Pagina 1 van 1

Startmotor opvoeren

Geplaatst: 17 okt 2014 14:16
door 716ss
Enkele jaren geleden heb ik eens een artikel gelezen in de strada over het versterken van de startmotor door er een koolstofborstelplaat in te zetten met 4 koolborstels.(van een suzuki dacht ik )
Heeft iemand dit artikel nog?

Groeten,

Simon

Re: Startmotor opvoeren

Geplaatst: 17 okt 2014 16:30
door ducmaniac
startmotor van de monster 796 heeft volgens mij 4 koolborstels.

Anders zet je een andere overbrenging erin. Het tasndwieltje op de startmotor kleiner levert meer kracht op. Maar de motor draait dan wel iets langzamer. De startmotor van de 1098 heeft helemaal geen los tandwieltje meer maar de as van de startmotor is het tandwieltje.

Re: Startmotor opvoeren

Geplaatst: 17 okt 2014 17:06
door rustige motorrijder
Sterkere accu (motobatt) en dikke start kabels.
En hij gaat rond of er geen weerstand meer in zit.
Zelfs met verhoogde compressie :smile:

Re: Startmotor opvoeren

Geplaatst: 17 okt 2014 17:40
door TinTin
draait ie niet snel genoeg? Zijn alle contacten mooi schoon? Zou anders een niet beter werken?

Re: Startmotor opvoeren

Geplaatst: 18 okt 2014 09:12
door DucATIRadeon
mogelijk hebben de grotere fietsen 4 koolborstels? mijn 1000DS lijkt dezelfde startmotor te hebben als onze M695 alleen heeft de 1000 starter ook nog eens een reactie arm tegen het verdraaien. EN ze hebben dezelfde accu's! dus goed mogelijk dat de zwaardere jongens wel meer koolstofborstels hebben...

Re: Startmotor opvoeren

Geplaatst: 22 jul 2017 22:06
door CGM

Re: Startmotor opvoeren

Geplaatst: 23 jul 2017 17:20
door OttoDesmo
Zie bericht Tin Tin - ik heb die dikkere kabels op mijn 900SS en die start als een malle! Eenvoudiger dan je startmotor aanpassen!

Re: Startmotor opvoeren

Geplaatst: 25 jul 2017 15:33
door Edwin 1000 ss
Hier nog iemand met dikkere kabels en een Lithium Ion accu van het merk Shido in mijn 1098 .

De startmotor draait gehoormatig bekant de helft harder rond in toerental .
Het afzwakken van de dashboard verlichting tijdens het starten is ook meteen verholpen .
Als de motor tegen zijn compressie slag aanstaat trekt de startmotor hem er direct doorheen .

Met dikke kabels uiteraard alles vervangen .
Dus de kabel vanaf de startmotor naar het startrelais en vanaf het startrelais naar de plus van de accu en de min kabel van de accu .
En overal dikke koperen kabelschoenen op monteren .


Een Shido Lithium Ion accu geeft 1 volt extra t.o.v. een normale standaard accu .
Tijdens het starten met een voltmeter er tussen zakt die met de Shido accu tot 11.5 Volt en met de standaart accu zakt die tot 10.5 volt .