Laden...

knipperlichten

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
smitty26

knipperlichten

Ongelezen bericht#1 » 16 apr 2017 10:33

Ik heb mijn origele richtingaanwijzers vervangen door van die mooie kleine met carbon look.
Helaas: ze doen het dus niet.Het begon met een ratelend geluid in mijn relais.Ik dacht dat deze was overleden dus
een nieuwe gemonteerd.Niks..........Alles zit correct aangesloten.
Nu heb ik ergens vernomen dat het komt omdat de nieuwe lampjes "led" zijn en er een extra weerstand toegevoegd
moet worden .Iemand hier ervaring mee ????

smitty26

Re: knipperlichten

Ongelezen bericht#2 » 16 apr 2017 10:38

Vergeten :het gaat om een 748

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#3 » 16 apr 2017 10:53

led knippers trekken niet genoeg stroom en dan doen die ouderwetse knipperrelais niets goeds... die hebben 20-42W belasting nodig om goed te werken.
Relais plaatsen zou ik niet doen, je kan gewoon een LED knipperautomaat plaatsen. Heb je een foto of typenummer van wat er nu in zit?

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

smitty26

Ongelezen bericht#4 » 16 apr 2017 15:54

Het origineel is een Guilera,12v/20w.Deze heb ik terug geplaatst en de richtingaanwijzers aan de rechterzijde van de motor vervangen door 3 watt lampjes.Wanneer ik de schakelaar op rechts zet gaan deze knipperen zoals het hoort.Zet ik de schakelaar nu op links(waar de nieuwe led richtingaanwijzers zitten )dan brand links en rechts constant.

Het nieuwe relais is van het merk:Shinyo ,model SY-01:8-18 volt en 1-42 watt.Deze doet het met de vier led knipperlichten aangesloten niet,en ook niet in de test opstelling zoals hierboven (met twee lampjes)
Verder staat in de beschrijving:Perfect for LED indicator conversions.

En:(vertaling)in zeldzame gevallen kan het zijn dat de Led's niet aan de minimum 1 Watt komen,dan is het nodig om aan elke kant
een weerstand van 2.2kOhm parallel aan het led te monteren.

smitty26

Ongelezen bericht#5 » 19 apr 2017 19:11

De volgens de bijgeleverde beschrijving 2 K weerstanden parallel in het circuit gemonteerd.Werking dus nihil,even een heel snel
zenuwachtig genipper en toen niks meer.
Dus weer retour naar de electronica/hobby winkel en het probleem voorgelegd.
Ja zegt die meneer ,dat dacht ik al.Je lampen zijn normaal 20 watt en dat haald een led bij lange na niet.
En die 2 k weerstand klopt ook niet.Hij rekende het me voor:stroom verbruik,aperage's,weerstand nou een heel verhaal.
Dus moet je deze twee weerstanden er parallel tussen zetten.Vervolgens met twee prachtige aluminium dingetjes en 11 eu
armer terug naar huis.Deze er tussen gesoldeerd,contact aan en :yes het werkt ,mooi toppie !!! ik helemaal blij.Goed fel knipperende lanpjes met de juiste frequentie.Dit is het (dacht ik).
Vandaag was het dan eindelijk zo ver: benzine in de vers gespoten tank,en klaar voor de test.Nou bij de tweede druk op de
knop liep de Duc,mooi en rustig.ff de verlichting testen.Alles werkt !!,richting aan wijzers :ruk :amper te zien "glow in de dark".
Dus om een lang verhaal kort te maken :zolang de motor niet draait werken de knipper lichten prima.Zo snel de motor draait
veranderen ze in nauwlijks zichtbare lichtjes.
Iemand een idee ???

TinTin
donateur
donateur

Ongelezen bericht#6 » 19 apr 2017 20:48

spanningsregelaar kaput?
deed de zooi het wel goed met de standaard knippers?

"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"