Onderdelen, o.a. distributieriemen waar ? OEM of niet ?

SS350 t/m SS1000DS.
midlifeduc

Onderdelen, o.a. distributieriemen waar ? OEM of niet ?

Ongelezen berichtdoor midlifeduc » 18 jul 2018 07:45

Ik vroeg waar de meesten hier hun onderdelen halen.

O.a. distributieriemen (timinbelts) en gebruiken jullie OEM parts of niet ?

Grtz.

TinTin
donateur
donateur

Re: Onderdelen, o.a. distributieriemen waar ? OEM of niet ?

Ongelezen berichtdoor TinTin » 18 jul 2018 08:26

Remco van Motorhuis Zwolle (vml Aral motorservice) verkoopt volgens mij onderhoudssetjes en losse spullen voor zeer schappelijke prijzen
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

midlifeduc

Re: Onderdelen, o.a. distributieriemen waar ? OEM of niet ?

Ongelezen berichtdoor midlifeduc » 18 jul 2018 18:21

Mischien goede online shop die jullie gebruiken, omdat ik zelf in Belgie woont en de dichtste ducati dealer in Gent zit. 'k Was eigenlijk op zoek naar goede handelaars over het net die goed spul aanbieden aan redelijke prijzen. OEM is goed, maar aftermarket kan even goed zijn eventueel op het vlak van filters, timingbelts e.d. (de onderdelen die courant nodig zijn voor een klein/groot- en/of tussentijdsonderhoud).

Als ik bij Stein Dinse kijk naar bijvoorbeeld de timingbelts van het merk Dayco heb je voor om en bij de 48 euro twee nieuwe riemen, een heel verschil met OEM of ander merk waar je al snel 100 euro voor twee stuks neertelt (meer als het dubbele).
Heeft iemand ervaringen met de Dayco riemen. Mijn idee is dat een gekende shop als Stein Dinse er zich toch niet zal aan wagen om een minderwaardig produkt in de markt te zetten, op langere termijn bereiken ze daar niks mee.

Iemand hier een idee over, ervaring mee ?

Zeker als je weinig met de Duc rijdt en om de twee jaar nieuwe belts wil leggen is dit een zeer aantrekkelijk alternatief voor tussentijdse olie en riemenwissel tot je terug aan de km's zit om een grotere onderhoudsbeurt bij de Dealer uit te laten voeren.

Het kleinere werk, olie, oliefilter , remolie, luchtfilter (riemen heb ik nog niet gedaan, maar moet ook wel gaan lukken als ik het een keertje onder toezicht gedaan heb) durf ik mij zelf wel aan wagen. Het betere (en duurdere onderhoud, kleppen regelen en dergelijke....) laat ik (met veel respect voor hun kunde en kennis) aan de professioneel over .
Maar intussentijd, omdat ik weinig rij, wil ik de fiets wel een goede bruikbare conditie houden en met een kleine tussentijdse onderhoudsbeurt uitvoeren moet zelf wel kunnen (en is op zich wel eens een leuke afwisseling van het bureauwerk).