MONSTER 1200R project

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
franserna

Re: MONSTER 1200R project

Ongelezen berichtdoor franserna » 18 okt 2018 21:43

De onderkant van het kontje is bijna dicht. De bodemplaat is een geknikte plaat aluminium waaraan ik de nodige bevestigingspunten heb gelast. Het duuurde wel aardig wat uurtjes, voordat het allemaal paste. Het moet allemaal nog wel afgewerkt worden, maar dat is een klus voor volgende week.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door franserna op 18 okt 2018 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 18 okt 2018 21:47

De bodemplaat zit op zijn plaats. In de smalle spleet aan de onderkant komt nog de (verplichte) rode reflector.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 19 okt 2018 09:47

mooi gedaan Frans. Staat ook goed op de motor zo te zien.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 20 okt 2018 22:34

Fedde, leuk dat je gisteren hier (Nijmegen) was. Bedankt voor de mooie verhalen en jouw complimenten voor de Panigale en Monster.

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 21 okt 2018 11:28

Bedankt Frans voor de ontvangst en ik ben blij dat ik jou creaties van dichtbij heb mogen zien.
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 01 nov 2018 21:29

Tijd voor de 4 uitlaatdempers/eindpijpen. Ik ga ze bevestigen met een steun, die tegen de onderzijde van het kontje wordt geschroefd. Uiteraard d.m.v. 2 rubbers, die trillingen moeten opvangen. Ik vind het resultaat wel een stoere look geven. En er moet natuurlijk nog een verbinding worden gemaakt tussen de grote demperpot en deze eindpijpen. Ik ga binnenkort op zoek naar 45-graden-RVSbochten (binnendiameter 45 mm).

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 01 nov 2018 21:42

De eindpijpjes zitten erop. Ben benieuwd naar het geluid wat er t.z.t. uit gaat komen. Zoals ik eerder meldde, kan ik het uitlaatgeluid regelen door meer of minder gaten te boren in de RVS-tussenplaat in de grote uitlaatdemper (vlak voor het achterwiel)

surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen berichtdoor surfroy01 » 02 nov 2018 07:34

Ik vind ze supergaaf! enkel oh wacht even [zeur modus aan] staan de luchthappers die groot stoer en lomp zijn niet in verhouding tot deze fraaie elegante bescheiden dempers....[zeur modus uit].
Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En een Zundapp 517 met 125 luchtklapper blok.

750sport

Ongelezen berichtdoor 750sport » 02 nov 2018 07:44

Ha Frans
Ik heb ,naar aanleiding van een workshop uitlaten bouwen vorige week, nog eens gekeken naar je uitlaat project.
De methode die je toepast ,wordt op veel moderne motoren toegepast. De grote doos in het uitlaatsysteem werkt als een buffer ,waardoor de pulsen in het uitlaatsysteem minder groot en over een langere (relatief) tijd naar buiten komt. Dit brengt het geluidsniveau dus naar beneden.
Voor een goede werking van de uitlaatbochten dient deze minimaal de halve diameter van de uitlaatbocht in de doos te eindigen.
Op de bochten naar de dempers is het wenselijk om een conus in de doos te maken om de gassen weer rustig op snelheid te brengen.
Je bent dus goed bezig en met een paar aanpassingen heb je ook een goed werkend uitlaatsysteem.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

fedde71
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor fedde71 » 02 nov 2018 11:35

Foto's doen niet helemaal recht aan het ontwerp. Heb de motor in het echt gezien en ziet er dan nog beter uit.

@ surfroy: luchthappers vallen wel mee qua grootte en zijn in het echt wel goed in verhouding met de rest van de motor.

Als je er niet uitkomt met de 45 graden bochten dan meld je je maar.
www.tibomotorparts.nl

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 02 nov 2018 23:00

Surfroy: de (V-max) luchthappers passen inderdaad beter op de grote Yamaha, maar kleinere kon ik niet vinden.... En deze luchthappers zijn maar net groot genoeg om alle elektronica-componenten erin te proppen en dan moeten er ook nog 2 accu's in (1 links en 1 rechts). Fijn dat je de eindpijpen supergaaf vindt. En, in zie je reactie NIET als gezeur.
En Bauke, bedankt voor jouw deskundige reactie en goed om te lezen dat ik (toevallig!) goed bezig ben. Zou het zinvol zijn om op de tussenplaat in de grote demper (zie foto's van 15 augustus) zo'n conus te maken? Of een tweede conus op een 2e gat in die tussenplaat (dat ik nog moet boren)? Ik hoor graag van je hoe jij het zou doen.
Fedde: de foto van de linker zijkant is inderdaad niet perfect; het middendeel van de foto (de tank en de luchthapper) lijkt wat opgeblazen. En als ik de 45-graden bochten niet kan vinden, dan weet ik jou wel te vinden!

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 08 nov 2018 21:37

Het lijkt een 5e uitlaatpijp, maar het wordt de steun voor de kentekenplaat. De buis is een oude zadelpen van mijn racefiets. Niet het mooiste onderdeel van een motor, maar zo'n plaat moet er nu eenmaal op zitten. De richtingaanwijzer(tjes) komen aan weerszijde van de kentekenplaat en de kentekenplaatverlichting moet er ook nog op. Alle draadjes worden uiteraard onzichtbaar weggewerkt. Op de Bigtwin-beurs zag ik een paar hele mooie, superkleine LED-richtingaanwijzers met belachelijk grote lichtopbrengst. Diameter slechts 10 mm en merk Kellermann. Alleen de prijs: Euro 65,-. Niet per set, nee per stuk! Toch nog even verder zoeken..... Tips??

Desmodream

Ongelezen berichtdoor Desmodream » 08 nov 2018 22:09

https://m.louis.nl/artikel/led-microkni ... 9c75c74926

Staan er nog veel meer op bij louis.nl
Speed is my Religion

marky mark

Ongelezen berichtdoor marky mark » 09 nov 2018 14:43

He Frans, ik was er op zaterdag. Heb je toen dus net niet gezien. Wel je pani op de dcn stand uiteraard.
Ik heb ook hele kleine gezien daar op een torentje van allerlei pinkers.
Degenen die ik zag zijn denk ik iets groter. En waren van highsider. Die stonden de stand linksnáást waar ze die kleintjes hadden.
Wellicht kun je daar wat mee.
Groet
Mark
als het moet, dan kan 't!!

franserna

Ongelezen berichtdoor franserna » 09 nov 2018 23:12

Desmodream en Mark, bedankt voor jullie tips. Louis.nl Is inderdaad een goede site en Highsider heeft ook hele mooie knippers, maar zijn toch een maatje groter (22 mm diam. in plaats van 10). Het blijft toch een beetje tegenstrijdig: hoe kleiner de knippers zijn, hoe duurder....
Misschien moet ik nog even doorsparen, want richtingaanwijzers (en kentekenplaten!) maken een motor nooit mooier, dus ik ga voor de hele kleine pinkers. Ik zag trouwens, dat er ook (zeer kleine) richtingaanwijzers zijn, waarin ook nog een achterlicht en een remlicht zijn ondergebracht (met heel veel lichtopbrengst!). Had ik eerder moeten weten, dan had ik die gebruikt voor dit Monster project. Dan had de achterkant van het kontje er heel anders uitgezien! Misschien iets voor mijn volgende project......