Laden...

qualificatie perikelen

Ducati Club Race

Moderator: Ducati Club Nederland

ducmaniac
Contacteer:

qualificatie perikelen

Ongelezen bericht#1 » 27 mei 2013 18:23

Geachte Club Race Commissie,

Bedankt voor het leuke evenement. Ik heb me weer kostelijk vermaakt, alles heel gehouden en nog een beker mee mogen nemen in de DueVolvole.

Toch heb ik me WEER lopen ergeren aan bepaalde qualificatie perikelen. Mijn overbuurman vond het namelijk nodig om op zaterdag zijn qualificatie opeens 11 seconden langzamer te rijden dan zijn snelste tijd op vrijdag. Het erge vond ik nog dat hij doodleuk zijn snode plannen kwam vertellen en zondag trots zijn beker kwam laten zien. Dit terwijl een vriend van me van de 1e startrij mocht vertrekken en al zijn illusies zag verdampen toen hij er achter kwam dat menigeen toch een stuk sneller konden rijden dan ze hadden laten zien in de qualificatie. Rijders die pech hebben, valpartijen etc etc verwijt ik niks. Alleen de valsspelers die op oneerlijke wijze hun moment of glory van andere stelen.

Geen nieuw probleem, maar misschien wel een nieuwe oplossing. Waarom nemen we de tijden van vrijdag niet mee als qualificatie tijden. Mensen die zich inschrijven voor de trackday hebben zo 5 of 6 sessies om een tijd neer te zetten. Rijders die zich alleen voor de race hebben ingeschreven hebben er maar 2. Dan kan het ook nog gebeuren dat vrijdag de rijomstandigheden idealer zijn dan zaterdag waardoor de trackday rijders nog een extra voordeel hebben op de rijders die alleen zaterdag qualificeren. Toch heb ik het vermoeden dat de meeste rijders zich ook inschrijven voor de vrijdag. Dus treft deze oplossing maar enkelen.

Waarschijnlijk levert dit toch een eerlijker systeem op. Nu zijn er mensen die 2 qualificaties opofferen voor een plek in een langzamere klasse. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze 5 of 6 sessies opofferen voor een beker in een langzame klasse.

Ik hoop dat deze discussie opnieuw op gang komt en er een oplossing komt voor dit probleem. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zich hieraan stoort.

Met vriendelijke groet,

Een rijder die trots is om met 98pk 3e te worden in de snelste 2kleppers klasse!!

Ramón Versteegh

Rules
donateur
donateur

Re: qualificatie perikelen

Ongelezen bericht#2 » 27 mei 2013 19:30

Ramón, nog gefeliciteerd met je mooie derde plek :good:

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die op zo'n manier een prijs willen winnen en er dan ook nog trots op zijn. Ieder jaar komt dit item weer boven drijven.
Ik ben trotser op een snelle tijd en mooie race en dan kan ik best als 20ste eindigen (of zelfs niet finishen zoals gisteren).

In de Open B lijkt het ook op zo'n spelletje. De snelste kwalificatietijd op zaterdag is 2.01. In de race rijden de eerste 6 rondentijden lager dan 2 minuten.
Het hoeft geen opzet te zijn, maar de winnaar rijdt in de race 8 seconden sneller dan in de training. Wel frappant, zoiets.

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Hayawim

Ongelezen bericht#3 » 28 mei 2013 18:43

Vroeger twijfelde ik veel, tegenwoordig weet ik dat niet meer zo zeker.......
'91 900SS "racer"
'05 S4R

co kroon
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#4 » 28 mei 2013 19:08

dit is al jaren een trend , ik kon door motorische problemen slechts 2 kwalificatie ronden rijden op zaterdag, toch een 2.01 kunnen rijden en stond op plek 2
in de open B. De latere winnaar reed in de race 1.54 en had als kwalificatie 2.02 gereden !!??
maar sterker nog ....op vrijdag met de trackday al een 1.51 dus 11 !!! sec langzamer in de kwalificatie , tja dan zijn je bedoelingen duidelijk
ik reed in de race een 1.58 en rij normaal in de A (achterin) Ik probeer altijd mijn pr te verbeteren , dan maar achteraan in welke klasse dan ook, daar put ik meer plezier uit dan bewust inhouden met de kwali en zo een podium pakken...........

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#5 » 28 mei 2013 20:02

Wat een zielige figuren, bah.

Ik heb er de ballen verstand van en ik heb geen notie van wat de tijdsverschillen tussen de rijders onderling zijn en binnen hoeveel seconden iedereen over de streep komt.
Echter, als het verschil tussen kwalificatie en race resultaat meer dan (ik roep maar iets) 8 seconden bedraagt, dan weet je toch dat er bewust genaaid wordt?
In een race kun je je tijden natuurlijk wel "iets" verbeteren omdat je je optrekt aan een ander maar als je er bijna 10 seconden vanaf snoept en je in een paar rondes van de achterhoede helemaal naar voren werkt en een enorme voorsprong haalt, dan is het toch evident?
Eruit met die figuren en DISQ achter hun naam. Blijf gewoon thuis. Daaaaag!

cvhooij

Ongelezen bericht#6 » 28 mei 2013 20:13

Zat op de tribune met Mark, en was na een rondje een beetje, en na 2 rondjes helemaal duidelijk. Gaat helemaal nergens over.
Aan de ene kant denk ik: ach, als je blij bent met zo'n beker. Maar aan de andere kant: heel erg zielig.
Voor het publiek niet leuk, maar vooral voor de overige rijders een sneue vertoning.

Groet,
Corné

DUCATI Monster 1100 Evo
Ducati Monster 696+ (juli 2010 - oktober 2014)

“The major building block of the universe is stupidity.” F.Z.

Rules
donateur
donateur

Ongelezen bericht#7 » 28 mei 2013 20:51

848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen bericht#8 » 28 mei 2013 21:49

Haha wat een enorm trieste manier van een beker winnen. Dan is er echt iets mis in je behoorlijke ruk leven. Damn! Snap je irritatie volledig.

kleibos

Ongelezen bericht#9 » 28 mei 2013 21:59

DUCATI 749.

Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#10 » 28 mei 2013 22:24

er was in de desmoquatro ook zo`n gat te zien en de heren die 1 en 2 werden rijden namelijk ook ONK, zat 5 sec verschil met de semi amateur tussen, dat is in de hoogste klasse een best gat.

afijn, het is iedere jaar wel dat iemand loopt te klooien voor en prijs, als de start opsteling er zondag morgen hangt is het vroeg zat..tijd genoeg om vrijdag en zaterdag met elkaar te vergelijken.

riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012

http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

splishysplashy

Ongelezen bericht#11 » 28 mei 2013 22:26

ik ben nog helemaal niet thuis in dit gebeuren, maar echt gezellig lijkt me dit niet. en ook zeer frustrerend.

bahbah

oude motoren: Hondacr250 1999, Hondacrf250 2006
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796

Rules
donateur
donateur

Ongelezen bericht#12 » 28 mei 2013 22:38

Ach, ik rij er niet met minder plezier om. Maar het is jammer dat sommige mensen zo onsportief zijn. Mij zal het verder niet veel boeien, maar als iemand mij verteld dat hij/zij dit van plan is, dan kan ie de wind van voren krijgen en zal ik zeker kijken of ik via de jury ofzo iets kan doen.

CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert

surfroy01

Ongelezen bericht#13 » 29 mei 2013 08:29

Ik zou er niet eens aan denken om zoiets te doen maar nu ik het weet vraag ik mij af, hoe doe je dat? Waar laat je seconden liggen, hoe weet je hoeveel seconden je langzamer rijdt, nog best knap denk ik om dat voor elkaar te krijgen, ik ken maar 1 stand op een circuit zo hard mogelijk om de (uh mijn) snelste tijd te realiseren.

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

co kroon

Ongelezen bericht#14 » 29 mei 2013 10:29

laptimertje op je motor helpt je al een heel eind op weg , om seconden te laten liggen

surfroy01

Ongelezen bericht#15 » 29 mei 2013 10:58

Pffff :blush: kun je nagaan wat een groentje ik ben, daar zou ik dus ook al niet aan denken........ nu snap ik waarom ik geen wedstrijden rijd :grin:

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

co kroon

Ongelezen bericht#16 » 29 mei 2013 12:12

Ligt eraan met welke instelling je van huis gaat, ik zou ook graag wel een keer op het podium willen staan
maar om daar zulke capriolen voor uit te halen, 1.51 op vrijdag en 2.02 op zaterdag !! Dan zou mij zo`n beker weinig voldoening geven
wellicht dat de eventuele sponsoren er wel blij mee zijn,
ik probeer altijd op de grens van mijn kunnen te rijden . wist eigenlijk zaterdag avond al, ondanks dat mijn vrienden zeiden..Oh misschien podium morgen....
dat er weer wat tussen stonden die langzaam getraind hadden, dat zagen wij al aan de tijden van vrijdag !!!
en ik heb gelijk gekregen , maar wel lekker gereden. Want na de 1e kwali slechts 2 ronden gereden te hebben, leek het erop dat ik helemaal niet meer in actie zou kunnen komen. Maar toch de boel op de rit gekregen en zondag toch kunnen rijden, heb nog nooit zo`n spannende opwarm ronde gereden
Het spookte maar door mijn hoofd blijft ie heel , blijft ie heel.......... :devil:

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#17 » 29 mei 2013 13:57

co kroon

Ongelezen bericht#18 » 29 mei 2013 15:15

ha ha klopt, hebben net de olie en grofzeef bekeken, toch ijzerdeeltjes gevonden...... :angry:
wellicht toch lagerschade , waar we zaterdag al bang voor waren, blok toch maar uit elkaar, dus voorlopig zit het seizoen erop :cry:

Rich
donateur
donateur

Ongelezen bericht#19 » 29 mei 2013 15:37

Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk

Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Rich
donateur
donateur

Ongelezen bericht#20 » 29 mei 2013 16:03

Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk

Made in Italy
PR Assen 1:59.041

hawa ncr
donateur
donateur

Ongelezen bericht#21 » 29 mei 2013 18:22

Waarschijnlijk een hele domme opmerking van mij, maar is het niet zo dat bij een snellere kwalificatie tijd deze personen gewoon meer vooraan gestart waren en daardoor met een nog groter verschil gewonnen hadden.
Wat ik uiteraard wel begrijp dat het heel vervelend is wanneer je denkt een serieuze kans op een podiumplek te hebben en deze eigenlijk kansloos is..

Ducati 900sl 1992
Ducati 1000ds supertwin circuitracer

Hayawim

Ongelezen bericht#22 » 29 mei 2013 18:58

'91 900SS "racer"
'05 S4R

hawa ncr
donateur
donateur

Ongelezen bericht#23 » 29 mei 2013 21:00

Ok, je mag dus eigenlijk gewoon niet in de open klasse meerijden wanneer je te goed bent.. (en begrijp dus ook dat deze truc alleen uit te halen is in deze klasse ?)

Ducati 900sl 1992
Ducati 1000ds supertwin circuitracer

Hayawim

Ongelezen bericht#24 » 29 mei 2013 21:39

'91 900SS "racer"
'05 S4R

jan buijk
Contacteer:

Ongelezen bericht#25 » 30 mei 2013 11:31

ZAC # 10
OW-CUP # 70