749S '05 op 1 cilinder

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
Gebruikersavatar
alex749
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2011 10:52

749S '05 op 1 cilinder

Ongelezen berichtdoor alex749 » 30 mei 2017 16:15

Goedemiddag heren (en dames uiteraard),

Inmiddels sinds september zoveel mogelijk gereden op de 749 en veel lol gehad. Enig ellende tot nu toe was een lekke voorvork, maar dat was snel en niet al te kostbaar opgelost, tot nu toe.

Bij mijn laatste rit begon de duc ineens op 1 cilinder te lopen, terwijl m'n tank bijna leeg was. Ik ging er dus vanuit dat ik iets te optimistisch was geweest en heb een kleine kilometer naar het tankstation moeten lopen. Daarna probeerde ik te starten, en ondanks dat alles draaide, sloeg hij niet aan.

Terug thuis gekomen/gelopen samen met een vriend op onderzoek gegaan en er kwamen een flink aantal storing codes uit die allemaal met massa te maken hadden. Massakabel gecontroleerd en beetje schoongemaakt, maar we hoorde de brandstofpomp niet aangaan zodra je contact maakte. De zekering van het injectie relais (2F) bleek te zijn doorgebrand dus nieuwe zekering er in en nu startte hij wel, maar liep hij nog op 1 cilinder. Preventief hebben we de bougies en bobines vervangen, maar nog steeds wilt de horizontale cilinder niet meedoen. De storingscode die we nu kregen was enkel 10.2 massaprobleem van de bobine van de voorste cilinder. Nu hebben we geprobeerd dit met de multimeter door te meten en het lijkt alsof het inderdaad het stekkertje waar je de bobine op aansluit, geen massa meer heeft. Heeft iemand hier ervaring mee / soortgelijks meegemaakt??? Ik wil nu graag weer een keer gaan rijden en trek liever een nieuwe massakabel vanaf het stekkertje naar een massapunt zodat het weer werkt in plaats van de kabelboom open werken en daar een nieuwe in proberen te leggen. Raden jullie dit af of zou het moet kunnen??

Met vriendelijke groet,

Alex

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4293
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: 749S '05 op 1 cilinder

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 30 mei 2017 17:26

als het daarmee werkt dan is het een goede tijdelijke oplossing.

je zou kunnen controleren of de pin in de stekker nog wel contact maakt, en desnoods met de multimeter de stekker doormeten naar massa of daar een breuk zit.
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
alex749
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2011 10:52

Re: 749S '05 op 1 cilinder

Ongelezen berichtdoor alex749 » 02 jun 2017 08:39

Dat is een goeie. Ik zal aankomend weekend even de stekker proberen door te meten inderdaad.

Ik lees op andere fora ook enge verhalen dat dit de symptomen zijn van een overleden ECU, maar goed aangezien er hier niet veel ervaringen mee zijn, ga ik er van uit dat alles goed komt!

Gebruikersavatar
alex749
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2011 10:52

Re: 749S '05 op 1 cilinder

Ongelezen berichtdoor alex749 » 06 jun 2017 14:05

Opgelost! Het stekkertje bleek toch een beetje gecorrodeerd te zijn en maakt nu weer goed contact.