Laden...

het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR.

Ducati Club Race

Moderator: Ducati Club Nederland

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht#51 » 18 jan 2012 16:40

ehh... in principe dient alles wat door het bestuur (of een bestuurslid) besloten wordt openbaar gemaakt te worden.
Dingen worden in vertrouwen tegen een ander verteld, maar als je gewoon een bestuurslid belt dan krijg je het verhaal óók te horen?
Een soort "contradictio in terminus" is dat toch?

Kortom: geef gewoon openheid van zaken jongens...

(overigens weet ik, net als veel anderen intussen, ook al langer meer...)

Daan van den Brink
donateur
donateur

Ongelezen bericht#52 » 18 jan 2012 16:43

Daan van den Brink
ST2

"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten” (Jules Deelder)

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#53 » 18 jan 2012 16:45

Dottore Desmo
Contacteer:

Ongelezen bericht#54 » 19 jan 2012 00:18

Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#55 » 19 jan 2012 08:17

idd die clubrace komt er, koste wat het kost.

riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012

http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

Rich
donateur
donateur

Ongelezen bericht#56 » 19 jan 2012 09:34

Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk

Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#57 » 19 jan 2012 11:13

meestal zitten er aan een verhaal waar 2 partijen scheiden 2 verhalen...

dus waren de afgetreden commissie leden ook aanwezig om hun kant te vertellen ?

of wordt het verhaal van bestuur aangehoord en is dat dan de waarheid ?

kan je wel leuk een mail sturen naar bestuur,krijg je een antwoord,maar stuur dan ook de anderen een mail en trek dan conclusie`s..

dat is de meest eerlijke weg...

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011

MonsterS4Paul
Contacteer:

Ongelezen bericht#59 » 19 jan 2012 15:50

Beste Forum schrijvers en lezers,

Ik BEN afgelopen zondag in Huizen geweest om mijn licht op te steken bij de DCN. Ik heb de voorzitter gesproken over dit issue, en wat ik er van vind.
Ik zal jullie de details besparen, maar ik denk dat er 2 dingen moeten gebeuren:
1- op zeer korte termijn een ingelaste ALV
2- Zorgen dat de Clubrace in 2012 kan plaatsvinden (in welke vorm dan ook)

Als dit niet primair op de agenda van de DCN komt zal de richting met toenemende mate door het dagelijks DCN bestuur bepaald worden. Met alle brokstukken van dien.

Ik wil jullie allemaal stimuleren om een gezonde discussie te voeren over de DCN. En dit heeft m.i. niets te maken met de "vuile was buiten te hangen" , (of zijn jullie bang dat een paar KAWA rijders de discussie hier gaan opleuken ..??)

Gr,

Paul

Peter65
donateur
donateur

Ongelezen bericht#60 » 20 jan 2012 14:22

Inmiddels is deze discussie al enige tijd gaande en zijn er (gelukkig) meerdere kanten van dit verhaal belicht. Sinds vandaag staat er namens het bestuur van DCN een reactie op de DCN-website, met daarin uiteraard hun kijk op deze situatie. Dus voor iedereen die het bestuur in deze discussie tot nu toe heeft gemist of die geinteresseerd is in 'de andere kant van het verhaal':

SPONGEBOB
via ducatifora.com/doneren
Contacteer:

Ongelezen bericht#61 » 20 jan 2012 15:02

misschien niet handig, maar ik MOET even iets kwijt.

alleen het gevoel al, dat ik wel goed moet nadenken wat ik hier post, totaal nieuw voor me!!

voordat ik verder ga wil ik wel even duidelijk stellen dat alle bestuursleden (en vrijwilligers) mijn respect hebben.
respect omdat deze mensen zich inzetten voor, in dit geval, de DCN.
afbranden is heel simpel, maar geef ons leden daar dan ook geen reden toe!!!

ONZE (de leden) Ducati Club Nederland WAS een grote familie, dat gevoel ben ik, helaas, al enige tijd kwijt.
vraag me af waar dit gevoel bij mij vandaan komt.
ook ik was op de nieuwjaars borrel (die in het verleden toch wel wat drukker bezocht werd)
en heb tevergeefs gewacht op de nieuwjaars toespraak van de voorzitter, een gemiste kans denk ik.
ik vind het veel te makkelijk om face to face zaken uit te leggen aan een clublid.
je kunt je kennis als bestuurslid aanwenden in de mate die je nodig acht tijdens zo'n gesprek.
zojuist ook op de DCN site de "uitleg" van het bestuur gelezen, wat ik er van denk.....?

WAAROM zou je als bestuur geen info via het forum geven?? (en dat had de zojuist gegeven verklaring op de site kunnen zijn)
dat hoeft niet alle details te omvatten maar JUIST dit forum heeft een groot en direct bereik.
tuurlijk zal er dan gereageerd worden op alle mogelijke manieren, maar openheid valt uiteindelijk niet te weerleggen!
is het dan zo als het nu gaat beter, dat er hier en daar "gelekt" wordt?
sommige hebben enige info en zeggen dan IK zeg nix, ik wil geen onrust stoken binnen de club
ik heb nieuws voor iedereen, juist NU hebben we onrust binnen (en zelfs buiten) de club.

ik ben het met Paul eens, alleen had deze ALV NU moeten plaatsvinden, met alle betrokken partijen aanwezig.
er is wat mij betreft iets teveel commotie geweest binnen de club in het afgelopen jaar.
dat had een heftig potje opgeleverd, maar hallo, wij (de leden) hebben daar toch ook een beetje (stem)recht op dacht ik zo.
sterker nog, het bestuur staat in dienst van de club, en de club niet in dienst van.....

tot hier mijn, merk toch wel emotionele, relaas

:sunglasses:

p.s.

STEL, vandaag is het einde van de DCN, stop ik met mijn hobby? doe is ff niet zo achterlijk, natuurlijk niet!!
er ontstaan binnen een oogwenk nieuwe clubs, mensen die bij- en met elkaar deze hobby voortzetten.
mensen die het LEUK hebben met elkaar, DAT is de insteek en niets, maar dan ook niets meer dan dat.

Ciao :sunglasses:

have a nice D day

sponsor

Bartnuland

Ongelezen bericht#62 » 20 jan 2012 16:26

Ik vind ook dat het een en ander best via het forum meegedeeld kan worden vanuit het bestuur. Het forum is ten slotte ook in beheer van de DCN en er is niet voor niets een deel met mededelingen vanuit het bestuur. Ik vind het onzin dat er dan gezegd wordt dat er veel niet-leden op het forum komen. Net alsof de DCN-site alleen door leden bekeken wordt. Maar alles bij elkaar wordt er alleen gezegd dat beide partijen het niet inhoudelijk met elkaar eens waren. Dus ik weet nog steeds niet waar het over gaat. Ik heb met dit soort gelegenheden wel wat ervaringen van andere clubs, waarbij dan alle leden een brief kregen waarin alles werd uitgelegd en waarbij men ook gevraagd werd om naar een extra ledenvergadering te komen waarbij men dieper op de zaken inging. Zo moeilijk is dat niet.

Everyone should believe in something, I believe I'll have another beer

hans851

Ongelezen bericht#63 » 20 jan 2012 17:52

Ducati 996

adje34

Ongelezen bericht#64 » 21 jan 2012 13:26

Ben het ook helemaal eens met nu een ALV te doen, ben ook bang dat het bestuur dan mischien op moet stappen dus kortom hij komt er toch niet!(crc commissie is al weg)
Zij zullen echt niet hun eigen ruiten ingooien denk ik hoor, want als de leden mogen beslissen en er openheid geweest is van zowel de crc commissie en het dcn bestuur,
Dan is de uitkomst wat de leden willen, en onomkeerbaar.(dus heeft de crc commissie of het dcn bestuur daar geen invloed meer op)
Dit is volgens mij de meest eerlijke weg heb heel erg het gevoel dat het een politiek spelletje aan het worden is en niemand weet wat er echt aan de hand is of geweest!!!
Kijk naar de politiek in nederland ze volgen allemaal hun lijsttrekker/voorzitter en knikken ja en amen ben bang dat ook aan de hand is bij het dcn bestuur!
Ik hoop dat de dcn weer een gezeligge club mag worden met gelach en blijde vrijwilligers die ook gewaardeerd worden om hun inzet en eigen mening uit ervaring bij de dcr!!

Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#65 » 21 jan 2012 16:40

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011

MonsterS4Paul
Contacteer:

Ongelezen bericht#66 » 21 jan 2012 23:13

Ik wordt al misselijk van het idee , van de leden versus het bestuur...
Dit kan toch niet waar zijn in 2012...
Stelling van zeer snel een ingelaste ALV blijft staan.
Anders stevenen we af op een DCN 2.0

Ik ben van mening dat openheid nu geboden is , en censuur in welke vorm dan ook , ongepast is.
Bestuur is er voor en door de leden!

Ciao Paul Hypermotard , intussen.

JFPantah
donateur
donateur

Ongelezen bericht#67 » 22 jan 2012 09:29

Twee cilinders zijn genoeg, vier verpesten het karakter.
(Duc 620 ie Monster Capirex , Duc 600 Pantah, Duc ST 4, Triumph Thruxton 900 cafe racer)

Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#68 » 22 jan 2012 11:07

Kijk niemand is onmisbaar,
maar we willen ook niemand missen.
Wij leden vormen met z'n allen de DCN,
Dus de DCN zijn wijzelf.
Laten we dus elkaar binnen de club zo behandelen
zoals wijzelf behandeld willen worden.

je bedoeld als mensen ?

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011

ObeLex
donateur
donateur
Contacteer:

Ongelezen bericht#69 » 22 jan 2012 13:10

Ik snap niet waarom de "ouwe jongens, krentebrood" of, zoals ze het hier zeggen "alte buben, weihnachtstollen" mentaliteit verdwijnen moet op het moment dat een club wat groter wordt. Totale onzin. Juist de bedrijfsmatige aanpak stuit , zoals iedereen het nu merkt, op veel weerstand. Natuurlijk moet je je zaken goed voor elkaar hebben, maar we zijn toch niet achterlijk met z´n allen?

Ik ben er van overtuigd dat een "vriendelijker" aanpak veel beter scoort, dan de "Steven ten Have aanpak".

Een kleine verzameling van mijn

Dottore Desmo
Contacteer:

Ongelezen bericht#70 » 22 jan 2012 16:28

Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

John Dark
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#71 » 22 jan 2012 16:36

LUID EN DUIDELIJK.

Niets aan toe te voegen.

Lach ook eens als je thuis bent.

nikonduc
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen bericht#72 » 22 jan 2012 17:31

nou, ik wel. Jan begint al met het uitspreken van het feit dat, ondanks zijn betoog, er nog steeds mensen domweg? voor zich uit zitten te posten. Maar wat had je dan verwacht?, ik leg een betoog neer en verder moet ieder z'n klep houden?

Dan over de'feiten', zoals jij dat noemt. Dat Ton zelf is opgestapt noem jij een feit?? Ik was ook op die vrijwilligers bijeenkomst en je zou ook een andere conclusie kunnen trekken.
Een extra ingelaste alv organiseren en daarvoor even de secretaris mailen? Pak de statuten er even bij, zou ik zeggen. Om dat te organiseren dien je een handtekeningenlijst te overhandigen waarbij minstens 10% van de leden deze getekend moet hebben. En hoe denk je als simpel lid die 440 mensen te bereiken? Dan is eventueel dit forum wel handig...........
Dit bestuur doet geen mededelingen op dit forum? Ik kan je, ook van dit bestuur, een aantal mededelingen laten zien die ze op dit forum geplaatst hebben. M.a.w. de feiten zoals jij dat noemt zijn op dit punt JOUW feiten. Een forum zoals deze is ook bedoeld om te kunnen discussiëren. En jawel, daarbij is soms de nuance zoek en ook dat kan op een forum. En een club als de onze gaat echt niet 'naar de kloten' zoals jij dat genuanceerd uitdrukt...........De DCN heeft meerdere stormen overleeft en gaat dat met deze ook doen. Dit bestuur heeft een aantal zaken uitstekend op de rails gezet :good: , alle respect daarvoor want dat was niet makkelijk. Maar het lijkt er ook sterk op dat men in sommige opzichten de realiteit uit het oog verliest. Er zijn momenten dat je als bestuur op bepaalde momenten wat flexibiliteit aan de dag moet leggen in de omgang en omgangsvormen. M.a.w. bruggen bouwen i.pv. kloven slaan. In hoeverre zou je als bestuur notie moeten nemen van bijv. zoiets als dit topic? Kijk eens naar het aantal namen die de moeite hebben genomen om op dit topic te reageren. Leg daarnaast dan het ledental van onze DCN. Die verhouding is voor mij nou niet bepaald reden om 'misselijk van te worden'.
Het is gewoon jammer dat dit bestuur (ik heb het niet over schuldvraag) een aantal incidenten heeft gehad in relatief korte tijd. Sommige daarvan waren inderdaad bittere noodzaak (is mijn bescheiden mening) en sommige waren volstrekt overbodig en onnodig. En ik denk dat de discussie over de laatste zaken gaat........Vanuit de basis niets mis mee, ook zonder alv.......... :smile:

Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen bericht#73 » 22 jan 2012 18:29

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011

co kroon

Ongelezen bericht#74 » 22 jan 2012 18:49

Donald
Contacteer:

Ongelezen bericht#75 » 22 jan 2012 19:54

Ik hou het niet langer, ik ga ook maar eens reageren.

In dit topic behandelen we grofweg 3 onderwerpen:

1 de inhoud, wie heeft er gelijk.
2 hoe gaan we bij de dcn met elkaar om.
3 op welke manier moet het bestuur met de leden communiceren

Ad1: los van het feit dat de meesten van ons hier geen echt oordeel over kunnen geven omdat ze maar een kant van het verhaal kennen, en/of onvoldoende op de hoogte zijn over de financiele en organisatorische randvoorwaarden bij het organiseren van de clubrace, is het totaal onbelangrijk wie er gelijk heeft. Het is bij iedere organisatie juist heel goed wanneer mensen verschillende opvattingen hebben, dat houdt de betrokkenen scherp en dwingt ze tot het nemen van goede besluiten.

Ad2: hier zit het echte probleem. Als ik goed heb geteld hebben de afgelopen 3 jaar zo'n 15 vrijwilligers met een conflict of uit onvrede hun werk voor de club er bij neer gelegd. Hier lag telkens een verschil van inzicht over de inhoud aan ten grondslag. Een vrijwilliger blijft alleen zijn of haar tijd en energie in het werk steken wanneer hij daar plezier in heeft. En dat plezier hangt vooral af van de waardering en respect wat er voor jouw inbreng is Blijkbaar is in al die gevallen dat plezier niet meer aanwezig. Natuurlijk moet een bestuur besluiten nemen, maar het kan niet zo zijn dat daardoor voortdurend mensen opstappen. Ik heb dit verhaal niet vandaag bedacht. Toen ik 3 jaar geleden mijn opstappen na 7 jaar (vice)voorzitter te zijn geweest in de alv toelichtte heb ik vrijwel hetzelfde gezegd.

Ad3: het formele kanaal waarbij de leden zich kunnen uitspreken over het beleid van de club is natuurlijk de alv. Je kunt echter voor het communiceren met je leden niet meer om de digitale media heen. Ik vulde dat in door niet mee te doen aan de discussies, maar wel zoveel mogelijk de feitelijke informatie te geven. Zo voorkom je dat er allerlei indianenverhalen ontstaan. Wanneer je als dcn lid echt invloed wilt hebben kun je hopen dat het bestuur meeleest op het forum, maar de alv is dan toch effectiever. Digitale besluitvorming geloof ik niet in; het is voor velen toegankelijk, maar je mist de inhoudelijke discussie (zie ad1). Er kunnen dan mensen meestemmen die totaal niet op de hoogte zijn van de inhoudelijke kant.

Hoe nu verder? Volgens mij is het enige kanaal dus toch de (extra) alv. Als je je echt verantwoordelijk voelt en wat wilt veranderen is dat het enige kanaal. Ik zal er in ieder geval zijn. De clubrace zal er best wel komen, al is dat zonder kennis en ervaring op het gebied van het racen best wel een lastige opgave.

Ciao
Donald