Laden...

Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

SS350 t/m SS1000DS.
Mart2
Berichten: 7

Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#1 » 20 apr 2017 12:34

Hi,

Ik heb een Ignitech TCIP4 V88 programeerbare onsteking aangeschaft (voor een 900SS 1997, Kokusan Units).
De ontsteking doet het al goed met de geleverde MAP , maar ik ben toch nog op zoek naar misschien betere MAPS.

(De DUC heeft BOS dempers en een Dyno fase 1 kit). alle info welkom! Alvast bedankt! Mart



Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#2 » 01 mei 2017 22:22

ignitech m900.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Mart2
Berichten: 7

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#3 » 03 mei 2017 23:48

Bedankt Gajus,

Ga deze ook proberen. Die van jou lijkt al veel op de "standaard" die Ignitech heeft meegestuurd en heeft ingeprogrammeerd in de Unit (zie plaatje).

Groeten, Mart[image]

Standaard Ignitech met RPM begrenzing.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.



Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#4 » 04 mei 2017 00:08

Nu je het zegt; als 2 druppels water. Zal morgen ff controleren of ik deze nu op de Monster heb staan, begin nu erg te twijfelen. Laat het je hier weten.


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#5 » 04 mei 2017 12:33

Dus niet, net uit gelezen en dit staat erop. Credits hiervoor naar Ducatinus. Heb etc van hem over genomen. Hiermee pakt de brommer mooi op. Je zou de maximale vervroeging nog een paar graden terug kunnen zetten tot 30 gr. of iets er tussen in. 30gr. is wat je ziet op de DP- kastjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#6 » 04 mei 2017 12:36

Bij deze nog de curves van de DP kastjes:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#7 » 04 mei 2017 12:42

Volgens mij zijn deze DP-kastjes behoorlijk aan/uit dus je zou de curves vanaf stationaire naar 4 a 5000 toeren wat vloeiender kunnen laten lopen. Dat is niet meer moeite dan een paar keer op een knop drukken. Succes!!


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Ducatinus
Berichten: 790

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#8 » 05 mei 2017 08:57

Bedankt voor de credits.
Deze curve is idd veel vloeiender dan de ~Dp kastjes, die idd een sterk aan/uit effect hebben.
Mijn curve is tot stand gekomen door eindeloos te proberen en te proberen. Ik heb eindeloos veranderingen gemaakt en steeds maar weer rijdend geprobeerd wat het deed. Ik heb daarbij gelet op mooi oppakken bij accelereren, maar ook op trillingsarme loop van de motor bij snelheden rond de 100 km/h.
Ook mijn SS had Bos dempers, een K%N luchtfilter en iridium bougies al zal dat laatste geen bal uitmaken heeft de ervaring in vele motoren geleerd.
Nadat ik mijn Ignitech naar tevredenheid had ingesteld is de motor door monteur Jon van StarTwin op de testbank afgesteld waarbij er o.a. nieuwe naalden zijn ingekomen. Toen liep de motor nog eens een stuk mooier. Aanrader. Jon kan met " het oude spul" erg goed overweg!!!


There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Mart2
Berichten: 7

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#9 » 05 mei 2017 23:53

Hi Gajus & Ducatinus,

Dank voor jullie uitgebreide reaktie en advies!

@ Ducatinus: Ik ga jouw "Map" als start gebruiken en voor de rest wat verder optimeren (als dat nog nodig zou zijn).
Maar een testbank sessie zit er waarschijnlijk niet in (was ook meer geïnteresseerd om met zo'n programmeerbare ontsteking te werken; had ik geen ervaring mee, enkel met een P7 ECUm maar die heeft nog een EPROM).

Greetz, Ik zal jullie de resultaten laten weten (maar dat gaat een paar weken duren, vermoed ik).

Mart



Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#10 » 12 mei 2017 11:12

Als het je gaat om te experimenteren met de elektronica: je kan op de ignitech ook vrij simpel een quickshifter aansluiten. Je moet hiervoor een signaalgever aan je schakelstang prutsen (ignitech verkoopt ze voor ongeveer 60€ zo uit mijn hoofd). De instelling kan je gewoon op de laptop aanpassen .
Hier zit er inmiddels 1 op, volgende week testen.

20170510_151508.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#11 » 12 mei 2017 11:30

En een shiftlight omdat er toch draden getrokken moesten worden:20170512_113010.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#12 » 16 mei 2017 10:18

Inmiddels werkt de quickshifter ook, verrassend soepel moet ik zeggen. Alleen opschakelen in een lange bocht zorgt voor wat meer beweging, dat vlak je met gewoon schakelen, met de koppeling erbij, iets meer uit. Voegt echt wat meer beleving toe zo'n quickshifter; aanrader als je toch al een ignitech hebt.

Met de SS ben ik aan heb testen met een TPS- en MAP-sensor zodat je met een 3D map kan rijden. Dat gaat gaat nog niet helemaal naar wens. Gelukkig kan je met een paar keer drukken op een knop heel snel wel terug naar een werkende 2D map.

20170509_115850.jpg

20170414_080953_001.jpg



Omdat ik toch met de Ignitech op de SS aan het prutsen was ook bij de Monster nog wat veranderd. Deze heeft wat meer compressie dan standaard dus kan toe met minder vooronsteking. Daarvoor is de groene DP curve op de ignitech geschreven ( wel iets vloeiender laten lopen) en dat heeft zeker een goed effect. Zou zeker spelen met wat meer vooronsteking.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door gajus op 16 mei 2017 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
Robinsoncruisejeweg
Berichten: 44

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#13 » 16 mei 2017 12:58

Ik heb ook sinds vorig jaar de quickshifter erop zitten, hij werkt prima alleen vind ik het jammer dat je hem niet per toerental kunt afstellen. Ik heb hem zo gezet dat hij goed werkt vanaf ongv. 6500tpm maar daaronder moet je ouderwets een beetje met je gas spelen.



Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#14 » 16 mei 2017 13:02



Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
Robinsoncruisejeweg
Berichten: 44

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#15 » 16 mei 2017 19:35

Ik geloof 60 miliseconde. Hij kon wel korter maar dan werkt ie echt alleen volgas vanaf 7500tpm. Als ik op straat een proefrondje rij dan trek ik meestal de stekker los.



Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#16 » 16 mei 2017 20:36

Zit op 70 en kan op alle normale toerentallen schakelen Heb jij de clutch pause ook ingesteld?


Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt


Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 482

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#18 » 04 jun 2017 22:30



Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
Mostro1994
Berichten: 658

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#19 » 06 aug 2017 23:04

Heeft er iemand nog interesse in een TPS kit voor op Keihin carbs? Ik heb de kit gekocht in Nieuw Zeeland (wel laten opsturen hoor), maar helaas past deze niet op mijn Monster. De ruimte tussen de Keihins en het frame van mijn 1994 Monster is te krap. De kit is wel op een later type Monster gepast en dat ging goed. In ieder geval past de kit op een SS900 met Keihins. De kit bestaat uit een 3D geprinte houder, een koppelingsstukje voor op de as van de Keihin, de TPS sensor en de stekker voor de sensor. Het is 1 gaatje boren van 5,5 mm terwijl de carbs gewoon op de motor zitten en de boel zit er met 15 minuten op. Gaatje komt in een beugeltje wat al op de Keihins zit. Alles zit er dus bij. Ik mag de kit gewoon terug sturen en krijg mijn volledige geld terug, maar misschien is er hier iemand die interesse heeft. Ik heb er 142,37 euro voor betaald inclusief verzendkosten. Hier een link waar ik hem heb gekocht:

Groeten Boy



FredM

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#20 » 10 nov 2017 14:57

Ik kijk nu al een tijdje rond op het net naar info over Ignitech (winterprojectje Ignitech i.c.m. Nology PFC-06-S-coils) en ben ondertussen al wel een beetje ingelezen. Al heel wat curves (voor een SS900 uit 1997) zien passeren maar wat ik nog altijd niet goed snap is hoe de waarde "Base Advance" (links onder de curves in't groen) ingesteld moet worden.

Om maar te zeggen: ik zag die instelling al varieren van 6 (de meeste hebben deze waarde, is blijkbaar ook de standaard waarde voor een SS900), over 8, 10, 11, ...
Als daar zoveel variatie op zit: is die instelling dan eigenlijk wel van belang?
Weet iemand hoe dat juist zit?



Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 820

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#21 » 10 nov 2017 16:47

De Base advance is de waarde waarop je pick-ups in je blok zijn afgesteld. Als je pick-ups zijn afgsteld op 6 graden en je vult bij base advance 8 graden in ,dan geeft je ontstekingsmodule over de hele curve 2 graden later een vonk.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Groeten Bauke


Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

FredM

Re: Ignitech ITCP4 (V88) Ontstekingsmap voor DUC 900SS (1997)??

Ongelezen bericht#22 » 13 nov 2017 14:17

Oke, het wordt me duidelijk.
Met de pickups afgesteld op 6 graden en bij base advance ook 6 graden ingevuld krijg je dus de curve zoals je ze ingegeven hebt.
Verhoog je de waarde bij base advance terwijl je van je pickups afblijft wordt de curve verhoogd met het verschil tussen je pickups (6) en de waarde bij base advance.

Alvast bedankt voor de uitleg.
Ik heb ondertussen ook de uitgebreide handleiding bij FastBikeGear besteld maar nog niet aangekregen. Hopelijk heeft de Ignitech nadien dan geen geheimen meer voor me.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer