Tandwiel verhouding 996s

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
996s
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2014 09:48

Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor 996s » 29 mar 2016 17:40

Standaard zit er op de 996s 15 voor en 36 achter. Nulees ik dat 15 - 43 wordt geadviseerd. Zie link:

http://www.ducati-upnorth.com/tech/gearing.php

Dit lijkt me vrij extreem. Wat is jullie ervaring en advies?

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4337
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 29 mar 2016 18:40

kwa vermogen niet te vergelijken met jouw 996s echter vond ik 15/42 op de multi 1000ds met 97pk en 107Nm wel lekker rijden/trekken. 140kmph teller (133~135 GPS) bij 5000rpm. en geen gebok onderin met stationair rijden (na fatsoenlijk afstellen bij HdeB met PC5).
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

996s
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2014 09:48

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor 996s » 29 mar 2016 19:34

Ok interesant. Rond de 3000 toeren heb ik idd die klote dip. Schijn je hiermee ook minder last van te hebben. Twijfel, twijfel. Welke verhouding is op jou motor standaard?

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4337
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor DucATIRadeon » 30 mar 2016 06:10

euh...de keuze bestaat uit:
175: 16/45
500SD: 13/38
350GTV: 12/48
pantah 750: origineel 14/47, later 15/44 en zometeen 15/41
900SS circuitmotor: origineel 15/37, nu 15/39 tbv TT assen.
de multi, toen ik haar nog had, was al standaard 15/42.
ducati 175 TS 1959
ducati 500 GTL 1976 donor
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
ducati ST2 1998
KTM Duke 620 1994 First Edition 498/500
Royal Enfield 500 Bullet 2001
www.panigaletwins.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 932
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor 750sport » 30 mar 2016 10:11

http://bikeboy.org/ducgearing.html
misschien wordt je hier wijzer van.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

Gebruikersavatar
Vifaatje
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 aug 2014 17:46
Locatie: Dordrecht

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor Vifaatje » 30 mar 2016 10:29

Goedemorgen,

Op mijn 749s zit standaard een 14/38 en ik ben naar een 41 tands achterwiel gegaan. Het verschil is erg prettig waardoor de motor nu makkelijker in zijn 2 over een rotonde gaat. Verder is de motor gewoon veel feller door de versnellingen heen. Hetzelfde heb ik met de monster van mijn vrouw gedaan.

Ducati's zijn veel te lang gegeared ivm mileu (geluids) eisen tijdens type goddkeuring. Best gewoon een goedkoop 14t tands tandwiel kopen om te proberen of het bevalt.

Gr. Michel
Forza giallo!

996s
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2014 09:48

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor 996s » 30 mar 2016 10:59

Bedankt voor de reacties. Ik wil sowieso groter. Ze adviseren echter 7 tanden erbij op achter tandwiel. Dit lijkt mij nogal extreem. Wat denken jullie?

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 932
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor 750sport » 30 mar 2016 11:21

Haal je bij 120 km/u de 6e versnelling of zit je dan nog in zijn 5?
Als je van 15/36 naar 15/43 gaat scheelt dat in zijn 6e versneling bij 120km/u 754 toeren per minuut.
Als je de lnink leest die ik gestuurd heb ,kan je lezen dat de 996 veel te lang gegeard is.
Ik denk dat je het best bevalt. Misschien moet je wat meer schakelen maar hij rijd wat prettiger op lagere snelheden.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that
Contactpersoon 750 Sport

996s
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2014 09:48

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor 996s » 30 mar 2016 16:26

Ja ik heb ze gelezen. Bedankt mooie info.

Dat het maar 754 toeren scheelt bij 120 kmh had ik gemist. Dat kan voor mijn gevoel prima. Als ik wat langer op de snelweg zit a ik.bij 120 naar zn 6 idd. Nu doe ik dit alleen zelden :p

Ga het gewoon proberen. Hou jullie op de hoogte :)

Gebruikersavatar
nutjob
donateur
donateur
Berichten: 232
Lid geworden op: 16 aug 2011 12:38
Locatie: Betuwe

Re: Tandwiel verhouding 996s

Ongelezen berichtdoor nutjob » 03 apr 2016 10:11

de website voor dit soort vragen

Groet Peter

"like rolling thunder chasing the wind"

Ducati 1200 multistrada 2013, 999s 2005, 916 SPS 1998, 888 strada 1993
Honda CBR1000RR 2004 (circuit) , BMW K100RS 1984