Laden...

XDF Ducati 999 2003

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
L2 SSuperfun
Berichten: 8
Contacteer:

XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#1 » 06 jul 2017 19:14

Goedenavond,

wie heeft er ervaring met het bewerken van de ecu informatie?? ik wil dus de mapping (alleen main fuel) aanpassen ivm met andere injectors die er nu in zitten, nl de iwp189 ilv de iwp069. Ik dacht eerst dat het een plug and play was, maar de motor loopt nu veel te rijk.

Nu kan ik wel de informatie uitlezen en schrijven (guzzidiag), maar ik kan niks met de data die er uit de ecu komt. Ik gebruik nu tunerpro en daarvoor heb ik een xdf nodig, die tunerpro zegt waar welke data staat in de bin file.

Wie kan mij helpen of is er een andere manier?

groeten,

Dennis



Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 5971

Re: XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#2 » 06 jul 2017 19:41

waarom heb je er andere injectors in gedraait? Die hebben een heel andere inspuitingscurve en verstuiving waardoor je je mogelijk enorm veel ellende op de hals haalt...

edit: deze info heeft je vast "geholpen" http://www.gmcmotorsport.co.uk/engine/f ... d_609.html


"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 5971

Re: XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#3 » 06 jul 2017 19:44

IWP069 491cc/min at 3bar
IWP189 510cc/min at 3bar
tja... dan is ie te rijk...
enige oplossing: de originele terug of ergens op de bank voor een custom map


"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

imperiumdx
Berichten: 9

Re: XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#4 » 06 jul 2017 21:52

Heb ook een set iwp189 liggen.
Heb mijn research gedaan en ben tot conclusie gekomen dat ecu herschreven moet worden.
Het heeft 12 gaten ipv 1 groot gat.
Let op de 749R en 999R hadden ook 12 gaten injectoren.
Volgens wat ik had gelezen had het iets verschil in dead time en flow te maken

CJS een tuner uit Engeland heeft het uitgevogeld en verschil is 1 pk.



L2 SSuperfun
Berichten: 8
Contacteer:

Re: XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#5 » 06 jul 2017 22:11

Tja de originele heb ik al eens verkocht. Iemand nog een setje iwp069 over? Misschien iemand interesse in een setje 848 injectoren?? ;)

Hij loopt bij lage toeren wel beter, het ging me niet om vermogen




Gebruikersavatar
Droomduc
Berichten: 149

Re: XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#7 » 07 jul 2017 13:47



Ducati 900ss 1992
Achter wolken...... :smile:

imperiumdx
Berichten: 9

Re: XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#8 » 08 jul 2017 23:43

Een van de conclusies van de discussie was dat het als stand alone niet de moeite waard is.
Maar als je al heftig aan het tunen bent en je toch al een nieuwe mapping nodig hebt dan
is het een kleine extra kostenpost.




Gebruikersavatar
Vifaatje
Berichten: 336

Re: XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#10 » 11 jul 2017 19:45

Ik ben nu op vakantie maar ik heb thuis een xdf liggen die werkt op een 749 uit 2003. Die moet ook werken op een 999 sinds de ecu bijna hetzelfde is.

Ik kan de boel wel mailen als ik volgende week weer thuis ben.


Forza giallo!

L2 SSuperfun
Berichten: 8
Contacteer:

Re: XDF Ducati 999 2003

Ongelezen bericht#11 » 11 jul 2017 23:57

Dankjewel. Heb inmiddels wel de main fuel map kunnen aanpassen met een xdf voor een monster 620 die ook de 59m ecu gebruikt. Maar veel andere informatie krijg ik nog niet uit de bin.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer