MONSTER 1200R project

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Marcel RS

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen berichtdoor Marcel RS » 28 nov 2018 23:20

Ik rijd met mijn S4RS al jaren met een Termignoni Shorty op een leeg gemaakte kat . Ik heb de standaard Katalysator destijds op de originele lasnaad open gesneden hat katalysator gedeelte eruit geslepen.Het geheel is een beetje vergelijkbare trommel zoals jij die nu gemaakt hebt alleen staat er in het midden een wand in waarin de eigenlijke katalysator is gelast. Ik deze tussenwand laten staan om op deze manier een reflectie demper te creëren ,vervolgens op de originele lasnaad de trommel weer dicht gelast en daarop de Shorty gemonteerd. De Shorty is een demper van ongeveer 5 cm lengte en dat is dus eigenlijk alle demping die ik heb en dat gaat prima. Ik zou jouw demper gewoon even zo laten en het eerst een gaan proberen want het geluid zou best nog wel eens mee kunnen vallen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
the world needs eDUCATIon

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 29 nov 2018 12:18

ben echt wel benieuwd naar het geluid at uit jouw mooi gemaakt systeem komt.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 30 nov 2018 12:51

Ik ga mijn uitlaat binnenkort gewoon proberen en luisteren of het geluid niet al te gek wordt. En dat er mogelijk 1 of 2 pk's verloren gaan door die tussenplaat vind ik ook geen probleem, want van de originele 160 pk blijven er nog genoeg over. En het zou zelfs kunnen zijn, dat er een paar pk bijkomt omdat de originele demper ook allerlei geluidhindernissen heeft.

750sport

Ongelezen berichtdoor 750sport » 30 nov 2018 13:04

De oppervlakte van de twee gaten is ,zo op de foto te zien, groter dan de pijp die erin uitkomt. Je zou het stuk plaat tussen de twee gaten weg kunnen halen, dan weet je zeker dat het als 1 ruimte gaat functioneren. En de sterkte neemt dan niet af.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 06 dec 2018 20:08

Nog een plaatje van de richtingaanwijzers. De kentekenplaat wordt nog vernieuwd, want die was flink verbogen en die krijg je nooit meer helemaal vlak.

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 06 dec 2018 20:17

De bodemplaat van het zitje begint al aardig vorm te krijgen. Ik moet nog wel goed nadenken hoe ik dit op een eenvoudige manier afneembaar kan maken om bij de bagageruimte te komen. Het wordt een scharnier of een haaksysteem aan de ene kant en het slotje (dat ik maak van het originele slot bestaande uit een stalen pen) aan de andere kant.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 07 dec 2018 14:56

scharnier moet dan aan de tank kant als ik zo de foto's bekijk. Zou je op de band kunnen lassen maar dat hangt ook helemaal van de bekleding van het zadel als je eventueel daarmee de scharnier kunt camoufleren.
Laatst gewijzigd door fedde71 op 14 dec 2018 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 07 dec 2018 23:07

Ja, dat moet dan wel een heel klein scharniertje worden, want een zichtbare scharnier vind ik niet mooi. Over dat camoufleren zal ik eens goed nadenken. Dat wordt eventueel een uitdaging voor de seat-bekleder......

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 13 dec 2018 21:58

In het kontje heb ik 4 steunen gelast, waar het zitje op komt te rusten. Want het lijkt mij geen goed idee als de bodemplaat met de leren bekleding rechtstreeks in contact komt met de smalle randen van het kontje. Aan de onderkant van de bodemplaat van de zitting heb ik 2 strippen gemaakt om 2 redenen. Ze geven extra stevigheid aan de aluminium bodemplaat en de (kunst)leren bekleding (die uiteraard gelijmd gaat worden) komt ook extra vast te zitten.
Laatst gewijzigd door franserna op 16 dec 2018 14:02, 2 keer totaal gewijzigd.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 14 dec 2018 14:11

Weer goed over nagedacht. Alvast fijn weekend en veel nijverheid gewenst.
www.tibomotorparts.nl

750sport

Ongelezen berichtdoor 750sport » 15 dec 2018 10:16

Een schanier hoeft niet in het zicht te zitten om je doel te bereiken. Kijk maar eens naar je keukenkastjes of de portier van een auto.
Weer voer om over na te denken. Succes ermee.
Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 16 dec 2018 14:11

Afgelopen week heb ik al wat uitgeprobeerd met 2 scharnieren (die ik toevallig nog had van mijn oude keuken). Eerst geprobeerd om het zadel bij de tank te laten scharnieren en daarna aan de zijkant. Maar dat werkte toch niet zo goed als ik gehoopt had. Bauke, toch weer bedankt voor het meedenken! Nu heb ik besloten om de seat als volgt te monteren: aan de achterzijde heb ik een haak gemaakt, die in een rechthoekig gat van het kontje komt. En aan de voorzijde maak ik een vertikale pin, die (net als bij het originele zadel) valt in het (originele), kabelbediende slot.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 18 dec 2018 12:38

dan moet het goed komen.
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 21 dec 2018 13:49

Het originele slotje met kabel en sluiting zitten op hun plaats. Ook de RVS-pin zit aan de bodemplaat en het mooie is, dat het ook nog eens goed functioneert. Op de laatste foto zie je een mal, die nodig is als de seat-bekleder binnenkort aan het zadel begint. De vorm en de stand van de zitting worden precies dezelfde als de originele seat, want die zit gewoon goed.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 24 dec 2018 12:58

netjes Frans. Ben ontzettend benieuwd hoe het zadel er na het bekleden uitziet.
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 05 jan 2019 20:22

De beste wensen voor alle volgers! Ik ben 2019 begonnen met de afdeling accu's. Onder de luchthappers komen 2 lithium-ion accu's (1 links en 1 rechts), die samen voldoende startvermogen zouden moeten leveren. Die superlichte accu's kun je in elke stand monteren en de enig mogelijke positie was om ze 1/4 slag te draaien. De accubak voor de linker kant is nu klaar. De bak voor de rechter zijde is volgende week aan de beurt. Daarna de diverse startkabels en andere kabelboompjes aansluiten en dan kan ik (eindelijk!) de motor weer starten (en dus luisteren naar het uitlaatgeluid).

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 05 jan 2019 20:40

De linker luchthapper zit met de spanningsregelaar, startrelais en accu etc.echt helemaal vol. In de rechter luchthapper hou ik waarschijnlijk iets meer ruimte over. Daar komen alleen de blackbox, de quickshifterunit en de accu. Zoals jullie zien, moet ik de kabels nog flink isoleren en netjes monteren.

Tiroler Mad Biker

Ongelezen berichtdoor Tiroler Mad Biker » 08 jan 2019 22:07

Mooi hoor, ik vind het heel creatief om bij ombouw naar naked die luchthappers toe te voegen om alle zut te verbergen die normaal achter de kuip zit. Ook handig om voor twee kleine accu's te gaan in plaats van een enkele grote. Dat felle groen van de bovenzijde van de accu's blijf je ook door een gaasje heen wel zien denk ik. Hetzelfde voor gekleurde kabeltjes. Dat is nog wel ff werk om dat te verbergen. Als het mogelijk is dan misschien de aansluitingen naar de achterkant? Dan heb je "gratis" het groen en de kabeltjes uit het zicht.

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 09 jan 2019 22:47

Ik hoop niet, dat via de gaasjes (die ik een tijd terug al op maat heb gemaakt) de accu's te zien zijn, want dat ziet er inderdaad niet uit. Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd. En de accu's omdraaien gaat helaas niet, want dan is er geen ruimte voor de kabelaansluiting. Er is onder die luchthappers veel minder ruimte dan ik verwacht had.... Mocht er toch iets zichtbaar worden, dan plak ik zwarte tape op die accu's en kabels; dat doe ik denk ik sowieso om eventueel vocht te weren.

surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 10 jan 2019 07:27

Ga maar plakken (is spuiten geen optie?) want dat ga je gegarandeerd zien!

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 10 jan 2019 22:06

De rechter accu zit nu ook op zijn plaats en de startkabels en andere bedrading heb ik op maat gemaakt en aangesloten.
Laatst gewijzigd door franserna op 10 jan 2019 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 10 jan 2019 22:17

Nu de tank gedemonteerd is en ik al die draadjes, kabelbomen en electronica etc. zo zie, dan hoop ik echt dat ik er nooit problemen mee ga krijgen (zoals 3 jaar geleden met mijn Panigale).... Ik heb de accu's tijdelijk beplakt met zwarte tape en de gaasjes even in de luchthappers gezet. Resultaat? Accu en kabels niet meer zichtbaar!
Laatst gewijzigd door franserna op 16 jan 2019 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcel RS

Ongelezen berichtdoor Marcel RS » 10 jan 2019 22:36

Weg van de minste weerstand is achter de gaasjes een zwart gespoten of zwart kunststof plaatje te maken dan zie je er niets meer van en het spul is wat meer beschermd tegen de elementen. De roosters kunnen naar mijn idee dicht want je hebt ze niet nodig voor koeling oid toch ?
the world needs eDUCATIon

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 11 jan 2019 12:03

kun je de accu's aan een lader zetten via een stekker?
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 11 jan 2019 14:12

Marcel: Een zwart plaatje maken zou kunnen en beschermt inderdaad de diverse onderdelen. Maar in de linker luchthapper moet ik nog wel koeling hebben omdat daar de spanningsregelaar zit. En die kan nog wel eens flink warm worden. Misschien dat ik een schuingericht kunststof plaatje maak, zodat alle problemen worden opgelost. Bedankt voor het meedenken!
En Fedde: ik heb op de pluspool van de linker accu een soort stripje geschroefd, die ik met een rubber dopje kan afschermen om kortsluiting te voorkomen. Door middel van dat stripje, dat ongeveer gelijk ligt met de onderkant van de linker luchthapper, kan ik de beide accu's opladen. De accu's heb ik uiteraard parallel geschakeld. Toevallig heb ik vanmorgen geprobeerd om de lithium-ion-accu's op deze manier op te laden door middel van mijn speciale acculader, merk UniCharger. Op die lader zitten 3 ledjes: 1 rode voor de power (230V),1 gele die brandt tijdens het laden en 1 groene als de accu vol is. Het vreemde is, dat deze ledjes al een paar uur afwisselend knipperen, ook als ik de accu's loskoppel. Op dit moment weet ik dus niet of de accu's geladen worden.... De gemeten klemspanning is nu 11,5 V). Ik heb de leverancier al gebeld, maar die weet het ook niet. Heeft iemand hier ervaring mee?