Laden...

REGISTER Ducati 900SS Imola

SS350 t/m SS1000DS.
ribihome

Re: REGISTER Ducati 900SS Imola

Ongelezen bericht#51 » 25 apr 2016 14:07

Klopt, net ook gezien.
Wellicht iemand die hier ook komt? Zou leuk zijn.

l.a.jansen

Ongelezen bericht#52 » 28 apr 2016 17:13

Nr 7 staat nog steeds op MP....

andrehel

Ongelezen bericht#53 » 01 mei 2016 18:41

Hallo, ik sta op het punt deze imola met nr. 007 te kopen. Is er iets bekend over deze motor aangezien hij al wat langer te koop staat? Als hij in mijn bezit is meld ik me zeker weer hier aan, alvast de hartelijke groeten van een herintreden Ducatist.

Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#54 » 01 mei 2016 20:00

andrehel

Ongelezen bericht#55 » 02 mei 2016 09:02

Hoi, ik had deze gegevens al op het forum gevonden, maar alsnog bedankt. Waar ik nog wel een vraag over heb is de achterrem bevestiging, hoort hier geen trekstang aan te zitten van remtang naar frame? Als iemand mij daar uitsluitsel over kan geven dan graag!
met vr. gr. Andre

750sport

Ongelezen bericht#56 » 02 mei 2016 10:16

Je heb systemen waarbij dat indredaad met een stang naar het blok zit. Er zijn ook remankerplaten die op de achterbrug nog een afsteunpunt hebben.
Ik zou zeggen ga er kijken ,dat zegt meet dan foto's.

Groeten Bauke

Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#57 » 02 mei 2016 10:52

De SL uitvoering had deze remstang van de achterremklauw naar het blok. Volgens mij waren deze niet voorzien op de Imola uitvoering. Ik heb deze zelf toegevoegd inmiddels en ze komen niet zo veel voor gebruikt te koop.
Ik weet dat er gewerkt wordt om dit na te maken waarbij de remankerplaat van de remklauw wordt aangepast ennde remstang en carter deel nieuw worden geleverd met de oogbouten. Je hebt dan nog wel een langere remleiding nodig omdat je remblok verplaatst van boven positie (12 uur) naar 6 uur.heeft wat nadelen bij ontluchten remleiding bij vervangen oude remolie tzt.

Logic will get you from A to B
Imagination will get you anywhere
A. Einstein

andrehel

Ongelezen bericht#58 » 02 mei 2016 14:12

Bedankt voor de reactie's. Het is een stuk duidelijker geworden.

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#59 » 02 mei 2016 20:32

Wat ik zo zie van de foto's:
- Zitten hoge uitlaten bij van carbon. Normaal zitten er lage uitlaten bij met een alu uitlaat huls
- Voetstepjes voor de bijrijder ontbreken, let op deze zijn zwart, normaal kom je veel alu kleur tegen
- Knippers achter is after market, normaal zijn dit 916 knippers, schuifschade?
- Spiegels in rood, normaal zijn deze zwart plastic spiegels
- SL zitje is mee gelakt met zwart metallic lak, erg netjes zoals hier is gedaan

Schuifschade is goed te zien aan verbuiging van een plaatje in het trellis frame waarmee de kuipschroef met een zwarte metalen afstandhouder vast zit aan het frame, net voor de staande cylinder.

A. Einstein

andrehel

Ongelezen bericht#60 » 02 mei 2016 21:46

Jullie kunnen mij bijschrijven in het Imola register. Ik het nr. 007 gekocht.

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#61 » 02 mei 2016 22:13

Welkom in de club van 25. . . . . Ik wens je veel plezier met de motor en wellicht zien we elkaar bij een DCN evenement. Waar woon je ongeveer, dan weten we waar we speciaal moeten opletten.

A. Einstein

andrehel

Ongelezen bericht#62 » 02 mei 2016 22:41

Hoi, bedankt voor het toelaten. Mijn naam is Andre en ik woon in Woerden. Heb eerder Ducati gehad oa. 900 Darmah, 750 sport, 250 monza en 888 Superbike. Ben dus niet helemaal vreemd. Hopelijk gaat deze imola me net zoveel plezier geven als de voorgaande. We komen elkaar beslist wel eens tegen..Groet Andre

andrehel

Ongelezen bericht#63 » 04 mei 2016 13:54

Hoi, pas lid en nu al een vraag...waar moet dat heen? De motor heeft 2 jaar stil gestaan en ik heb nu wat problemen. (daar was de prijs ook naar, dus ik mag niet zeuren ;_) Is het normaal dat de benzinepomp blijft draaien? Normaal zou hij toch na een aantal seconden moeten afslaan? De motor loopt verder oke maar als ik hem van choke afhaal slaat hij af. Verder is de accu verrot maar dat is normaal denk ik..hij is in twee jaar niet opgeladen. Veel vragen maar ik vertrouw op jullie technische kennis. Bedankt alvast en vr. gr. Andre

gratje

Ongelezen bericht#64 » 04 mei 2016 14:09

Benzine pomp blijft lopen het teveel aan benzine gaat via een bypass weer terug de tank in.
Als de motor op temp. is, dan moet ie zonder choke ook blijven lopen.
En mijn accu heeft na 1 winter zonder lader de geest al gegeven.

Bellezza italiana

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#65 » 04 mei 2016 14:36

De brandstofpomp loopt altijd, wat Gratje schreef klopt. Dit aangezien er geen ECU is die e.e.a. controleert zoals met de modernere motoren of zoals bij de 851 / 888 / 907. Geloof dat je ooit een 851 heb gehad dus dit is iets anders.
Meestal start ik met de choke vol open, na enige seconden draai ik die terug tot een nokje halverwege, verhoogd stationair. Vervolgens gaat de choke, tijdens het rijden, helemaal dicht.
Accu kan inderdaad slecht zijn, heb je de spanning over de accupolen gemeten bij circa 3000 rpm? Als dit boven de 13,4 volt is dan weet je dat het niet aan het laadcircuit ligt.

Na deze stilstand zou ik overwegen om de riemen te vervangen. Is makkelijk bij te komen, de riemen zijn niet al te duur rond de 50 Euro voor een set en dan weet je zeker dat je geen problemen onderweg gaat krijgen en kun je rustig doortrekken als de motor warm is.

Omdat het nog wel fris is, kan het helpen de oliekoeler deels af te plakken waardoor de motor sneller op temperatuur komt. Olie temperatuur zo rond de 110 graden is ideaal om te rijden. Stukje karton en wat tape. Dit op temperatuur komen gaat bij de 851 / 888 / 907 sneller dus wel even de tijd hiervoor nemen.

A. Einstein

750sport

Ongelezen bericht#66 » 04 mei 2016 14:55

Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Duc@t!

Ongelezen bericht#67 » 04 mei 2016 18:25

Ik had bij mijn Superlight hetzelfde, lage temperaturen -gesputter. Zat bij mij carburateur verwarming op om dit tegen te gaan.

andrehel

Ongelezen bericht#68 » 05 mei 2016 17:24

Hoi, het probleem is opgelost. Ik heb de carburateurs schoongemaak De stationairsproeiers zaten helemaal dicht. Hij loopt nu weer als een zonnetje.

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#69 » 30 jul 2016 21:54

Imola nr 10 Te koop in Eindhoven Nuda en Carenata kuip, circa 43000 km voor een 2700 Euro.

Beschrijving

Ducata 900 SS Nuda Supersport. Imola uitvoering erg zeldzaam. Nr 10 uit de eenmalige serie van 25. Zie Imola register op Ducati forum. Is af ned. importeur full carbon uitgevoerd, zwevende schijven, hoge performance uitlaten, rode spiegels en subtiele painting. enz enz..Enige verschil met de SL is het zitje (en de prijs) Geheel origineel.Ook volle originele Imola kuipdelen erbij. Dealer motor Vorig jaar perfect afgeleverd door Ducati dealer Affetto. Historie aanwezig. . Sindsdien aantoonbaar minder dan 1000 km gereden. Enkel nog nieuwe gel accu geplaatst. Incl werkplaatsmanual en paddock..
Laatste carburateurversie gewoon fantastisch. Helemaal in orde starten en genieten.
Kortom waardevaste gave Duc voor de liefhebber!.Foto,s spreken voor zich.
Voor vrijblijvende bezichtiging de duc staat in Eindhoven.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... b9c5b7a618

A. Einstein

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#70 » 01 aug 2016 15:42

En de nr. 10 is gereserveerd. Biedingen op MP tot 2100 Euro. We krijgen denk ik binnenkort een nieuwe melding van een eigenaar hier.

A. Einstein

RJ
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#71 » 01 aug 2016 22:59

Klopt, nr 10 is nu in mijn bezit en zal in de omgeving van Dordrecht zo nu en dan uitgelaten worden. Sterker nog ik durf mezelf ook wel de geestesvader te noemen van de 'Imola' serie.
Om de supersport verkopen wat aan te moedigen werd 20 jaar geleden (1996) aan ons gevraagd met ideeen voor een special edition te komen. Het idee en de naam Imola kwam van mijn werkgever, Ducati Benelux, ontwerp en styling van ondergetekende. Heb de lijn van de 851 (met de zwarte onderzijde) altijd wat mooier gevonden en heb dit gecombineerd met een gouden bies, zoals de overige stickers op de kuip en tank. Naamplaatje op de kroonplaat heb ik laten maken bij een bedrijf aan de overzijde en gezien ik mede verantwoordelijk was voor de onderdelen voorziening konden wij shoppen in eigen magazijn.
Uit mijn hoofd waren de extra's zwevende schijven, rode spiegels, carbon VSB en ASB, koppelingsdeksel en VTW deksel. Ook verstelbare koppelings en remgreep en een seat cover konden niet ontbreken. Het spuitwerk is gedaan door GL paints in Oud Beijerland, heb vele malen heen en weer moeten rijden om de spullen op te halen. Nu 20 jaar verder vond ik het toch leuk om er eentje zelf te hebben, voor een motor in goede staat met deze specificaties kan je nooit geen buil vallen, pure emotie!
Wens iedereen hier veel plezier met zijn/haar motor en wellicht treffen we elkaar eens tijdens een event.
Grtn, Robin
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ducati 998s final edition
Ducati 900ss Imola

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#72 » 02 aug 2016 08:19

Nou Robin, erg leuk je hier te hebben in het bezit van een Imola en iets te lezen van het ontstaan. Heb je ook het certificaat van Nr 10 er bij of is dat ergens bij vorige eigenaren achter gebleven? Dacht al dat de zwarte onderkuip van een 851 afkomstig was. Moet zeggen dit staat haar erg mooi. Cockpit was natuurlijk ook carbon uitgevoerd. Ik heb mijn Imola kuipstickers laten maken in de UK voor op de FE kuipdelen als modificatie. Waren erg netjes.

A. Einstein

RJ

Ongelezen bericht#73 » 02 aug 2016 09:23

Nee certificaat heb ik er (helaas) niet bij maar dat mag de pret niet drukken. Cockpit en de zijpanelen daarvan zijn bij mij ook van carbon al kan ik mij dat niet meer herinneren alszijnde 'ricambi originale'.
Ben wel benieuwd hoe dat bij de overige eigenaren zit.
Volgens mij was de enige -overigens niet originele- optie een half getinte kuipruit.
Zelf ben ik nu op zoek naar het originele carbon koppelings cover, dus niet zo een met een glimmende glans maar de matte uitvoering zoals het voorspatbord.
Wel leuk dat er een speciaal topic is op dit forum voor de Imola serie, geeft aan dat er 20 jaar na dato nog steeds liefhebbers zijn, TOP!

Ducati 900ss Imola

Ducolaf
Contacteer:

Ongelezen bericht#74 » 02 aug 2016 09:50

Volgens mij waren er verder normale uitlaten gemonteerd met duo stepjes. Veel eigenaren zijn over gegaan naar hoge dempers enkele met een SL zitje.
Als je de topic terug leest zie je van zelf wat huidige eigenaren hebben toegevoegd en jij 20 jaar terug bent vergeten, zoals de FCR41 carbs en de SL remsteun van de remklauw naar het carter, om er een paar te noemen. ;-) Nu nog even je avatar aanpassen. . . . .
Veel plezier op de SS, en zelfs met de nieuwe SS zoals gepresenteerd op de WDW 2016 blijft de voorkeur toch bij dit model voor veel eigenaren.

A. Einstein

RJ

Ongelezen bericht#75 » 31 aug 2016 15:01

Van het weekend ben ik nr 007 en 019 tegengekomen tijdens de Italdag in Beusichem, leuk om te zien!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ducati 900ss Imola