. Hard werken en het gevoel dat je hard gaat zonder je rijbewijs in gevaar te brengen :wink:
Tekort aan vermogen bij inhalen heb ik alleen een keer gehad toen bij een van de carbs de hoofdsproeier los in de vlotterbak bleek te liggen :blush:

Edit: er is overigens eens een leuke circuittest gedaan met Yamaha R6-en en R1-s. De meeste mensen gingen op de R6 harder rond dan op de R1...



Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4.1, de afbouw stagneert

Ongelezen bericht#845 » 17 sep 2015 20:16

:devil: :hmm: R1.......r6 ......wil je wel es gauw stoppen met vloeken in mijn topic, Kuncing


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4222
Contacteer:

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4.1, de afbouw stagneert

Ongelezen bericht#846 » 17 sep 2015 20:26

ok dan, laten we het zo zeggen met niet-jappanse meuk:
ik ga vlotter door dezelfde korte bochten en rotendes met mijn KTM 125 dan met de 900SS (gemiddeld 20 to 30km/h verschil!)
als ik de binnendor route neem naar mn werk (assen-appingedam) op de monster 695 dan ben ik ongeveer 10 minuten eerder opt werk dan met de 900SS.

rijd ik snelweg/N33 maakt het niet noemens waarden uit

knal ik over een stuk dat ik goed ken (80% lange bochten en wat korte doordraaiers) dan ben ik ongeveer 10~15min eerder op eindpunt dan met de monster 695.

dus ja: een minder vermogende fiets is, afhankelijk van de route, leuker cq vlotter dan met een meer vermogende fiets.

je mag zelf je conclusies trekken maar probeer/ervaar het eerst zelf. en ja niet iedereen is hetzelfde dus bij de ene zal het niks uitmaken en de andere wel.


ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4101
Contacteer:

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4.1, de afbouw stagneert

Ongelezen bericht#847 » 17 sep 2015 20:36




Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4.1, de afbouw stagneert

Ongelezen bericht#848 » 17 sep 2015 20:38

:grin:

Ja hoor.....helemaal..... :crazy:


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4727

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4.1, de afbouw stagneert

Ongelezen bericht#849 » 20 sep 2015 10:02

Ik rijd op de 996SPS harder rond op het circuit dan de 1098S die ik had!


Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Gebruikersavatar
hawa ncr
donateur
donateur
Berichten: 1116

Re: Café-Racer 600SS('95) stap 4.1, de afbouw stagneert

Ongelezen bericht#850 » 20 sep 2015 20:00



Ducati 900sl 1992
Ducati 1000ds supertwin circuitracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Droomduc, franserna, Google Adsense [Bot], Marcel RS, martijn76 en 9 gasten

Aanmelden  •  Registreer