748R + 1098S = 1099SP Evo! Update... Febr2015

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8470
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor Rules » 10 jun 2014 19:22

Waar zit die nu dan?
De originele plek van de 916-serie is direct bij een luchthapper, onder de accu. Lijkt me ideaal want de rijwind koelt goed.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse




Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

1-wiel
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jun 2010 07:44
Locatie: Beers

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor 1-wiel » 10 jun 2014 20:49

Volgens mij zit hij bij 1098 en 1198 links onder de accu...
Maar misschien heeft Martijn een ander plekje gecreëerd. :stop2:

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 10 jun 2014 22:37

Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
Abarth
Berichten: 761
Lid geworden op: 28 aug 2010 21:11
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor Abarth » 10 jun 2014 22:56

Superseal ertussen?
Heb ikke wel liggen....

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 10 jun 2014 23:00

Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
Abarth
Berichten: 761
Lid geworden op: 28 aug 2010 21:11
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor Abarth » 10 jun 2014 23:22

Ik ken ze maar in 1 kleur......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 10 jun 2014 23:34

Ik twijfel alleen of die up to the task zijn... Hoeveel ampere kunnen die hebben?
Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
nutjob
donateur
donateur
Berichten: 232
Lid geworden op: 16 aug 2011 12:38
Locatie: Betuwe

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor nutjob » 11 jun 2014 06:50

Rick Donkers heeft alles op dit vlak ook lekker dik draad en hij verstuurt snel

Groet Peter

"like rolling thunder chasing the wind"

Ducati 1200 multistrada 2013, 999s 2005, 916 SPS 1998, 888 strada 1993
Honda CBR1000RR 2004 (circuit) , BMW K100RS 1984


Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4020
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 11 jun 2014 10:59

mooi dat je het probleem hebt gevonden Martyn alleen jammer dat er weer zoveel werk achterweg komt. Succes met de reparatie.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
Spartaan
Berichten: 625
Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
Contacteer:

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor Spartaan » 11 jun 2014 13:16


Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 11 jun 2014 14:48

Heb ff die gefrituurde stekkers vervangen... Vanavond ff aan de dynamo zijde vervangen en voorlopig weer ff "klaar"

Heb een mosfet spanningsregelaar besteld, die wordt nog niet de helft zo warm en is veel stabieler en practisch onverwoestbaar... Triumph kabelsetje om de stekkers passend te hebben, en daarna soldeer ik die rechtstreeks op de stator van de dynamo... Hoppa!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 11 jun 2014 18:11

Ouwe stekkers compleet vervangen door simpele berner stekkers voor hoog ampere... Aangesloten, contact aan (12,8V na nachtje op druppelaar) tikken en lopen, laadspanning:


Voorlopig ff gefixt dus... Nu wachten op de nieuwe regelaar en de triumph stekkers... Ondertussen een licht vliegwiel besteld, als de dynamodeksel er toch moet... Dan maar gelijk wat meer leven in de brouwerij brengen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


1-wiel
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jun 2010 07:44
Locatie: Beers

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor 1-wiel » 11 jun 2014 20:04

En zo blijf je lekker bezig.....
Succes :foei:

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4903
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 12 jun 2014 07:33

Vliegwiel van Kaemna? Hoe zwaar (of licht juist)?
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 12 jun 2014 11:16

Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4020
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 12 jun 2014 11:28

onder het mom van "never end a nice project". Dacht ik dat ik van je af was hier bij de projecten moet ik je topic toch blijven checken.

Good luck Martyn. :grin:
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4903
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 12 jun 2014 13:18

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 12 jun 2014 18:41

En wat is jouw ervaring!? Met beide?
Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4903
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 12 jun 2014 20:26

Lichter vliegwiel vind ik wel een aanrader, vooral gasrepsonse wordt beter. Je kunt je machine laten blaffen als je stil staat zo reageert het op het gas. Rechtuitstabiliteit wordt ietsjes maar verwaarloosbaar minder (centrifugaalkracht van je blok). Tussen kaemnaen biggelaar vliegwiel merkte ik weinig tot geen verschil.
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 12 jun 2014 21:57

Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4903
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 13 jun 2014 07:42

Vervangen om die reden die jij aangeeft, dat die Kaemna te licht is en de lagers te zwaar kan belasten (op advies van Biggelaar tijdens grote beurt). Je moet wel zorgen dat die perfect uitgebalanceerd is. Je kunt met omruil van je originele bij B te Oi eentje voor ik dacht 100 euro krijgen. Ik zou daar voor kiezen.
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

Gebruikersavatar
stamgast_2
Berichten: 862
Lid geworden op: 12 sep 2003 22:16
Locatie: Bippen

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor stamgast_2 » 13 jun 2014 11:01

Terneuzen had er toen niet zo een moeite mee. In me 600 zit ook een aluminium vliegwiel in. Hoe ver dat die lager in gewicht is durf ik niet te zeggen. Maar ze rijd er toch al een jaar af wat mee ( 60.000km nu)
SS 600c & 749s

Gebruikersavatar
martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1350
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor martyn » 16 jun 2014 22:35

Dat balanceren wat Roy zegt... Dat heeft toch maar weinig zin, als het niet als geheel op je krukas wordt gebalanceerd? En met het afdraaien van je orginele gaat er (vanuitgaande dat ie goed opgespannen is) toch overal evenveel vanaf? Dan is opnieuw balanceren misschien toch niet nodig?
Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project


Gebruikersavatar
Geeuwke
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 aug 2010 15:54
Locatie: 't Zandt

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor Geeuwke » 17 jun 2014 07:55

Ducati 999 Xerox Ducati 900SS ie Ducati 900SS "90
WAT IS JOU DESMODROOM?
Loud pipes save lives!
When nothing goes right, Go Left!!

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 4903
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: 748R + 1098S = 1099SP Evo! JAAAA bijna KLAAR!!!

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 17 jun 2014 09:12

Misschien heel simpel gedacht maar als je vliegwel niet gebalanceerd is lijkt mij dat de krukas en lagers het helemaal niet prettig vinden, er vanuit gaande dat je krukas wel in evenwicht is. Die van B te Oi en Kaemna zijn gebalanceerd.
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.