Laden...

900SS 1997

SS350 t/m SS1000DS.
Stennis

900SS 1997

Ongelezen bericht#1 » 19 nov 2016 21:32

Goedeavond,

ik heb sinds een paar weken een 900SS van 1997.
Kilometerstand 78819 en aangezien ie over de 215 gaat op de teller met mij er op (1m94 en 104 kilo) toch stevig getuned vermoed ik.
De Ducati is mijn eerste blinkende motor.
Heb nog een BMW R100CS (winterbak) en Guzzi Le Mans II (I look) en een Vespa P200E allemaal goed gepatineerd maar rijdend.
Switchen van motor is elke keer weer spannend en vraagt toch wat aandacht tijdens het rijden.

De Ducati verbruikt wat olie en volgens de verkoper was dit omdat de voetpakking lekte.
Ik heb de boel een keer schoongemaakt en volgens mij zweet de carterontluchting een beetje aan de aansluiting op het carter.
Ik heb de ontluchtingsfilter schoon gemaakt.

Ik vermoed dat de oliekeerring achter het kleine tandwiel wat lekt.
Ik ben 3 weken geleden bij de Ducati dealer geweest en daar bekijken ze mij alsof ik van Mars kom met mijn vragen over een 900SS. Ze konden op de oude tekening geen oliekeering vinden en ik ook niet (heb hem toch echt gezien).

Verder hebben ze voor mij 2 rubber ringetjes besteld voor op de stand van de koppeling.
Vandaag hadden ze het nog niet binnen.

Ik heb de meeste zaken aan de BMW, Guzzi en Vespa zelf gedaan (blok Vespa en Guzzi gereviseerd) en ben eigenlijk benieuwd waar je het beste materiaal kan bestellen. Ik ken Stein Dinse maar zijn er andere online winkels waar ze materiaal hebben voor dit raspaard.

Ik ben dus op zoek naar volgende onderdelen:
1.Rubber ringetjes op de drijfstang van de koppeling (nummer 30 op de tekening)
2.Oliekeering achter het kleine tandwiel (nummer onbekend)
3.Een revisiesetje voor de koppelingscylinder (bestaat dat? Voor de Brembo's op de BMW heb ik dit een keer voor een 15 euro gehad)

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.
Groet Hans

Duclaasie

Re: 900SS 1997

Ongelezen bericht#2 » 19 nov 2016 23:33

215 op de teller is niet bijzonder hoor. Zo lang je geen al te extreme tandwiel verhouding rijdt haal je dat makkelijk.

Proud to be Loud

Rob Troost
donateur
donateur
Contacteer:

Ongelezen bericht#3 » 20 nov 2016 07:18

1.standaard rubber ringetjes er uit halen en vergelijken. of bij een dealer
2.Oliekeering is een standaard maat, waarschijnlijk te lezen als het tandwiel er af is, anders er uit halen en nieuwe halen bij de lagerboer.
3.Een revisiesetje voor de koppelingscylinder is verkrijgbaar bij de dealer.
vraag me wel af bij wat voor dealer je bent geweest dat ze je niet konden helpen :shock:

Stoer en Aaibaar

Duconly

Ongelezen bericht#4 » 20 nov 2016 12:28

Hoi welkom hier,,,leuke spullen heb je,, op die BMW na dan.
Veel liefhebbers hier van de 900 SS. En een beetje olie verliezen, tja, ik zweet ook wel eens.

Ik heb een 900SSi, daar heeft de vorige eigenaar 250 mee gereden, op de teller.
boeit me verder niet 160 vind ik mooi zat op de snelweg.. ok..180 maar verder niet Tis geen Panigale.

Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Stennis

Ongelezen bericht#5 » 23 nov 2016 16:50

Alvast bedankt voor de antwoorden. Het is een gecarbureerde Ducati. De guzzi gaat lang zo snel niet. Die revisieset voor de koppeling heeft die een nummer? En ik lees vanalles over distributie riemen. Kent iemand een goede online shop?

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#6 » 23 nov 2016 17:39

waar zit je? Aral motorsservice in Zwolle levert mooie onderhoudspakketten incl riempjes voor een goede prijs

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"