Laden...

Blok overleden -> revisie en nieuwe opbouw.

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
Vifaatje

Re: Blok overleden!

Ongelezen bericht#51 » 16 okt 2016 16:14

Ben idd erg benieuwd hoe het lichte vliegwiel en lichtere crank gaan bevallen. Ik hoop dat door de hogere compressie en nieuwe opbouw ik ook over de 110pk op het achterwiel heen ga :smile:

Ik ben gelijk mijn uitlaten maar aan het polijsten (teringwerk trouwens) de boel ligt toch uit elkaar.

Ik vrees alleen dat de bussen waarin mijn swingarmlager draaien aan vervanging toe zijn, er zit wat pitting in nadat ze vastgerot waren.

Forza giallo!

Vifaatje

Ongelezen bericht#52 » 16 okt 2016 17:57

Hier een foto van de bussen waarop de naaldlagers van de achterbrug draaien. Na wat polijsten ziet het er zo uit en ik twijfel of de pitting mijn nieuwe lagers binnen no time weer gaat slopen. 2 nieuwe bussen kosten weer een euro of 60 wat na de blok revisie even niet gewenst is.
20161016_122151.jpg
Iemand een mening over de bussen?

Gr. Michel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Forza giallo!

750sport

Ongelezen bericht#53 » 16 okt 2016 18:12

Als ik dat zo zie, dan zeg ik vervangen. Netjes opnieuw in elkaar zetten met lekker veel vet. Het overschot wordt er vanzelf uit gewerkt.

Groeten Bauke

Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Contacteer:

Ongelezen bericht#54 » 16 okt 2016 19:15

je kan nieuwe plaatsten maar de bussen zullen eerder slijten dan de nieuwe lagers want de harde laag van de bussen is al weg... netto resultaat: je krijgt meer speling op de achterbrug.

vervangen dus!

ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Vifaatje

Ongelezen bericht#55 » 16 okt 2016 20:54

Het wordt maar gewoon geld uitgeven voor nieuwe bussen dus. Ik ben nu toch al bezig met geld uitgeven.

Forza giallo!

Vifaatje

Ongelezen bericht#56 » 18 okt 2016 22:44

Na een avond polijsten met belgom alu, een vetertje, scotchbrite, waterproof schuurpapier in verschillende korrelgroottes en heel veel gevloek en getier tot de conclusie gekomen dat de uitlaten eigenlijk te gedeukt, gekrast en te ongelijk zijn om mooi te kunnen polijsten. Bijgevoegde foto maakt het probleem wel duidelijk denk ik.
20161017_220917.jpg

Gelukkig ben ik niet voor 1 gat te vangen en heb op mijn werk het volgende fantastische spul meegenomen.
IMG-20161018-WA0001.jpeg

Dit gebruiken wij om koolstofcontaminatie op rvs weg te poetsen en werkt bijna als een beitsbad. Lekker chemisch zooitje maar nog net vrij verkrijgbaar voor particulieren. Dit spul vreet wel iets in op gepolijst oppervlak, maar laat een mooie schone gematteerd oppervlak wat daarna vastmakkelijk te polijsten is. Zelfs de las krijg je hiermee schoon.

Fantastosch spul dus.

Gr. Michel

Forza giallo!

Vifaatje

Ongelezen bericht#57 » 18 okt 2016 22:51

Hier een foto van het eindresultaat.
20161018_224528.jpg

Forza giallo!

surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren

Ongelezen bericht#58 » 19 okt 2016 08:44

Fraai! alleen moet je nu blijven poetsen na elke rit om het netjes te houden............

Nu 996SPS Ex: 1098S, HM1100S, 998S, 748E.
En Kawasuki of Suzaki...... anyhow 3 cilinder 2 takt Suuz blok in een Kawa raceframe.

Vifaatje

Ongelezen bericht#59 » 19 okt 2016 12:27

De boel is nog gewoon mat. De pijpen waren heel erg gevlekt en lelijk. Nu mogen ze gewoon weer netjes bruin worden, maar dan wel met een egaal patina.

Vanavond nog een beetje verder polijsten met belgom tot een mooie matte look en dan vind ik het best.

Hier een foto waarin je beter kan zien hoe de uitlaten eruitzagen voordat ik er iets aan deed.
20150727_203905.jpg

Gr. Michel

Forza giallo!

Duconly

Re: Blok overleden -> revisie en nieuwe opbouw.

Ongelezen bericht#60 » 19 okt 2016 20:23

Poetsen altijd lonend! Sow, daar zit een grote eindpot op. Dacht dat daar losse dempertjes op zaten

Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Vifaatje

Ongelezen bericht#61 » 20 okt 2016 08:08

Nee hoor, dit is de 749/999 termi brooddoos. Dat is een fors apparaat, maar hoort ook gewoon echt bij de styling.

Forza giallo!

Duconly

Ongelezen bericht#62 » 20 okt 2016 12:25

waar straks weer een heel mooi geluidje uit gaat klinken.

peter139

Ongelezen bericht#63 » 22 okt 2016 01:03

Heb mijn uitlaten ook gepolijst. Met de juiste tools valt het heel erg mee. Het mooie van gepolijst rvs is dat er een mooie gele gloed in de uitlaat komt nadat hij een paar keer goed warm is geweest.
Ik heb zelf diverse schijven en pasta's waarmee het vrij snel erg mooi te krijgen is.

Ducati 750ss 1995
Ducati 999 2002

Vifaatje

Ongelezen bericht#64 » 22 okt 2016 19:13

Sinds gisteren zijn blok en frame weer met elkaar verbonden.
Vandaag kwam de man van de DPD wat vloeibaar goud brengen.

20161022_185254.jpg

Forza giallo!

Duconly

Ongelezen bericht#65 » 22 okt 2016 21:48

spannend, eerste keer starten!

Vifaatje

Ongelezen bericht#66 » 22 okt 2016 21:59

Dat gaat nog wel even duren hoor. Elektronica, airbox, radiaotor en oliekoeler moet er allemaal nog onder. Eerst moet de olie erin zodat de olie overal kan komen. Biggelaar vertelde mij dat het verstandig is om het blok een nachtje of meer vol olie te zetten voor het starten. Dit zodat eventuele luchtbellen uit de oliepomp zal verdwijnen. Ook vertelde hij me trouwens dat het extreem belangrijk is om eerst te starten zonder de bougies erin (of zonder bobines) totdat het olielampje uit gaat en er dus druk op de bigend lagers staat. Anders zou de revisie wel eens snel een terugkerend event worden.

Forza giallo!

Ducatinus

Ongelezen bericht#67 » 23 okt 2016 08:34

Kijk, dat is nou eens nuttig om te weten en te delen.
Bedankt!

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Duconly

Ongelezen bericht#68 » 23 okt 2016 13:15

rustig aan, tijd om te rijden is toch wel zo,n beetje voorbij, hoewel, vandaag, ziet er aardig uit.
en wat de experts zeggen altijd opvolgen uiteraard.
Denk dat het daarom ook wel belangrijk is om bij een oliebeurt het oliefilter vol te laten lopen met olie, gaat best veel in, en dan pas erop te schroeven! Anders draait de motor ook paar seconden zonder olie. En als je gaat starten en gelijk gas erop tja, lijkt me niet zo lekker.

Vifaatje

Ongelezen bericht#69 » 23 okt 2016 16:51

Oliefilter doe ik altijd vol, de tip van biggelaar gaat alleen op als je je blok hebt gereviseerd geloof ik. Met een oliewissel loopt je oliepomp en krukas niet leeg denk ik. De tip om even te starten zonder bougies totdat het olielampje uit is was voor mij nieuw. Maar ik heb ook eigenlijk nooit mijn olielampje aan gezien na een oliewissel.

Vandaag lekker gesleuteld en al het leidingwerk is weer aangesloten. Het begint langzaamaan weer op een motor te lijken.
20161023_153354.jpg

Forza giallo!

750sport

Ongelezen bericht#70 » 23 okt 2016 19:28

Wie weet tref je het nog. Als je je motor af heb en nog zulk weer als vandaag treft,kan je nog even proefrijden voordat je hem op stal zet. Dat is wel erg lekker,dan weet je zeker dat alles goed is voor het volgende seizoen.

Groeten Bauke

Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Vifaatje

Ongelezen bericht#71 » 23 okt 2016 20:08

Zolang er geen pekel ligt rij ik nog wel hoor. Vorig jaar heb ik het hele jaar rond gereden. Eigenlijk wil ik dit jaar nog op de Biggelbank.

Forza giallo!

Vifaatje

Ongelezen bericht#72 » 29 okt 2016 18:28

Vandaag weer verder geklust. Eindelijk heeft de startmotor weer rondgedraaid en lijkt mijn blok olie en waterdicht. Alhoewel de boel heeft nog niet echt gelopen. Ik heb de boel een aantal keer rondgedraaid om de olie door het blok te verdelen en druk op te bouwen in mijn big end lagers.

Na een keer of tien starten zonder bougies in het blok ging het rode lampje uit en kan ik dat ook weer afstrepen. Voor de rest swing arm ingebouwd, alle elektra weer netjes ingeplugd en opgebonden. Allerlei onderdelen weer netjes aan de motor schroeven en gelijk de tijd genomen om de boel netjes te poetsen. Aangezien mijn uitlaten op de slipon wel hebben gelekt was alles bij mijn schokbreker en onderaan de tank wat bruin geworden. Met een beetje turtle wax is alles zo weer netjes.

Nu ik ook de boel onder de tank heb schoongemaakt kon ik de grondplaat van de brandstofpomp eens goed bekijken en ik kan toch echt de quick release brandstof koppelingen niet vinden die op de motor horen te zitten???? Nu werkt slangetjes lostrekken ook wel, maar dan loopt er toch altijd wat benzine uit.
20161029_125608.jpg

Verder is de levering uit Italie met wat pakkingen vorige week niet geleverd bij Scarpa. Ik kan de boel dus toch nog niet afmaken. Nu kan ik mooi het bronzen busje in de airbox waarvan de schroefdraad gestript is eruit halen. Het plan is om een lange m5 inbus vanaf de binnenkant door de bus te steken en vanaf buiten in de kop van mijn soldeerbout te steken.

Daarna de soldeerbout aan, even wachten en dan zou ik zo de bronzen bus uit de airbox moeten kunnen trekken om vervolgens een nieuwe met een dot epoxy terug te zetten. Mis ik hier iets of gaat dit gewoon lukken?

Forza giallo!

Ducatinus

Ongelezen bericht#73 » 29 okt 2016 20:22

Goed bezig man!!!

De enige vraag die ik heb is of epoxy wel gaat hechten op het materiaal van je airbox.
Mij is verteld dat dit bij een 916 airbox niet zou lukken, maar ja, jij hebt geen 916.........

There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Duc@t!

Ongelezen bericht#74 » 29 okt 2016 21:15

Kun je niet eerst proberen een helicoil in de oude bus te snijden?
Behoud je de originelele strekte van de bus in het kunststof van de airbox en de schoefdraad is ook sterker

Vifaatje

Ongelezen bericht#75 » 29 okt 2016 21:52

Een helicoil draaien kan op zich wel, maar dan moet ik zo'n hel setje kopen en die zijn niet goedkoop. Op het Amerikaanse forum heb ik gelezen over epoxy of andere lijmsoorten. Een andere mogelijkheid is een threaded insert met buitendraad gebruiken, draad tappen in de airbox en dan borgen met 3n moertje aan de binnenkant van de airbox.

Verder moet ik ook nog een bout uit mijn accubak krijgen, daar draait de bronzen bus in het plastic en hier moet ik hetzelfde geintje uithalen.

Nu zal je zien dat ik meer tijd en ellende kwijt ben aan een paar lullige boutjes dan dan het inbouwen van een blok :-)

Forza giallo!