Geweldig rijdende SS 750, uitbreiden met K&N?

SS350 t/m SS1000DS.
NIESJE27

Geweldig rijdende SS 750, uitbreiden met K&N?

Ongelezen berichtdoor NIESJE27 » 05 jun 2017 00:21

Hoi allemaal,

Mijn supersport 750 rijd heerlijk en heeft een mooi geluidje. Maar ik hoor veel positieve reacties over een K&N luchtfilter met open deksel. Wat is jullie ervaring hiermee en is het te doen om de carbs zelf af te stellen? Of is dat beter om zelf niet aan te beginnen..
Ducati 750 SS 92

OttoDesmo
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren

Re: Geweldig rijdende SS 750, uitbreiden met K&N?

Ongelezen berichtdoor OttoDesmo » 17 jul 2017 11:39

Hmm, if it ain't broke.... Ik heb zelf een K&N, de twee snorkels van de airbox en een Dyno 2 kit. Loopt erg goed, maar is in het verleden wel een keer goed afgesteld en dat moet wel.

Heb dezelfde configuratie ook op mijn M900S gezet, en dat maakte veel verschil - loopt een stuk agressiever en pakt (veel) beter op dan de ori settings. Daar heb ik ook een volledig opengezaagd luchtfilterhuis op geprobeerd maar dat vond ik niets - veel te veel herrie. Overigens vind ik de snorkels eraf nu ook al aan de lawaaige kant nu ik dB killers heb gemonteerd. Maar dat ga ik nog oplossen door die killers iets te bewerken voor iets meer uitlaatvolume...

Otto
'15 Scrambler Icon - '96 900 SSC - '78 500 Sport Desmo

Duclaasie

Re: Geweldig rijdende SS 750, uitbreiden met K&N?

Ongelezen berichtdoor Duclaasie » 28 jul 2017 20:39

Smaken verschillen. Ik rijd van begin af aan ( 6 jaar) met opengezaagde luchtfilterbox, K&N filter en open uitlaten. Persoonlijk vind ik dat een Duc hoort te brullen, en dat doet ze met deze configuratie zeker!

Qua afstellen zou ik het laten doen, weet je zeker dat het goed is en ze niet per ongeluk te arm staat met alle gevolgen van dien.
Proud to be Loud