Laden...

748R + 1098S = 1099SP Evo! Update... Febr2015

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1251 » 17 jun 2014 10:08



Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
Edwin 1000 ss
Berichten: 464

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1252 » 17 jun 2014 21:05

Het vliegwiel van mijn 1098 S Tri heb ik ook laten afdraaien bij Biggelaar .
Origineel weegt die 2054 gram , na het afdraaien weegt die 760 gram .
Voor zover ik mij herinner vertelde Toine v/d Biggelaar mij dat het balanceren van een door hun afgedraaid vliegwiel niet nodig is wegens de grote nauwkeurigheid waarmee men daar afdraait .

Mijn motor is ook absoluut zeker niet extra gaan trillen , daar merkte ik totaal geen verschil in .

Wat wel erg goed merkbaar is is het veel betere gasrespons en het sneller in de toeren klimmen tijdens accelereren .
Ik vind het een echte aanrader .


Ducati 1098 S Tricolore ( Special project van bj 2007 )

Fuck the RDW

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1253 » 17 jun 2014 21:14



Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4751

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1254 » 18 jun 2014 08:56

Dus zijn de vliegwielen van Toine wel gebalanceerd :grin:


Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Berichten: 862

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1255 » 18 jun 2014 10:18

Zal wel eerder zijn dat het met zo een laag gewicht bijna niet merkbaar is ik heb toch echt in me aluminium vliegwiel gaatjes zitten van het balanceren. En ik meen me te herinneren dat ik nog een papier met alle waardes had Hoe en wat het wad en nu is. Zal er thuis eens naar zoeken zit vast nog in me map.

Gr Roy


SS 600c & 749s

Gebruikersavatar
Edwin 1000 ss
Berichten: 464

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1256 » 19 jun 2014 20:33

Biggelaar werkt op basis van een inruil vliegwiel .

Normaal liggen er altijd wel wat afgedraaide vliegwielen op voorraad .
Je eigen vliegwiel ruil je in op een afgedraaid exemplaar dat oorspronkelijk uit een andere 848/1098/1198 afkomstig is .
En het originele vliegwiel van je eigen motor wordt dan later ook weer afgedraaid en in het magazijn gelegd en weer ingeruild op een andere klant met een 1098 /1198 .

Omdat je het vliegwiel van een andere motor in je blok krijgt heeft het balanceren ook geen zin denk ik .
Je kunt pas echt optimaal balanceren als je de krukas en het vliegwiel te samen gelijktijdig balanceert .
Als je bijvb lichte racezuigers monteert moet je krukas ook opnieuw gebalanceerd worden .


Ducati 1098 S Tricolore ( Special project van bj 2007 )

Fuck the RDW

Gebruikersavatar
Abarth
Berichten: 756
Contacteer:

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1257 » 19 jun 2014 20:45

Is helaas de keiharde waarheid.....
Toch maar even blokkie openmaken?


MS4 2001
Multistrada 1000DS 2003
M944 Tex Design 2015

Gebruikersavatar
Edwin 1000 ss
Berichten: 464

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1258 » 19 jun 2014 20:51



Ducati 1098 S Tricolore ( Special project van bj 2007 )

Fuck the RDW

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1259 » 20 jun 2014 00:29



Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
Geeuwke
Berichten: 540

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1260 » 20 jun 2014 07:45



Ducati 999 Xerox Ducati 900SS ie Ducati 900SS "90
WAT IS JOU DESMODROOM?
Loud pipes save lives!
When nothing goes right, Go Left!!

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1261 » 20 jun 2014 09:40

Ik ga af op informatie die ik krijg... Mijn eigen gevoel zegt balanceren, heel sterk zelfs! Maar als door menig vakkundig ervaringsdeskundige aangegeven wordt dat het niet nodig blijkt in de "grote mensen wereld"... Wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken...?

Het is geen GP fiets en ook geen zwaar getuned blok waarbij alles tot op de nanogram in balans moet zijn... Ik durf zelfs te wedden dat Ducati gewoon 20 krukassen en 20 vliegwielen in random order bij elkaar schroeft in de fabriek... Dat wordt ook allemaal gewoon met draai en freesbanken gemaakt door toeleveranciers... Mijn metaalbewerk-meneer is heeeeeel precies zoals ik al zei... Ik ga gewoon ff naar hem met het uitgebouwde vliegwiel, en laat hem er ff naar kijken! Als hij het niet aandurft om welke teden dan ook, dan gaan we naar BteO....


Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
Edwin 1000 ss
Berichten: 464

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1262 » 20 jun 2014 18:24

Het zal met de balans van mijn afgedraaide vliegwiel best in orde zijn aangezien er geen extra trillingen in mijn blok zijn ontstaan , gevoelsmatig dan uiteraard .
Als er toch enkele grammen onbalans zouden ontstaan zal ik dat echter nooit voelen denk ik .
Mijn blok is gevoelsmatig niet harder gaan trillen , daarom heb ik er ook vertrouwen in .


Ducati 1098 S Tricolore ( Special project van bj 2007 )

Fuck the RDW

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1263 » 20 jun 2014 18:37



Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


franserna
Berichten: 600

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1264 » 22 jun 2014 22:38

Laatst gewijzigd door franserna op 02 jul 2014 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.




Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1266 » 22 jun 2014 22:55

Hi Frans,

Ik liep al langer met het idee, maar heb helemaal geen zin om alles weer los te halen... (Ben liever lui dan moe, ookal is dat misschien moeilijk te geloven...)

De spanningsregelaar wordt sowieso vervangen voor de mosfet, want deze is stuk! Laatste ritje was koud prima, elke keer als ik ook maar een seconde stil stond (kan niet tijdens rijden) keek ik in de boordcomputer naar de accuspanning (laadspanning dus)

Koud zat ik op 13,8 - 14,1V

Maar hoe warmer het blok (en dus regelaar) werd, des te hoger zag ik de laadspanning komen... Uit eindelijk om gedraaid en naar huis gegaan... :-(

Ik zag pieken van 15,3V.....

Nu staat ze al bijna 1,5 week stil... Express zonder druppelader om te kijken hoe de accu zich houdt... Hopelijk heb ik die niet gesloopt... :-(

Als de SR binnen is gaat de boel los en knal ik er een lichter vliegwiel in ter motivatie en om de pijn te verzachten... ;-) Daarnaast heb ik voor haar een kadootje gekocht, een nieuw voortandwieltje met een tandje minder... Slijt mijn voorband ook gelijk wat minder... ;-)


Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
Edwin 1000 ss
Berichten: 464

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1267 » 24 jun 2014 18:08

Martyn

Een voortandwiel van 14 tanden is echt de moeite waard op een 1098 .
Heb ik namelijk ook , en ik wil nooit meer terug naar 15 tanden , achter is bij mij als standaard met 38 tanden .


Ducati 1098 S Tricolore ( Special project van bj 2007 )

Fuck the RDW

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1268 » 08 jul 2014 00:06

Ik heb vandaag weer eens gereden.... "Bel de krant!" ;-)

Spanningsregelaar heeft vooralsnog een eigenplekje gekregen, aan de rechtse zijde op de distributie deksel!

Paar afstandsbusje, langere inbusboutjes en een sandwich plaatje alu/teflon! Plaatje moet nog bijgewerkt worden naar de vorm van de regelaar, maar dat komt wel als ik de zooi definitief monteer, (dynamo en vliegwiel aanpassen/vervangen)

Bedrading verlengd van de linker kant naar de rechterkant en weer terug, en ik heb een stabiele 14,4V laadspanning!

Heerlijk stukje gereden alleen nu is de quickshifter van de leg, na de reset van de Gipro (5x contact aan en uit)

Zo tobben we verder.... ;-)



Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4751

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1269 » 08 jul 2014 07:18

Nouja tobben, ik zeg plaatje lekker laten zitten, komt toch een kuip voor, maar iets zegt mij dat perfectionist Martyn dat niet kan laten zo. Die Gipro vond ik een ramp op de 1098S, ok als het werkt, werkt het maar dat reseten was uien en ik kreeg het in bepaalde versnellingen niet goed, dan schakelde je terug liet eerst een fractie van seconde andere versnelling zien :angry:


Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4751

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1270 » 08 jul 2014 07:27

Oh en originele plek voor de claxon!!!! Enkel voor de rechter medeweggebruikers? of zit er links ook 1 :grin:


Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Gebruikersavatar
Hostyle
Berichten: 864

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1271 » 08 jul 2014 08:31

Alu plaatje vervangen door een mooi stukkie carbon in de vorm van de spanningsregelaar :grin: En die QS krijg je ook wel weer aan de praat.

Heb je al plannen voor zaterdag? Ik wou zaterdagmiddag ook weer eens gaan rijden (bel de krant nog maar een keer...).


Cheer up guys, your make up's running... | Foo Fighters

Gebruikersavatar
mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3795
Contacteer:

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1272 » 08 jul 2014 12:35



pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1273 » 08 jul 2014 19:52



Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
k749s
Berichten: 330

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1274 » 08 jul 2014 20:09



Dutch Ducati Devils


NDSM D-Day
Creating events for Ducatisti in & around Amsterdam
"D" for Ducati


Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen bericht#1275 » 08 jul 2014 20:36



Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 750sport, surfroy01 en 12 gasten

Aanmelden  •  Registreer