Heeft iemand al besteld?

Diavel, Diavel Carbon, Diavel Titanium
Pegro

Re: Heeft iemand al besteld?

Ongelezen berichtdoor Pegro » 16 mei 2011 19:06

Beste mede ducatisten,

De Diavel is echt een hele vette power cruiser. Gisteren tijdens de clubrace demo gereden op dit beest. Echt heel gemakkelijk wegrijden, sturen schakelen, remmen etc,etc...
Kon met twee ingers in mijn neus de 848, monster 1100 evo en de mutistrada 1200S bijhouden. En neem van mij aan dat ik echt niet tot de betere stuurlui behoor. Ik rij zelf een S2R800 met dus de helft aan pk's en iets meer dan de helft aan koppel. Maar vertrouwen kreeg ik meteen en die 240 achterband daar merk je weinig van. Versnellingen kloppen ook als een bus, niets te lang gegeard of iets in die geest.

En wat geluid betreft: geweldig!!, zeker voor de berijder. Dit in tegenstelling tot de 848, deze klinkt voor de omstanders geweldig maar voor de berijder tam (standaard uitvoering).

Kortom een gemiste kans voor diegene die deze fiets zouden willen proberen en misschien hadden de kritische leden onder ons toch hun (negatieve) standpunt kunnen veranderen waneer ze deze machine zelf eens hadden bereden. Harley komt hier never de nooit niet bij in de buurt nie. Kleine kanttekening: de spaarrekening gaat het verlopig niet trekken, zeg maar gerust de aankomende 9 jaar!!!!

rinus koninus
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor rinus koninus » 17 mei 2011 12:40

wij spraken een poosje terug een Zeeuwse D16 rijder en z'n maat heeft een Diavel en die kan hij de eerste meters niet bijhouden met z'n D16,op snelheid is uiteraard geen probleem maar wat trekkracht betreft overtreft ie de D16
gr rinus
beter 1 duc tussen je benen dan met 10 door de regen
750 ssc rood
900 ssc rood met EZS kompact zijspan
2 halve carbon poten
volvo v40 16v

748bipo
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen berichtdoor 748bipo » 20 jun 2011 21:47

Hallo allemaal. Heb de Diavel voor het eerst in levende lijve gezien tijden de beurs in Utrecht. In eerste instantie ging ik voor een Streetfighter maar na de Diavel in het echt gezien te hebben merkte ik dat mijn voorkeur steeds meer richting de Diavel ging. Toen ik een paar weken geleden de uitnodiging kreeg om bij JMD een proefrit te maken op een Diavel heb ik die direct aangenomen. Die proefrit heeft mij helemaal overtuigd dat ik deze wilde hebben na mijn 748. Wat mij tijdens de proefrit opviel was het gemak waarmee de Diavel zich liet sturen en wat ik absoluut `gaaf`vond was de duw in de rug bij het gas geven en maar goed dat de zit zo gevormd is want anders had je Joe Bar achtige kapriolen.
Wat mij nu opvalt is dat eigenlijk bijna niemand de vraag van dit topic beantwoord. Tijdens mijn rondgang langs 3 zuidelijke dealers kwam ik toch snel tot 20 verkochte Diavel`s. Van mijn kant, yep ik heb er eentje besteld bij JMD en wel een zwarte. Levertijd is ongeveer 5 weken, ik kijk er al naar uit. Ben echt benieuwd wie nog meer eentje besteld heeft.
The difference between men and boys is the size of their toy.
ex GSX750ES ('84), ex CBR600F ('91), 748S ('97), Diavel Diamond Black ('11)

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen berichtdoor accezz » 20 jun 2011 21:51

Nice! Gefeliciteerd! :)

mkm
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor mkm » 20 jun 2011 21:52

Gefeliciteerd, enneh, sterkte de komende vijf weken. :smile:
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.

Erikvandeboer

Ongelezen berichtdoor Erikvandeboer » 21 jun 2011 00:05

Ik kwam er waarempel afgelopen vrijdagmiddag een tegen. IN LEVENDE LIJVE! Voor de eerste keer heb ik een Diavel in het wild gezien. Ik moest even bij Affetto zijn en op de terugweg kruisten onze wegen.

Ik was helemaal gelukkig...
Here’s to the crazy ones. The rebels. The troublemakers. The ones who see things differently. Some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. Steve Jobs

Rules
donateur
donateur

Ongelezen berichtdoor Rules » 21 jun 2011 21:16

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb ook eens op een Diavel gereden en het is eigenlijk super leuk :good:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Guest

Ongelezen berichtdoor Guest » 25 jun 2011 01:33

Gefeliciteerd en veel veilige kilometers vol plezier.

Als je een nieuwe auto koopt krijg je altijd een bos bloemen van de dealer, wat kreeg jij erbij?

....en plaats je dan t.z.t ook een leuke foto?

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012

Ongelezen berichtdoor accezz » 25 jun 2011 07:39

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 25 jun 2011 07:46

Volgende week ga ik een demorondje doen met de Diavel om de mensen op zondag aan het Jack Middelburg Plein in Assen
de motor te laten zien ..... lijkt me erg leuk .

Het is wel een beest van een motor wat ik heb gehoord en zal ook zeker een hoop standaard gepraat opleveren (olie , rammel , chopper) maar misschien zijn er ook mensen die zeggen : kijk dat is eens weer wat anders !

Guest

Ongelezen berichtdoor Guest » 28 jun 2011 09:54

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 28 jun 2011 10:01

Guest

Ongelezen berichtdoor Guest » 30 jun 2011 01:03

Ga jij lekker op die Diavel. Ik heb de Strada te leen en ga naar Holwerd. Dus ik ben verhinderd. :hmm:

Verwachten nu wel een leuk verslagje van jou hier natuurlijk. Over de Diavel. :smile:

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 30 jun 2011 08:15

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 01 jul 2011 11:57

vanavond als de weergoden mij goed gezind zijn .... haal ik de Diavel met Termignoni's op !
de 749S blijft dit weekend staan bij MotoPort Assen en zondag ga ik eens lekker een stukje toeren ....
eindig bij Jack Middelburgplein uiteraard

mantaray
donateur
donateur
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor mantaray » 01 jul 2011 18:38

Veel plezier ermee :good: :good:
Greetz
Ray

Monster 821, Moto Guzzi Le Mans 76 en 77 Morini Strada 73, Morini strada 75

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 01 jul 2011 19:04

zooooo ik ben terug !
dat ding loopt echt als een kanonskogel .
eerst even wennen (van een 749 op een Diavel is qua zit al even wennen) maar het stuurt echt heel veel makkelijker
dan je zou verwachten . zeker die achterband voel je helemaal niet als een zwaar en log ding.

Het echte ducati gevoel zit er zeker in en al die electronische snufjes die er op zitten is leuk voor in de winteravonden te proberen
maar ik ben begonnen in de urban stand dan heb je 100 PK maar zoals ik het kon merken wel vanaf het begin want hij gaat echt lekker
op het gas !

op de snelweg even in Sport modus en dan gaat ie echt een stuk feller op zijn gas en het is echt een snelle en lekker sturende Ducati,
ik ga nog even een uurtje in de schuur kijken naar de Diavel ... want ik moet er nog steeds aan wennen en de DB killers motten er uit natuurlijk !

DoubleBass

Ongelezen berichtdoor DoubleBass » 02 jul 2011 21:50

Gefeliciteerd man!!
Ik vind hem prachtig :sunglasses:

Grtz en plezier ermee!!
Kees

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 02 jul 2011 22:26

vandaag weer ff gereden en wat dorpjes gepakt en de DB killers er uit .
geluid is echt zoals het hoort bij een dikke duc ! het blijft een bijzonder ding en met zo vreselijk veel koppel
dat je eigenlijk niets anders wil doen dan ff gas geven maar dat vindt oom agent vast niet zo leuk als ik .

De reden dat ik de motor een weekendje mag gebruiken is om de motor wat te promoten want qua verkoop aantallen is het nog geen
echte topper (even netjes gezegd hahaha) maar dat was ook wel een beetje te verwachten .
De meeste Vmax rijders lopen de winkel niet binnen voor een Ducati Diavel en de meeste Ducatisten moeten er nog even aan wennen.
kortom mijn plan is zo simpel als een magnetronmaaltijd .... breng de motor naar de doelgroep, als de doelgroep niet naar de motor komt !
dus vandaag bij de wielerronde bij me in het dorp geweest (is geen doelgroep alhoewel ze wel op 2 wielen rijden en best hard) maar zijn een hoop mensen , daarna naar de marathon in Assen (ook geen doelgroep maar wel bekijks) en morgen naar Jack Middelburg plein bij de TT Baan (dat is wel onze doelgroep en is de koffie goed hahaha)

Daarna zal ik hem weer netjes wassen en poetsen en breng hem maandag weer terug zodat ie weer netjes in de showroom kan staan
wachtend op de proefritten !
Wel grappig , ik zag dat de motor 175 KM had gereden dus ik vogel is wat in het menu en wat blijkt dat zijn de totale kilometers in zijn leven hahaha ik ben hem dus aan het inrijden ! De meeste kilometers zal hij wel op de testbank hebben gehad om de termignoni goed af te stellen en verder is ie dus spiksplinternieuw ! voor de volgende eigenaar : ik zal er zuinig op zijn en het maximale vermogen er nooit uithalen want dat durft mijn hersenpan niet aan en mijn bankrekening zeker niet maar och och och het is wel een beestje waar
je wakker bij blijft !.

Was erg leuk vandaag bij mijn "tour"tocht ... waar je hem ook neerzet er is altijd bekijks ... van mensen die geen bal verstand van motoren hebben maar het wel mooi vinden tot de verstokte BMW rijder die je meld dat het er allemaal leuk uit ziet maar dat er maar slecht koffers op passen . Leukste was wel mijn eigen vader die ik tegenkwam .... zegt zonder zich te schamen : jou monster ziet er altijd zo mooi gepoetst uit .... Pap dit is niet mijn monster , die staat in de garage maar die is een Diavel met 162 PK !!! , zijn opmerking : och da's een mooi ding kerel !

Zo morgen weer een verslagje van mijn weekendje Diavel !

DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 03 jul 2011 10:56

leuk joh!
los van het geluid en zo, hoe is ie verder kwa ligging: moet je rijden al seen sjopper of als n duc?
de indiana was de beste sturende chopper als je hem als een duc reed. ook kwa gewicht/prestaties was ie erg goed vergeleken met de HD en rijstracers farikanten.

onderhoud lijkt mij wel een uitdaging gezien hoe het blok met alle draadjes en leidingen etc zo compact is.

hoe tekent de achterband?
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 04 jul 2011 08:26

zo even weer een update ..

gisteren een 100 km gereden op zowel klinkers als snelweg als 80km wegen en het is een geweldige motor .
ik blijf sceptisch over de Diavel maar eigenlijk is dat totaal niet gegrond want het ding stuurt goed , de achterband voel je niet en
het vermogen is top .

je moet hem wel rijden als een duc , te weinig toeren is niet zijn hobby (rotondes is een uitdaging zoals bij mijn eigen duc)
bij stapvoets rijden blijft het wennen zo'n groot stuur maar als je een beetje gang hebt dan komt alles op zijn plekkie.
de termignoni's zijn super maar de DB killers er in scheelt echt veel . zonder DB killers komen er mooie roffels uit de uitlaat maar mijn
trommelvliezen hadden zelfs met pasvorm oordoppen het nog zwaar.

Geweldig is de remmerij .. het ding ankert als een gek en alles controleerbaar . hij bijt niet zo als de 848 etc maar is wat soepeler maar als je
echt even flink intrekt dan remt ie ook flink .

Inhalen is echt een feestje met de Diavel , je trekt het gas open en als je weer wilt invoegen blijkt dat je nog net de ingehaalde auto
in je spiegel kunt zien (als een stipje in de verte) wat heeft dat ding een koppel zeg.

Nou begreep ik van de boys van MotoPort Assen dat het koppel bij zowel urban , tour als sport hetzelfde schijnt te zijn dus kan ik me daar
wel iets bij voorstellen .

Leuk detail is de klep in de uitlaat . ken het nog van mijn YZF750 . als je urban hebt dan bij gas geven gaat de klep bewegen (ik denk dicht) en als je toer hebt beweegt ie later en bij sport beweegt ie niet. wat de klep precies doet weet ik niet (bij de YZF750 ging die juist open als je op toeren was)

Heb gisteren veel mensen om de motor heen gehad en de reacties zijn van : "da's niets voor mij" tot "wow dat is eens wat anders"
toen ik de motor startte waren de reacties allemaal unaniem : WOW !
Bij het wegrijden even beetje gas gegeven en je ziet een complete parkeerplaats met motorrijders kijken met een blik : wat gebeurt daar ???

Het is naar mijn idee echt een motor waarmee je aan kunt komen , het is een opvallende motor , een fijne motor en een relaxte motor.
je zit diep in de motor , hebt prima zit , stuur breed , beetje bolle rug en goed gevoel in de bochten.

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 04 jul 2011 08:30

Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Martwin » 04 jul 2011 08:48

het verlangen naar een rondje wordt steeds groter....
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012

http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

m900-006w

Ongelezen berichtdoor m900-006w » 04 jul 2011 09:10

Hoi allemaal,
Ik heb zaterdag een stukje gereden op een Diavel (nog bedankt daar in Nieuw Vennep :smile: ). Persoonlijk vind ik de looks geweldig en denk dat Ducati hiermee een goede slag zal slaan. De eerste meters waren even wennen, voornamelijk omdat ik in mijn hoofd een soort zware tank met enorme wielen ging rijden. Al snel blijkt dat het ding zo soepel stuurt als wat, je smijt 'em alle kanten op, achtjes, rondjes... Het voelde al heel snel alsof ik al tijden op reed. De machine rijdt soepel, bokt erg met lage toeren en de remmen zijn indrukwekkend. Het ABS is toch wel fijn voor het geval je net over de rand remt :) (Laat staan een noodstop). Het geluid is trouwens standaard niet slecht zeg!

Eventjes voelde ik me als een beroepracer toen ik het gas opendraaide en dacht; och is dit alles.. *G* Alleen stond de motor nog in Urban stand ('slechts' 100 pk for a safe and confortable ride volgens de folder.. hmmm hoe lang geleden had een supersport 100 paarden?). Na wat ge-emmer met de knopjes kreeg ik 'em in sportstand en holadebola, wat een geweld... Het optrekken is bijna beangstigend en ik denk dat ik nauwelijks in de buurt ben gekomen van wat er allemaal mogelijk is. En ik reed natuurlijk op een bijna nieuwe fiets van een ander op de openbare weg... Kortom, een prachtige machine. Het sparen is begonnen... :)
#ff0000

pinin39
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pinin39 » 04 jul 2011 09:43