Laden...

Eerste ervaringen met Ignitech.

SS350 t/m SS1000DS.
Ducatinus
Berichten: 812

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#76 » 23 dec 2014 15:19



There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#77 » 23 dec 2014 16:18

Inderdaad duidelijk. De curve die er standaard in zit staat stationair op 10 graden, dus vandaar die 41 graden voorontsteking die de software aangeeft. Die ene graad neem ik voor lief :wink:



Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 828

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#78 » 24 dec 2014 12:34



Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#79 » 24 dec 2014 14:03

:good:

Dank Bauke. Even kijken wat ik ga bestellen. Mogelijk deze van Ignitech:

Ignition coil IC-TCI-S.
Ignition coils for inductive ignitions (for TCI, TCI-P4, Racing 3). 12V, primar resistance 3 Ohm. Spacing of mount holes is 80 mm for M5.


Tenzij jij mij weet te overtuigen dat een paar Dyna Coil's een betere aankoop zijn :wink:



Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 828

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#80 » 24 dec 2014 14:36

Ik kan niet zeggen of Dynacoils beter zijn als deze van Ignitech.
Ik heb alleen ervaring met de standaard bobines en de Dynacoils. Ik heb wel op verschillende fora gelezen dat de Dyna's wel erg goed zijn. Ik zou zeggen G.I.Y.F. :smile:

Groeten Bauke


Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport


Gebruikersavatar
Zjanke
donateur
donateur
Berichten: 652

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#82 » 24 dec 2014 15:32

Gisteren gemonteerd en gestart met de bijgeleverde curve. Liep niet helemaal super (paar misfires, terwijl ik met de Kokusans geen problemen had met koud stationair) en nadat ik de curve van Gajus had gekopieerd ging het wel wat beter, maar nog steeds niet helemaal naar mijn zin. Ik heb niet gereden (tijd op), maar wil wel graag weten of iemand kan uitleggen of (en waarom) ik naar meer of juist minder voorontsteking zou moeten om dit weg te werken.


Pr assen 1:52, de terugweg duurde 3 kwartier langer ;-)

Ducatinus
Berichten: 812

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#83 » 24 dec 2014 20:45

Bij koude motor heb ik ook wel eens wat mis fires, bij warme motor en rijdend is het helemaal weg ( bij mij),


There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Mrbeek
Berichten: 149

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#84 » 01 mei 2015 20:30



Mannen eten geen honing, die kauwen op bijen!

[flash=]Monster 900 1997[/flash]

Ducatinus
Berichten: 812

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#85 » 03 mei 2015 12:06

Ik heb de laatste. onderste van de drie geprobeerd,....en er onmiddellijk weer af gegooid.
Wat een enorme trillingen en het voelde ook nog eens flauw aan.

Maar, just my two cents..


There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2794

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#86 » 12 jun 2015 09:04

Stiekem was ik een beetje klaar met mijn Ignitech, gisteravond mijn laatste redmiddel uitgevoerd.
ik had de Ignitech onder het kontje op de kentekenplaathouder gemonteerd, om zo ver mogelijk bij de bobine's weg te zitten i.v.m. storing.
Aangezien de Ignitech niet uitgevoerd is met een EMC shield en de kabels niet in een mantel zitten is deze erg gevoelig voor storing. en storing had ik zeg, over het gehele toeren bereik was het bagger, geen lol aan te beleven.

gister avond heb ik de kabel van de ignitech en de aanstuurings kabels van de bobines naar de rechter kant van het frame verlegd. dus weg van de bougiekabels.
vannochtend met niet al te veel hoop de kleren aangetrokken en de Duc buiten gezet, tijdens mijn ochtendkoffie starend naar de duc toch behoorlijk zitten duimen dat het nu goed zou zijn.

Starten ging zoals eerder weer perfect, maar nu ook zonder maar eenig klapje mis te geven, heee dat is al mooi.
en toen was daar het moment. optrekken door de eerste versnelling door de straat (wel rustig want de dame is nog koud), dat de binnenschaal van mijn helm niet is geknapt door de grijns snap k niet.
wat een verschil, wat een soepel fietsje is het geworden zeg. de posititie van je ignitechkabel is van grote invloed op de performance van je ignitech.

In combinatie mat het 14 tand's voortandwiel is het feest compleet bij een warme motor.

Ik wou eigenlijk niet eens naar het werk..... :grin:


DUCATI 750 SS CARENATA 1992
pr Assen: 2:22.052

Wish list:
DUCATI 888 SP4
DUCATI 900 SL MK1

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2794

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#87 » 12 jun 2015 09:06

En dit is overigens met de standard cagiva 750 curve. :good:


DUCATI 750 SS CARENATA 1992
pr Assen: 2:22.052

Wish list:
DUCATI 888 SP4
DUCATI 900 SL MK1

Ducatinus
Berichten: 812

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#88 » 12 jun 2015 18:10

top!


There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2188

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#89 » 12 jun 2015 18:32

:clap:


In nomine Ducatis et Desmo Santi
(geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:

Gebruikersavatar
Dominic
donateur
donateur
Berichten: 757

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#90 » 22 feb 2016 10:06

Ik heb nu ook een tijdje de ignitechs maar was wel benieuwd of die testbank Curve of beschikbaar is.
Zou hem graag eens willen testen.

ik zit nu op:
1400 = 6°
2000 = 20°
2500 = 27°
3000 = 30°
3500 = 32°
4000 = 33°
4500 = 34°
5000 = 35°
9000 = 39°
10000 = 0°


If you have everything under control, you’re not moving fast enough.






Gebruikersavatar
JohnD
Berichten: 56

Re: Eerste ervaringen met Ignitech.

Ongelezen bericht#91 » 03 aug 2017 21:32



Ducati 900 SS 1993
Guzzi Le Mans II 1979
Honda CB 1000 Big One 1998
Harley Heritage 1991
Suzuki GS 750 1977
Wie een put graaft voor een ander, is niet in z'n eigen tuin bezig... en zal flink moe zijn.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

Aanmelden  •  Registreer