Eerste ervaringen met Ignitech.

SS350 t/m SS1000DS.
Ducatinus
Berichten: 881
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 13 jun 2014 12:28

Wellicht leuk om te delen?

De eerste km's met de Ignitech ontsteking op mijn standaard 900SS zitten erop.

Zoals beloofd was de installatie daadwerkelijk Plug and Play, super,
Gewoon de Kokusans weg, Ignitech in mijn geval rechtop in de accubak naast de nieuwe en kleinere accu,stekkers inklikken en klaar.
Het enige aandachtspuntje is dat de USB kabel en de software beiden op COM3 moeten staan, de software stond dit niet maar heeft een tabje waarin je dit simpel kunt aanklinken, maar je moet het even weten.

Heb een curve geprogrammeerd van een Monsterforum als uitgangspunt om van daaruit verder te experimenteren.
Programmeren en overzetten ging probleemloos.

Bij de eerste keer wegrijden voelde ik gelijk dat er e.e.a. veranderd was. Veel minder trillingen.
Tijdens het rijden en warm worden was dit ook duidelijk merkbaar. Met warme motor is het verschil in de lage toeren nog meer opmerkelijk.
(Ik heb een curve waarbij in het gebied tot 5000 rpm veel veranderd is).
Ik merkte dat ik op mijn vaste ronde ( met vaste punten qua snelheid en versnelling) een aantal keren in een hogere versnelling bleek te rijden dan ik dacht en gewend was. Zo veel soepeler in de wat lagere toerentallen..
Het grootste verschil zit toch wel in het gemak en het gebrek aan trillingen waarmee de motor op toeren komt.
Het is een ander karakter , echt veel soepeler en makkelijker, accelereren vanuit lage toerentallen gaat echt boterzacht….je moet het ervaren.
Als je ziet dat de Kokusans binnen 1000 rpm van 6 graden voorontsteking naar 36 graden gaan kan je je wellicht voorstellen dat hier wel verbetermogelijkheden moesten zitten.

Ook reageert de choke nu beter. De "dwell time" van de bobines is ook instelbaar waardoor koud starten bij kouder weer beter zou moeten gaan.

Dit geheel kostte me evenveel als twee gebruikte Kokusans bij een bekende verkoper van gebruikte Ducati onderdelen.
Ik had eigenlijk 1 Kokusan nodig , nu ben ik het dubbele kwijt maar met de betrouwbaarheid van de Kokusans schijnt het niet zo heel best te zijn, zeker bij gebruik van startkabels, dus wellicht had ik er anders ook in de toekomst wel een keer een nodig gehad(?). Nu dus maar in 1 keer dit bedrag maar met meer mogelijkheden.
De mogelijkheden zijn echter bijna eindeloos, ( ook mogelijkheden schakellicht, TPS, neutraal switch enz,enz…) zodat ik deze bij eventuele verkoop ook zal overzetten op een andere motor.

Mocht je Kokusan kapot zijn, overweeg zeker de aanschaf van een Ignitech ontsteking, je zult niet teleurgesteld zijn.

Met dank aan Gajus voor het bestellen regelen.
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Zjanke
donateur
donateur
Berichten: 688
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:59
Locatie: Waalre

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Zjanke » 13 jun 2014 12:43

Klinkt interessant, toch maar eens inlezen :good:
Pr assen 1:52, de terugweg duurde 3 kwartier langer ;-)

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 931
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor 750sport » 13 jun 2014 21:07

Super man
dit is toch een mooie investering.
Heb je er ook andere bobines bij?

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Ducatinus
Berichten: 881
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 13 jun 2014 21:30

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
witzie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2011 19:10
Locatie: Burgum

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor witzie » 17 jun 2014 19:30

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, misschien dat ik het ook ga aanschaffen. Kan wel wat soepelheid onderin gebruiken met dat lichte vliegwiel van mij.
Honda CB125T '78, Kawasaki Z400J '81, Kawasaki Z700 '87, Kawasaki 250 Mach1 '72, Kawasaki ZL1000 '90, Ducati Paso 750 '90, Ducati 900ss '94, Ducati Paso 906 '90

Gebruikersavatar
Ducolaf
Berichten: 305
Lid geworden op: 14 mei 2008 17:26
Locatie: Twente omgeving
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducolaf » 18 jun 2014 15:21

Nou Ducatinus, als het installeren echt zo snel gaat, dan kom ik de ignitech dinsdag eens ophalen en vrijdag weer terugbrengen, doe ik een weekje alle zakelijke ritjes op de SS900 om te testen. . . . ;-) (Krijg je de van der Poel waardebon weer terug als dank voor het lenen)
Logic will get you from A to B
Imagination will get you anywhere
A. Einstein

Ducatinus
Berichten: 881
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 18 jun 2014 17:19

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Ducatinus
Berichten: 881
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 18 jun 2014 17:23

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Blokstra
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 okt 2012 14:51

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Blokstra » 18 jul 2014 22:55

Mag ik vragen met welke curve/settings van je Ignitech module je nu rijdt? Ik heb ook een Ignitech module, maar heb hem eigenlijk nog maar als plug and play (omdat ik 1 kapotte kokusan unit had). Maar nu wil ik wel eens gaan kijken wat ik er mee kan. En of ik de "driveability" kan verbeteren.
Ik hoor graag van je.

Ducatinus
Berichten: 881
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 19 jul 2014 18:25

Vooropgesteld: De Kokusans kennen 2 standen: 6 graden voorontsteking tot 2500 rpm en daarna de volle 36 graden.
Ze gaan dus in 1000 rpm van 6 naar 36 graden!!

Ik heb een aantal curves geprobeerd en merk wel degelijk verschil. Een licht progressieve curve lijkt het best te werken maar het effect blijft zonder een TPS sensor mede afhankelijk van de gasklep opening.
M.a.w., als je bij rustig gas geven een super curve hebt kan het anders zijn als je abrupt gas geeft, of andersom.
Daarom experimenteer ik met curves tot die bij mijn gemiddelde rijstijl passen.

Omdat ik niet weet of mijn pick ups wel helemaal goed staan, (ja ik weet het , gewoon checken, maar dat komt nog) ga ik na 5000 rpm voor de zekerheid ruim boven 36 graden zitten zodat ik zeker weet dat ik de meeste voorontsteking haal.

Verder start mijn 900SS het best met 8 graden voorontsteking i.p.v de 6 graden van de Kokusans.
Het kan best zijn dat jouw SS weer beter start met een ander getal. Default is een Cagiva 750 map met 10 graden voorontsteking.

De getallen:

1400 rpm: 8 graden
2000 :19
2500: 24
3000: 27
3500: 31
4000: 33
4500: 36
5000: 38
9000: 39


Succes !
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3795
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor mike900ssc » 11 nov 2014 18:44

Worden die dingen ook in nl verkocht?voorheen voor de 2 takten vanuit Tsjechië.maar das 10 jaar geleden
pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Ducatinus
Berichten: 881
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 11 nov 2014 18:47

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Rob Troost » 11 nov 2014 19:00

we kunnen wel weer eens kijken voor een inkoopactie.
heb ik een paar jaar geleden ook gedaan en dat leverde een leuke korting op :smile:
en kan er nu wel weer een paar gebruiken :hmm:
Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3795
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor mike900ssc » 11 nov 2014 20:13

Prijs is per stuk op de site?plug & play verder nog iets nodig?
pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 483
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor gajus » 11 nov 2014 20:28

Kabel om de Ignitech aan te sluiten op je PC en de stekkers om je pick ups aan te sluiten.
Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6215
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor TinTin » 11 nov 2014 20:29

Sachse is P&P... Ignitech moet je nog zelf je curve in prakken :crazy:
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 483
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor gajus » 11 nov 2014 20:31

Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Rob Troost » 11 nov 2014 20:42

Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6215
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor TinTin » 11 nov 2014 20:46

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3795
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor mike900ssc » 11 nov 2014 20:57

Curve maakt niet uit.daar koop je het immers voor maar 130 per stuk en je moet dan nog can alles er bij doen.vandaar de vraag.wat kost dan een complete set?even geen makkelijk manier om naar internet te gaan
pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 483
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor gajus » 11 nov 2014 21:05

Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 483
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor gajus » 11 nov 2014 21:21

Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
duc superlight
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 sep 2003 12:31
Locatie: Ruinen

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor duc superlight » 12 nov 2014 19:50

Ben ook wel te porren voor een Ignitech. :smile:

Mocht er een groupbuy komen, count me in!

Gebruikersavatar
mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3795
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor mike900ssc » 12 nov 2014 20:46

me 2
pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

RESTLESS
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2011 22:42

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor RESTLESS » 16 nov 2014 13:25

Als dit ook werkt voor een 1000 ss ds supersport wil ik er ook wel een :smile: