Goedemiddag heren (en dames uiteraard),
Inmiddels sinds september zoveel mogelijk gereden op de 749 en veel lol gehad. Enig ellende tot nu toe was een lekke voorvork, maar dat was snel en niet al te kostbaar opgelost, tot nu toe.
Bij mijn laatste rit begon de duc ineens op 1 cilinder te lopen, terwijl m'n tank bijna leeg was. Ik ging er dus vanuit dat ik iets te optimistisch was geweest en heb een kleine kilometer naar het tankstation moeten lopen. Daarna probeerde ik te starten, en ondanks dat alles draaide, sloeg hij niet aan.
Terug thuis gekomen/gelopen samen met een vriend op onderzoek gegaan en er kwamen een flink aantal storing codes uit die allemaal met massa te maken hadden. Massakabel gecontroleerd en beetje schoongemaakt, maar we hoorde de brandstofpomp niet aangaan zodra je contact maakte. De zekering van het injectie relais (2F) bleek te zijn doorgebrand dus nieuwe zekering er in en nu startte hij wel, maar liep hij nog op 1 cilinder. Preventief hebben we de bougies en bobines vervangen, maar nog steeds wilt de horizontale cilinder niet meedoen. De storingscode die we nu kregen was enkel 10.2 massaprobleem van de bobine van de voorste cilinder. Nu hebben we geprobeerd dit met de multimeter door te meten en het lijkt alsof het inderdaad het stekkertje waar je de bobine op aansluit, geen massa meer heeft. Heeft iemand hier ervaring mee / soortgelijks meegemaakt??? Ik wil nu graag weer een keer gaan rijden en trek liever een nieuwe massakabel vanaf het stekkertje naar een massapunt zodat het weer werkt in plaats van de kabelboom open werken en daar een nieuwe in proberen te leggen. Raden jullie dit af of zou het moet kunnen??
Met vriendelijke groet,
Alex