Laden...

PANIGALE PROJECT

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
franserna

Re: PANIGALE PROJECT

Ongelezen bericht#576 » 01 mei 2015 16:25

Gisteren belde Carmo mij op: zij hebben met zijn allen serieus zitten puzzelen om de ABS-electronica te "overbruggen". Maar de unit blijkt echt nodig te zijn om alles te laten functioneren, dit i.v.m. het can-bussysteem. Zij zouden eventueel een compleet nieuw progamma kunnen schrijven, maar dat wordt (gezien de uren) onbetaalbaar. Dus het kastje blijft gewoon zitten!

franserna

Ongelezen bericht#577 » 07 mei 2015 21:16

Het lijkt misschien dat er een tijdje niets is gebeurd, maar deze week heb ik de Duc bijna helemaal gesloopt. Elk onderdeel dat ik demonteerde heb ik kritisch bekeken en zonodig nog wat beter passend gemaakt of geschuurd. Maar er waren veel momenten dat ik dacht: goed = goed. Je kunt niet met elk onderdeel nog uren bezig zijn, want anders haal ik de deadline niet. Met de TT-Assen (27 juni) moet de Panigale toch echt klaar zijn!
De achterbrug moet er ook nog af, want die krijgt een carbonlook (Titanium Gray). Het is wel genieten van al die mooie Ducati-technieken. Als je alleen al de achternaaf met tandwiel en remschijf ziet, dan is dat smullen! En wat mij ook meevalt is, dat je nergens speciaal gereedschap voor nodig hebt. Alles ligt in no-time uit elkaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door franserna op 07 mei 2015 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.

franserna

Ongelezen bericht#578 » 07 mei 2015 21:35

Het nabewerken van van de vele onderdelen, die gespoten moeten worden doe ik met Scotch Brite. Daarna ontvetten. Ook de gele achterveer krijgt een ander kleurtje (metallic rood). En de blanke aluminium zelfbouwonderdelen die een carbonlook gaan krijgen, moet ik eerst zwart spuiten, want de carbonfilm die erop komt is, is transparant. Ook de zwarte kunststof delen, die carbonlook worden, moeten geschuurd worden (eerst korrelgrootte 400, dan 600 en dan nabewerken met Scotch Brite). Als laatste komt over die carbonlook een keiharde blanke lak.

martyn
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#579 » 07 mei 2015 23:05

Met alle respect frans!!!

GEEN CARBONLOOK!!!!

Please!!! Er zit zoveel energie in je project, nep carbon is NEP, je wil niet weten hoe vreselijk nep NEP carbon is....

Het is jouw project, maar het maakt voor mij al het werk echt waardeloos... Laat het annodiseren, of desnoods spuiten.... Maar geen NEP carbon!!!

Petjes en ricers (google) gebruiken het, omdat ze het echte zwarte goud niet kunnen betalen... Wannabe's....

Laat het rood annodiseren of transparant rood spuiten.... Sorry dat ik het zo lomp breng, het is jouw project!!! Maar IK VIND dat het lakwerk de totale motor naar een next level moet tillen en niet omlaag moet halen....

Ik hoop dat ik je met mijn "pleidooi" voldoende aan het twijfelen heb gebracht om je keuze te heroverwegen....

Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project

Daan van den Brink
donateur
donateur

Ongelezen bericht#580 » 07 mei 2015 23:13

Daan van den Brink
ST2

"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten” (Jules Deelder)

surfroy01

Ongelezen bericht#581 » 08 mei 2015 09:21

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

barty-ensche
donateur
donateur

Ongelezen bericht#582 » 08 mei 2015 09:39

Beste Frans,

Wat een geweldige motor heb je gemaakt, zoveel vakwerk en zoveel kennis van metaal waar ik alleen maar jaloers naar kan staren.
Ik hoop ook dat je het geheel met carbonfolie nog es overdenkt. Heb zelf veel laten poedercoaten. Volgens mij mag je heel trots zijn op al je metaalwerk. Laat maar zien :good: dat metaal....

Alsjeblieft ........plastic folie? :sorry: :wasntme:

In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#583 » 08 mei 2015 09:57

Mooie verzameling Ducati-delen heb jij nu Frans en ik sluit mij aan bij de vorige schrijvers, plak aub geen folie over het metaal. Dat bij de H*nda's alles er als plastic uitziet (zelfs het metaal) is al erg genoeg doe dit jouw prachtige Ducati niet aan.

Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Zjanke
donateur
donateur

Ongelezen bericht#584 » 08 mei 2015 10:26

mag ik me daar bij aansluiten? Je bent een kunstenaar met aluminium, laat dat dan ook zien in de afwerking :good:

Pr assen 1:52, de terugweg duurde 3 kwartier langer ;-)

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#585 » 08 mei 2015 10:37

ehhh...ik zou je noeste arbeid nou ook niet gaan verbergen achter die plastic toelie hoor....
Hooguit blanke lak erover.

Abarth
Contacteer:

Ongelezen bericht#587 » 08 mei 2015 14:40

Frans!
Foei!

MS4 2001
Multistrada 1000DS 2003
M944 Tex Design 2015

franserna

Ongelezen bericht#588 » 08 mei 2015 16:24

Ai! Hier ga ik toch zeker eens goed over nadenken! Want bij de spuiter, die met mijn Duc aan de gang gaat (Global Custom Paint in Waardenburg) heb ik diverse showonderdelen gezien die "gefoliedipt" zijn, en die leken echt op ECHT carbon. Hij noemt het hydrographics. Maar als het de mening van velen is om het NIET te doen, dan twijfel ik toch wel heel erg. (Martyn bedankt voor jouw eerlijke mening, en ook van alle anderen). Om geen misverstand te krijgen: lang niet alles zou ik willen laten foliedippen!. Dus NIET de topkuip, kont etc. Alleen wat kleinere onderdelen, zoals de kunststof kapjes en steuntjes, en enkele kleine aluminium delen van de kont rond de richtingaanwijzers.
Ik laat weten hoe dit afloopt, want volgende week breng ik al die onderdelen naar Waardenburg.
Bedankt voor de reacties!
Laatst gewijzigd door franserna op 09 mei 2015 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

martyn

Ongelezen bericht#589 » 08 mei 2015 21:49

Ik ken ze daar... Skull bikes zit daar ook!

Maaruh...

Watertransfering of hydrodippen... Leuke techniek en erg mooi, maar het lijkt in NOOO way op echt carbon.... 3M folie lijkt nog meer op echt carbon!! Kies dan voor een geborstelde rvs dip, of een camoflage dip... Maar alsjeblieft geen NEP carbon...

NEP = NEP

NEP geld is ook waardeloos... Toch?

Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project

franserna

Ongelezen bericht#590 » 09 mei 2015 23:35

Vandaag een lange tijd naar de motor en de losse onderdelen zitten kijken. Wel of geen carbonlook? Om toch nog wat fans over te houden heb ik besloten om de diverse onderdelen NIET in carbonlook te dippen, maar ze worden definitief in Titanium Gray gespoten (met blanke lak). Er er blijven nog heel veel onderdelen in gepolijst aluminium, zodat je kunt zien dat het allemaal handwerk is.
De achterbrug heb ik er vanmiddag ook afgesloopt en geschuurd. Nog een hele klus om alle (lelijke) gietnaden eraf te slijpen, want het moet allemaal wel superstrak worden. Ook heb ik van de voorste kettingbeschermer een stuk afgezaagd. Het is maar een detail, maar nu kun je het voorste tandwiel beter zien. Ziet er best racy uit.

franserna

Ongelezen bericht#591 » 10 mei 2015 20:57

Paar foto's van de achterbrug.

franserna

Ongelezen bericht#592 » 12 mei 2015 23:18

Gisteren heb ik alle onderdelen die naar de spuiter gaan, geschuurd, ontvet en in 2K epoxy gespoten. De garage werd dus even een spuitcabine. Omdat ik de garagevloer nat had gemaakt en omdat de epoxy heel snel droogt, kwam er geen stof op de onderdelen.
Nu zou stof ook geen probleem zijn, want de epoxy moest daarna toch nog geschuurd worden. Het nadrogen ging perfect omdat het ongeveer 23 graden was met een lekker zonnetje erbij. Zo wordt het klussen aan de motor toch wel heeeel erg leuk!
De velgen waren nog wel een hele klus, omdat er veel moeilijk bereikbare hoekjes in de spaken zitten. Vanmiddag heb ik alles wat nodig was afgeplakt en daarna alles naar de spuiter in Waardenburg gebracht. Om geen verrassingen te krijgen heb ik spuiter Leo Baars uitgelegd hoe ik e.e.a. gespoten en gepoedercoat wil hebben. Hij heeft mij beloofd om er iets heel moois van te maken.
Over maximaal 2 weken is alles klaar. Weer heel spannend.
Laatst gewijzigd door franserna op 25 mei 2015 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen bericht#593 » 13 mei 2015 11:09

op zo'n waslijn is menig huisman jaloers :grin: :grin: .

Ben benieuwd naar het eindresultaat Frans, ik heb echt respect hoeveel tijd en energie je erin stopt.

Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

barty-ensche
donateur
donateur

Ongelezen bericht#594 » 13 mei 2015 11:25

Frans,

"heb ik besloten om de diverse onderdelen NIET in carbonlook te dippen, maar ze worden definitief in Titanium Gray gespoten (met blanke lak). Er er blijven nog heel veel onderdelen in gepolijst aluminium, zodat je kunt zien dat het allemaal handwerk is."

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

Ik denk dat je super blij gaat worden Frans...Hoop dat je het vooral voor jezelf hebt gedaan en niet voor ons.....
Als ik alleen voor mezelf spreek was mijn reactie echt uit respect voor het waanzinnige werk dat je erin hebt gestopt. Denk dat het Titanium Gray en blanke lak over gepolijst alu gweldig gaat worden......Man wat wil ik dat project eens graag zien.

In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

franserna

Ongelezen bericht#597 » 18 mei 2015 21:40

Vandaag was de uitlaat aan de beurt. Om de 2 aluminium kokers rond de dempers wat op te leuken, heb ik er 1199 SF op gemaakt, door er de nodige gaatjes in te boren. Eerst op papier de juiste plaats van de tientallen gaatjes bepaald. 1199 S is een logische tekst. De letter F erachter heb ik toegevoegd, omdat het geen gewone 1199 S is, maar omdat ik - Frans - al weer ruim 2 jaar bezig ben om dit project te bouwen. Nu de uitlaat er toch af moest, heb ik al het mooie - en superlichte - RVS ook flink gepolijst. Nog meer bling, bling......

franserna

Ongelezen bericht#598 » 18 mei 2015 21:48

Nog wat plaatjes van de uitlaat.

appsappy

Ongelezen bericht#599 » 19 mei 2015 00:21

:clap: :clap: :clap: :crazy: :wink:

750 paso eerste

franserna

Ongelezen bericht#600 » 21 mei 2015 17:40

Gisteren een paar onderdelen opgehaald bij de spuiter die klaar zijn. Ze zijn heel mooi geworden en de kleur Titanium Gray ziet er met de metalic aflak prima uit, vooral als de zon er op schijnt. Het opbouwen kan nu beginnen. Dit is zeker niet het vervelendste deel van het project!