Eerste ervaringen met Ignitech.

SS350 t/m SS1000DS.
wil1098
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:42
Locatie: Deurne Noord Brabant

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor wil1098 » 18 dec 2014 20:43

volgens mij maakt het niks uit welke op welke je aansluit!
de ignitech past zich daar vanzelf op aan.
heb er al meerdere in gebruik, en omwisselen van de stekkers geeft geen verschil!
gr wilbert.
1098 troy bayliss replica - 2008 (sold)
hypermotard 1100 evo (sold)
pantah 600 classic-racer - 1980
750 sport - 1989 racer
750 sport - 1990 racer F1 stijl
888 strada 1993

Ducatinus
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 18 dec 2014 21:21

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Mostro1994 » 18 dec 2014 21:33

Dank je wel.

Ga er gewoon tzt een aantal proberen. Ook de verschillende "kokusan's" van Ducati Performance zal ik na gaan maken voor de Ignitech.

Groeten Boy

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2801
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:47
Locatie: Hengelo

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Coppe » 18 dec 2014 22:52

DUCATI 750 SS CARENATA 1992
pr Assen: 2:22.052

Wish list:
DUCATI 888 SP4
DUCATI 900 SL MK1

Gebruikersavatar
mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3795
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor mike900ssc » 19 dec 2014 07:25

Ja had schema al even bekeken 40 graden? Niet te veel warmte in steken he! Gister zitten kijken en volgens mij kan je er zelf een quickshifter tussen zetten dmv loodsensor.leuk spul
pr: Mettet 1:17:3 900sl
pr: assen 1:53:7 900sl
pr: Zolder 1,54.? Mw01 900 12-7-14

900sl kisten vuller op zolder.
900ss stofhapper in schuur
750ssie woon-werk fiets van de vrouw
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2801
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:47
Locatie: Hengelo

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Coppe » 19 dec 2014 07:33

DUCATI 750 SS CARENATA 1992
pr Assen: 2:22.052

Wish list:
DUCATI 888 SP4
DUCATI 900 SL MK1

Ducatinus
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 19 dec 2014 07:42

Het grote aantal graden heb ik gekozen vanwege 2 redenen;

Zonder de lobe te veranderen op het vliegwiel kun je toch nooit meer dan 36 graden voorontsteking krijgen, welk getal je ook invult.
Ten tweede heb ik de pick ups niet gecontroleerd, en om zeker te zijn dat ik die 36 graden haal heb ik dus die 40 graden ingevuld, omdat….zie boven.

Maar 1 ding snap ik niet zo goed;
Als je de Kokusans na wilt maken had je m/i ook geen Ignitech hoeven kopen.
De Kokusans kennen nl maar twee standen, 6 graden tot 2500 rpm, alles daarboven 36 graden.Dit is nou juist de grote beperking!

Gajus rijdt nu met bovenstaande map rond op zijn Monster, dit is wat hij er van vind en van de verschillen; misschien is het ook wel op jouw motor van toepassing en of kan je van hieruit verder experimenteren en verbeteren.
viewtopic.php?f=57&t=33609&start=150

Wat leesvoer voor wie geïnteresseerd is:

http://www.ducati.ms/forums/57-superspo ... -tips.html
http://www.bikeboy.org/ducati2vignition.html
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Mostro1994 » 19 dec 2014 11:53

Ducati Performance had destijds in hun programma drie verschillende vervangers voor de originele Kokusan's. Eén voor meer kracht onderin, één voor meer topvermogen en één voor "op het circuit". Deze curves bedoel ik om na te maken in de software van Ignitech.

Ook zal ik een keer de Monster bij Pieter Smit (Geldermalsen) op de testbank zetten en daar een paar runnetjes laten doen. Hij heeft heel erg veel ervaring en kennis met Ignitech. Hij is er mede de oorzaak van dat mijn 250 cc tweetakt 63 achterwiel pk's heeft (origineel 45 krukas pk's) en door het mooi kunnen aansturen van de powervalve, er ook nog wel wat koppel in zit.

Groeten Boy

Gebruikersavatar
Zjanke
donateur
donateur
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:59
Locatie: Waalre

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Zjanke » 19 dec 2014 12:50

Als je die curves kunt achterhalen heb ik ook wel interesse :grin:
Pr assen 1:52, de terugweg duurde 3 kwartier langer ;-)

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 483
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor gajus » 19 dec 2014 14:05

DP curves.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Ducatinus
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 19 dec 2014 14:11

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 483
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor gajus » 19 dec 2014 14:46

Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Mostro1994 » 19 dec 2014 16:31


Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Mostro1994 » 19 dec 2014 16:33


Ducatinus
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 19 dec 2014 17:53

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Mostro1994 » 22 dec 2014 16:41

Net even de Ignitech in de Monster gestoken en een klein blokkie gereden. Voelt goed aan. Het Monstertje lijkt in het middengebied mooier/egaler door te lopen, maar daar kan ik op zo'n klein stukje niet echt over oordelen.

@Ducatinus: Jij gaf aan dat de voorontsteking niet meer dan 36 graden zal/kan zijn. Nu geeft de Ignitech software aan dat hij bij mijn motor tot maximaal 41 graden kan vervroegen. Kan dit kloppen? Ter info: mijn ontsteking inclusief vliegwiel is ongeveer het enige wat nog standaard is.

Ducatinus
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 22 dec 2014 17:37

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1591
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Duclaasie » 22 dec 2014 18:08

Is het ook zinvol om zo'n ignitech module op een testbank af te laten stellen? Kan mij voorstellen dat het uitmaakt of je met een aangepast in en uitlaattraject rijdt of volledig origineel.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 891
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor 750sport » 22 dec 2014 21:10

De 40 graden ga ik wel halen met mijn 10 graden voor ontsteking bij stationair toerental.Niet dat ik mijn unit zo geprogrammeerd heb .MIjn maximale voorontsteking ligt 33 graden.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Ducatinus
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 22 dec 2014 21:17

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 483
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor gajus » 22 dec 2014 22:16

Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Mostro1994 » 23 dec 2014 05:55

Oh, nee. Ik wil/hoef helemaal niet zo veel voorontsteking, maar omdat de Ignitech software dat aangaf, vroeg ik het me af of dat ook haalbaar was.

Ducatinus
Berichten: 858
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Ducatinus » 23 dec 2014 07:55

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 891
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor 750sport » 23 dec 2014 12:36

Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen berichtdoor Mostro1994 » 23 dec 2014 14:09

Nog geen andere bobines gekocht. Zit ook naar die Dwell time in de Ignitech software te kijkken te kijken. Daar kan je de (originele) bobines ook mee beïnvloeden zie ik.

Groeten Boy