Laden...

Raar bijgeluid blok

SS350 t/m SS1000DS.
OttoDesmo
via ducatifora.com/doneren

Raar bijgeluid blok

Ongelezen bericht#1 » 17 jul 2017 11:34

Hi allemaal,

De afgelopen tijd heb ik aardig wat aan mijn 900 SS gedaan, onder meer dB killers gemonteerd (ik woon in centrum A'dam...), nieuwe banden en de koppelingmod zoals deze beschreven is op diverse fora. Dit laatste om te checken of het werkt en of mijn korf en platen nog bruikbaar zijn. Ik heb ipv de onderste stalen plaat een oude plaat met voering toegevoegd en gemeten (de stapel komt +0.4mm uit), waarna de koppeling mooi stil is, en goed aangrijpt. Tot zover vrolijkheid.

Maar: nu de uitlaten en koppeling een stuk stiller zijn valt een ander geluid op dat er volgens mij niet in hoort. Het klinkt als een lichte ratel die met de toeren mee omhoog gaat (rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr). Ik denk zelf aan een lager, maar kan niet zeggen of dit een lager van het koppelingshuis is of bv een lager van een tandriemspanner. Of misschien zelfs de alternator (hoewel het meer uit de rechterhelft lijkt te komen).

Voor een geluidsfragment:

Herkent iemand dit geluid? Ik hoor het graag!!

Otto

'15 Scrambler Icon - '96 900 SSC - '78 500 Sport Desmo

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Re: Raar bijgeluid blok

Ongelezen bericht#2 » 17 jul 2017 11:41

Ik kan niet echt iets raars ontdekken.
Bedoel je dat "plastic" roffeltje (geen metalen/blikken geluid) ?

OttoDesmo

Ongelezen bericht#3 » 17 jul 2017 13:02

Dat bedoel ik ja! Misschien is er dan niets aan de hand? Het klinkt mij een beetje als een speelkaart tussen het wiel van een fiets...

Dat krijg je met dat koppelingskabaal, je hoort niets anders meer.

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#4 » 17 jul 2017 13:17

is het niet gewoon het geroffel in je (open?) luchtfilters, dat ge-plopplopplopplop.
Of lekt 'ie ergens in die omgeving?

En als je 'm eens (kort) rondgooit met de dodemansknop erop?
Dan wordt dat geluid in ieder niet overstemd door je uitlaten (zal wel een knalletje opleveren als je 'm dan ineens wel moet starten).

OttoDesmo

Ongelezen bericht#5 » 17 jul 2017 13:25

Dat denk ik niet - het klinkt wel echt mechanisch en komt meer van het blok vandaan. Kan wel eens luisteren met een schroevendraaier aan het oor, eens zien of ik het wat beter kan localiseren.

OttoDesmo

Ongelezen bericht#6 » 24 jul 2017 14:32

Hmm, van luisteren met een schroevendraaier wordt ik niets wijzer. Ook met dodemansknop om doet ie het lijkt het. Wel hoor ik het geluid niet bij koude start, het lijkt er dan na een seconde of 20 in te komen. Ik denk dat ik nu eerst eens de koppelingsplaten eruit haal (het geluid viel me voor het eerst op na de DIY koppelingsmod met een extra voeringplaat), eens kijken of het dan blijft.

Otto

Mostro1994

Ongelezen bericht#7 » 24 jul 2017 20:03

Even je Db killers eruit en dan starten? Hij krijgt nu iets meer tegendruk waardoor hij ook anders klinkt.